Arts and EntertainmentTheater

Puppetry "Bauman" (Art M..): Repertoire, recensies

Puppetry "Bauman" wordt beschouwd als een van de oudste in de hoofdstad. Het bestaat al sinds het eerste derde van de 20e eeuw. Vandaag de dag zijn repertoire bestaat voornamelijk uit bekende en populair voor vele jaren, verhalen.

Puppetry "Bauman" opende haar deuren in 1929. De basis van zijn regisseur en toneelschrijver Victor Shvemberger. De eerste gezelschap bestond uit drie acteurs: zijn vrouw N. Sazonova en vrienden - S. Zadonina, Zaitsev.

Theater heeft uitgebreid toerde. Het gezelschap is toegenomen. Tijdens de oorlogsjaren het theater is uitgevoerd in ziekenhuizen op de frontlinies. front-line brigade werd gevormd, die stierf in september 1941. In 1942 werd hij directeur van het theater tijdelijk Evgeniy Sergejevitsj Demmeni. Op dat moment leidde hij het gezelschap, die waren geëvacueerd uit belegerde Leningrad. Zo Moskou poppenspelers samen met de Leningrad Theater van poppen (bestaande in St. Petersburg vandaag). Binnenkort heeft het bedrijf zijn eerste terrein.

In 1953 werd het theater onder leiding van acteur en regisseur Viktor Alekseevich Gromov. Hij trainde een sterrenstelsel van unieke poppenspelers.

In 1962, de hoofddirecteur was Boris Isaakovich Ablynin. Dat gesynthetiseerd hij poppen- en drama genres. In 1964, toen het theater geopend Actors Studio. Het repertoire op dat moment bestond uit de prestaties van de beste werken van de jeugdliteratuur.

In 1965 verhuisde het bedrijf naar een nieuw gebouw, waarin de "live" vandaag.

In 1980 werd het theater onderscheiden met de Orde "Badge of Honor".

In de jaren '80 van de 20e eeuw leidde de troupe regisseur en docent Sergey Aleksandrovich Mironov. In 1986, werd hij vervangen door Leonid Abramovich Hait. Terwijl het repertoire verrijkt met unieke optredens. Er waren muzikale optredens. Kunstenaars begonnen op tournee in Rusland en in het buitenland.

In 1991 werd hij artistiek directeur van het theater Vyacheslav Sergeevich Kryuchkov.

In 2014 leidde hij het gezelschap BM Kirkin. Daarvoor was hij directeur van GATSTK hen. SV Obraztsova. Nu het theater heeft drie scènes: groot, klein en kind.

performances

Puppetry "Bauman" repertoire dit seizoen biedt de volgende:

• "Krabat - Sorcerer's Apprentice."
  • "Hedgehog in de Mist".
  • "Theater op de handpalm. Winter. "
  • "Magic Nut. Geschiedenis van De Notenkraker. "
  • "Masha en de Beer."
  • "Chipollino".
  • "Het spel van de krabbels."
  • "Petrushka".
  • "Theater op de handpalm. Spring. "
  • "Aleksandr Makedonsky en de vervloekte slang"
  • "May Night".
  • "Famous Moidodyr".
  • "Flint".
  • "Notities zakoulochkam".
  • "The Snow Queen".
  • "Legend of the Dragon".
  • "The Mansion".
  • "Thumbelina".
  • "Let's go!".

vennootschap

Puppetry "Bauman" verzamelden zich op de plaats van zijn opmerkelijke, in liefde met het beroep van kunstenaars.

troupe:

• E. Bodrova.
  • Aleksandra Kapustina.
  • M. Mukhayev.
  • Orlov.
  • Anton Calis.
  • L. Bobyshev.
  • Galina Kuznetsova.
  • Yuri Serov.
  • Irina Timofeeva.
  • A. Jurgenson.
  • Michael Kokhanov.
  • M. Hlyunev.
  • Anna Antonova.
  • E. Martynov.
  • Natalia Romashenko.
  • A. Shiloh.
  • Yevgeny Kazakov.
  • Mikhail Ovsyannikov.
  • Andrew Suntsov.
  • E. Ilin.
  • Margarita Rykunina.
  • A. Kalipanov.
  • Catherine Nahabtseva.
  • I. Pushkarev.
  • Dmitry Zastavnyi.
  • Ya Rotkin.

school

Puppetry "Bauman" georganiseerd voor kinderen van een school voor jonge poppenspelers. De lessen worden gehouden op zaterdag. In de jongere groep voor kinderen van 4 tot 6 jaar. Senior groep - van 7 tot 13. De school heet "Theatre of Dreams." De jongere groep is het leren om te tekenen, om verhalen te verzinnen en te spelen, krijgen ze kennis met de meest elementaire poppen. Senior groep - het is zeer reëel jonge kunstenaars, toneelschrijvers, regisseurs en componisten. Ze trekken schetsen, de master-sets en poppen, schrijf scripts. Ze leren om te werken met meer complexe vormen van poppen. "Theater van Wonderen" helpt kinderen de mogelijkheid om fantasie en verbeelding te ontwikkelen, leren communiceren met het team te onthullen. Elena runt de school Plyutova.

tentoonstellingen

Children's poppentheater "Bauman", naast de optredens, biedt haar kijkers verschillende tentoonstellingen.

• "Great sprookjeswereld." Deze tentoonstelling loopt alleen in de