Nokian Hakkapeliitta 8: reviews, testspecificaties

Je oude wiel banden versleten? Het is tijd om ze te veranderen voor Nokian Hakkapeliitta 8. reviews, tests en beschrijving van de kenmerken van het merk banden verzameld in dit artikel zal helpen om de juiste keuze.

Fabrikant van wielbanden

De wereldberoemde Finse Nokian is een leider in de automotive bandenmarkt. Afdeling van een grote onderneming, die zich bezighouden met de vervaardiging van wielbanden, werd 's werelds eerste producent van rubber, ontworpen voor gebruik in winterse omstandigheden.

De Finse fabrikant heeft in 1932 uitgebracht voor het eerst op de markt hun producten. En sinds de oprichting Concern is gericht op de bewoners van de noordelijke regio's van de planeet. Slechts vier jaar na de start van de productie werden voor het eerst winterbanden. Op de planeet is er een uniek laboratorium voor het testen van winterbanden, en het behoort tot dit specifieke bedrijf. Waarschijnlijk is dit lopende band was te wijten aan de geografische ligging van Finland. Beide opties - zomer en winter - rubber Nokian bleek uit de beste partij (in het bijzonder de markt nieuwigheid - Nokian Hakkapeliitta 8 SUV), die wordt bevestigd door de woorden van miljoenen auto-eigenaren, waaronder die in ons land.

Tire planten in Rusland

De enorme populariteit van de producten van het bedrijf op de Russische markt heeft geleid tot het feit dat de Finse ondernemers productie van auto-rubber heeft geopend in ons land.

De fabriek, gebouwd in Vsevolozhsk (Leningrad reg.), Produceert 11 miljoen banden per jaar. Populariteit Product vooraf bepaalde bouw van een tweede fabriek in Rusland met een productiecapaciteit van 6 miljoen banden per jaar. Kenmerkend is het in dezelfde stad.

Welke band is het best

Fabrikant en internationale deskundigen beweren dat de kwaliteit van de banden gemaakt in Rusland, is niet inferieur aan producten uit Finland. Is het waar dat je kunt leren van de eigenaren, exploitanten banden, afkomstig uit verschillende fabrieken. Echter, kunnen hun evaluatie subjectief zijn, omdat de operatie die in diverse weg- en weersomstandigheden wordt uitgevoerd, en elke bestuurder zijn eigen rijstijl. Dit criterium is de belangrijkste verschillen. Eén bestuurder set winterbanden kan 4-5 seizoenen bedienen, en een andere bus naar het einde van de tweede winter zal vervangen moeten worden. En dit ondanks het feit dat ze hetzelfde zal draaien.

De productiecapaciteit in Rusland Nokian Tyres overschrijden Fins. De belangrijkste indicator van de kwaliteit is het feit dat de producten kunnen worden gevonden in Vsevolozhsk verkoop in Duitsland, Zweden, Noorwegen en, het meest opvallend, in Finland.

Wij kunnen u verzekeren dat de bouw kenmerken van hetzelfde model van wielbanden zijn hetzelfde op alle zorgen van de plant, ongeacht waar ze zijn. Bovendien is de technologie is vergelijkbaar in alle planten. Ook moet worden bedacht dat een fabriek in Rusland is een volledig geautomatiseerde productielijnen. Kwaliteitscontrole wordt uitgevoerd Finse experts.

Winterbanden Nokian Hakkapeliitta 8

Alle automobilisten vertrouwd brommend geluid dat winterbanden uitzenden. Het ontwerp van het loopvlak, ontworpen voor Nokian Hakkapeliitta 8 (winter), liet akoestisch comfort te bereiken. Noisy Dit rubber kan niet worden opgeroepen. Toen dit niet verminderd de belangrijkste kenmerken van het rubber:

• positief effect op de stabiliteit van het voertuig en controleerbaarheid;
  • geen toename van het brandstofverbruik;
  • uitstekende tractie op de weg in winterse omstandigheden.

Het profiel is een richtingsgevoeligheid en het grotere aantal shashechek shipovka kan op afstand over de breedte van het wiel. Dit verhoogt de hechting, slijtvastheid en het lawaai van het wiel te verminderen. deze ook wordt gereduceerd verwarmen. Als gevolg hiervan, 8 Nokian Hakkapeliitta winterbanden hebben een langere levensduur pad dan eerdere modellen van dit merk.

Run Flat-technologie

Nieuwe interne architectuur van de banden gebruikt in het ontwerp van Nokian Hakkapeliitta-8 Run Flat, opent ongekende mogelijkheden voor automobilisten. Run Flat in het Russisch betekent "lekke band." Iedereen weet dat wanneer er een verlies in bandenspanning band verliest zijn vorm en verder te gaan naar de auto zonder beschadiging van de band permanent, is het niet mogelijk.

Voor deze band technologie is een aanzienlijke toename van de zijwanden en de band karkas. Daardoor heeft het drukverlies (punctie) een dergelijke band verliest zijn werkzame vorm. In dit geval zal de veiligheid aan boord systemen, die zijn uitgerust met moderne auto's, blijven opereren in de normale modus en geen beweging niet blokkeren. Resource dergelijke run-flat banden is genoeg om de dichtstbijzijnde band winkel te krijgen. Het varieert van 80 tot 150 km, afhankelijk van de laadtoestand.

Er is een kenmerk van het gebruik van de band in kwestie, in het bijzonder onopvallende Nokian Hakkapeliitta-8 205/55 / R17: bij afwezigheid van de bandenspanningssensor auto beveiligingssysteem kan de bestuurder eenvoudigweg geen aandacht besteden aan de punctie (niet zichtbaar) en verder rijden zonder snelheidslimiet. De maximale toegestane snelheid voor beweging op een lekke band bandenpechmelding, 80 km / h.

Anders, deze banden zijn heel gewoon - zijn geïnstalleerd op dezelfde schijf met behulp van een conventionele band montage. Bij een bandenreparatieset alleen toegestaan zone van het loopvlak. Wanneer een dergelijke band zijschade niet kan worden gerepareerd en moeten worden afgedankt.

De kosten van deze soort gemiddeld een derde duurder dan conventionele banden. Het gebruik ervan helpt om ruimte te besparen in de kofferbak (de noodzaak van een reservewiel ontbreekt). Maar zelfs met het reservewiel, in het geval van het tweede wiel schade kan je blijven rijden. Dit geldt met name voor een modern beveiligingssysteem auto. Direct bevestiging van deze - de verklaring van de bestuurders die zijn voortgekomen uit een moeilijke en gevaarlijke situatie als gevolg van Run Flat-technologie banden Nokian Hakkapeliitta 8.

Beoordelingen zijn vol van dankbaarheid aan de producent en ingenieur die een dergelijk product heeft ontwikkeld. De vorst bleef roerloos op de weg, weg van nederzettingen - een gevaarlijk vooruitzicht. Als de brandstof is voorbij (maar hulp kan niet in de tijd), dan veel tijd nodig zou zijn om te bevriezen. Dergelijke tragische situaties bij velen bekend. En als je meer en de kinderen reizen? In het algemeen, volgens autobezitters, moderne winterbanden Nokian Hakkapeliitta 8 Run Flat met recht als een echte redder in nood beschouwd, niet voelt u zich zelfs de geringste bedreiging voor de weg.

features loopvlak

Loopvlak Nokian Hakkapeliitta SUV 8 een complex geconjugeerde dubbellaagstructuur. Vanwege deze verhoogde remmen grip van de banden en het wegdek. Rubbermengsel, gelegen binnen het loopvlak, toegenomen sterkte. Spike geplaatst op het loopvlak checker zitten als gegoten, en niet los. Positief van dergelijk kenmerk uniform slijtage van de band en de beweging te stabiliseren.

Loopvlak kriosilan basis van de tweede generatie. Het is dankzij deze revolutionaire materiaal aan de omgevingstemperatuur (koud) heeft geen invloed op de kwaliteit van de hechting. Raapzaadolie (hoofdcomponent) is noodzakelijk elasticiteit van het loopvlak op elk vorst. Deze functie verhoogt de slijtvastheid van Nokian Hakkapeliitta 8. recensies van auto-eigenaren, onder andere, praten over aanzienlijke reductie van het brandstofverbruik op een winter weg.

Bovendien perfecte regeling van de rubber blokken waardoor het zelfreinigend vuil en ijs pap. Van de band contact met de weg bliksem weg afgevoerd deze belangrijke componenten herfst-winter dooi die de hechting verbetert. Het blijkt dat het loopvlak gedraagt als een klittenbandsluiting, waardoor het wiel "zweven" over het water of ijsbrij en clearing weg naar min of meer vaste bekleding.

In het midden van het loopvlak lamellen volumetrische het moeilijker te maken, zodat de band is zeer gevoelig voor de beweging van het stuurwiel. Zelfvergrendelende architectuur data-elementen garanderen uiterst responsieve auto op de winter weg.

Aanwezig in het loopvlakpatroon en remming enhancers. Getande uitvoering vergroot coating stippellijn verbetert de grip bij het remmen. Uitgevoerd met Nokian Hakkapeliitta-8 test toonde uitstekende resultaten op een besneeuwde weg.

Fabrikant geeft om de consument herleidbare zelfs details als de gemeten profieldiepte. In het midden van de band ligt DSI marker - banden slijtage-indicator die de profieldiepte hoogte.

Laat spike in nood

Op Nokian Hakkapeliitta 8 SUV stud ankertype, gemaakt volgens de nieuwste technologie Nokian Eco Stud 8. De vorm van de flens verschaft een minimale afwijking in de tap opneemopening. Zich onder afschrijving kussen Eco Stud, gemaakt van een speciale schokabsorberende en zacht rubber, vermindert zij dus het contact van de bout met de weg en aanzienlijk verbetert de functionaliteit.

Wheel 190 heeft zulke elementen, wat resulteert in grove verstoring van de EU-regelgeving, de beperking van hun nummer op één wiel honderd stukken. Technologie bedrijven in staat zijn geweest om de bureaucraten te bewijzen dat, dankzij het moderne ontwerp en de materialen, Nokian Hakkapeliitta 8 veroorzaakt minimale schade aan het milieu en bederft het wegdek is niet meer dan de gebruikelijke band geweest.

Fitting cleat kracht zodanig, dat bij belasting van 48H vliegt uit de opneemopening. We geprofileerde wielen Continental ContiIce Contact met veel grotere sterkte - het kan ladingen Daarom weerstaan van maximaal 232 H., in de stedelijke winter in rubber Nokian Hakkapeliitta 8 spike snel naar beneden gaat (gewoon vliegen). Zelfs een groot aantal van de spikes om het even wat kan het niet helpen in deze situatie. In dit verband is het niet praktisch om te gebruiken in een stad spijkerbanden Nokian Hakkapeliitta 8.

Beoordelingen van burgers die hebben besloten de banden te kopen om vooral te reizen binnen de grenzen van het dorp, bevestigde zijn inconsistentie stedelijke condities. Gedrag spikes op naakte asfalt vergroot de remafstand. Een nat wegdek ook is niet echt geschikt voor dit model van rubber - lijdt het hanteren van de auto. Dus als je op reis bent buiten de stad in de winter, hoeft u niet nodig om een speciale beslagen banden te kopen. In dit geval, kunt u kopen een eenvoudige winterbanden Nokian Hakkapeliitta 8, die niet is ingesteld studding.

Maar voor die bestuurders die meestal station op het spoor, de eerder genoemde banden was een echte uitkomst. Sneeuw en ijs op de weg maakt het mogelijk om volledig uit te voeren alle functies van de Finse fabrikant van banden.

Rijden op Nokian

Een van de belangrijkste criteria voor de selectie is de behandeling van de auto in de voorwaarden van de winter weg. Testen Nokian Hakkapeliitta 8 XL, die werd uitgevoerd door middel van conventionele kopers toonden sterke punten van de band:

• op een besneeuwde weg een grote respons op de versnelling en verander de bewegingsbaan;
  • afhandeling op het spoor - een van de beste onder de vele winterbanden, een goede dynamiek van de verspreiding;
  • minimale remafstand op droge wegen.

Natuurlijk, er zijn andere indrukken van de, waarvan sommige eigenaren viaducten of SUV's te delen Nokian Hakkapeliitta 8. Beoordelingen, alsmede informatie over deze banden tekortkomingen.

Dit bevestigt eens te meer dat de band is ontworpen om te werken in extreme omstandigheden besneeuwde winter, niet te reizen op droog asfalt of slush. Hier zijn de typische oorzaken van ontevredenheid:

• grip op nat wegdek is slecht (nog spikes);
  • noise;
  • lange remweg op nat wegdek.

Het blijkt dat het kopen van Nokian Hakkapeliitta 8 SUV voor uw SUV of crossover, u het beste product in de wereld van banden te kiezen. Je hoeft niet mee eens? Dan, zoals blijkt uit de expert reviews, uw negatieve advies van de banden is een gevolg van het gebruik ervan voor andere doeleinden. In deze situatie is er geen band is niet in staat om te gaan met fouten die een persoon die achter het stuur kan maken.

Wat eigenaars zeggen

Sinds de eerste presentatie van Nokian Hakkapeliitta 8 opmerkingen over de banden, links content owners, aangevuld met nieuwe reacties. Gelanceerd in 2013 de band heeft zich gevestigd op de positieve kant. Een klein aantal negatieve eigenschappen bevestigt alleen de kwaliteit en eigenschappen van het contact band.

Kenmerkend is dat in het jaar toen het werd uitgebracht winterband Nokian Hakkapeliitta 8, stelt een wereld snelheidsrecord op ijs banden - het merkteken van 335 km / h waren in staat om de machine te overwinnen, "geschoeid" in de banden die door de Finse fabrikant.

De belangrijkste reden voor de slechte recensies

De basis van slechte cijfers, in de regel, is een flagrante schending van de werkomstandigheden en het ontbreken van een goede band inbraak (naleving van de snelheidslimieten, de regels van het opstarten en zo de gedragsregels op de weg door de fabrikant in de eerste duizend run). Schending van de aanbevelingen leidt tot een inbraak die tijdens de werking van de band heeft hun kenmerken niet volledig weer te geven.

Daarnaast is er een grote impact op de kwaliteit van de band heeft een onjuiste opslag daarvan op de beurs van de verkoper of de garagehouder. De rubberen mag geen stand houden. Correcte opslagmiddelen zich in een horizontale positie zonder druk van bovenaf. Aangebracht bovenop de andere banden pijn onder in de stapel, en verticale opslag. Het beste voor de bewaring in het off-season om een rek of een hangende rack te gebruiken op het plafond van de garage. Tegelijkertijd banden moeten vrij van vuil, gedroogd en verpakt in een plastic zak voor de band.

Niet worden uitgesloten en de mogelijkheid van het kopen van niet-originele banden. Dit is niet verwonderlijk - in onze kapitalistische tijdperk, veel ondernemende mensen niet minachting om geld te verdienen over andermans roem en kwaliteit reputatie.

onpartijdige beoordeling

Te veel automobilisten die eerder geëxploiteerde spijkerbanden van andere fabrikanten opgemerkt stillere werking wielen, in het bijzonder de banden van grotere straal. De reden is dat Nokian Hakkapeliitta-8 XL data loopvlakelementen uitsteken minder scherpe randen, en in contact met het wegdek demper airbag verzacht drukpiek. Verklaringen eigenaars, hoewel zeer luidruchtig banden zijn ongegrond. Als u het gesprek voortzetten meestal blijkt dat de operatie plaatsvond niet met opzet. In dit geval, stedelijke bewoners shoes "uw auto om de volgende redenen:

• dure auto's vereisen dure banden;
  • op mijn auto moet het nieuwste model van de banden van de beste fabrikanten in de wereld;
  • Ik moet al het beste en modern hebben.

Dergelijke argumenten uit elkaar vallen wanneer een gedetailleerde kritiek als een kaartenhuis, en niets kosten.

Bestuurders die wat wel en wat weet te kopen, zeer tevreden met de leiding kenmerken van dit model. Zegt vertrouwen in contact met de weg, een goede wendbaarheid en remprestaties. De machine gaat gestaag vooruit, zelfs op besneeuwde wegen. Ook de eigenaren gemerkt dat de banden van de auto gedraagt zich beter buiten sleur.

Dat is slechts een klein aantal kenmerken die bestuurders die dit rubber in zware omstandigheden de winter weg in plaats offroad hebben ervaren toe te staan:

• doen en te vergeten dat het winter buiten;
  • ophouden om te begrijpen hoe het mogelijk is ergens kraam;
  • bij 20 graden onder nul banden zoals zacht als het was;
  • Ik reed 17 duizend. Km. (Drie seizoenen) - geen van de spike is niet gehaald;
  • Het beste van alles Nokian winter lijn;
  • in de winter nesnezhnuyu Ik verloor slechts 4-5 stekels;
  • vygrebaet goed op sneeuw, ijs - als zuivere asfalt;
  • landelijke band is nooit gefaald.

test test

Voordat u de serieproductie van nieuwe banden te starten, ruim voor het testveld loopt engineers ontwerpbureau voerde een aantal technische proeven Nokian Hakkapeliitta 8.

Test onthult de tekortkomingen van nieuwe producten, onmerkbare op het eerste gezicht. Het is dankzij deze aanpak en de zorg voor detail van het Finse Nokian Tyres producten won de leidende positie in de internationale markt van autobanden.

Pas na zorgvuldige en uitgebreid onderzoek naar speciale banken, het simuleren van de meest strenge winter realiteiten, kan nieuwe banden getest worden door de gebruiker. Als de beoordelingen wordt de Finse fabrikant de lancering van een product met goede prestaties, zich uitstekend manifesteert op winterse wegen.

Kosten Nokian Hakkapeliitta 8

De prijs van de productie van de Finse fabrikant stelt ons in staat om te concluderen dat de goederen het verwijst naar het segment van de dure. De kosten kunnen hoog lijken, maar niet voor degenen die elk jaar geeft de voorkeur aan producten Nokian Tyres bedrijf. Mensen meestal geen geld uitgeven. In deze situatie is het wenselijk om een populaire wijsheid te herinneren: "vrek betaalt twee keer." Als je stevig besloten dat u zich op de winter weg is belangrijker dan de veiligheid van het voertuig, de bestuurder en passagiers, vervolgens, net als miljoenen andere auto-eigenaren, u kiest producten Nokian Hakkapeliitta 8.

Prijs banden, volgens de consument, is sterk afhankelijk van de grootte ervan. Door de aankoop van een wiel met R 13, betaalt u per band (gemiddelde kosten in Rusland) 3300. Roebel. Nokian Hakkapeliitta 8 r16 is al aanzienlijk duurder - 7500 roebel .. Band op 255/45 R 18, zou de nieuwe eigenaar kost 16 duizend. Roebel. De prijzen schommelen afhankelijk van het seizoen en verkoop regio, maar slechts licht. bandopties met Run Flat-technologie zullen respectievelijk kosten:

• R 16-10.500 ;.
  • R 17-15 tys.rublej;
  • R 18-20.500 roebel ..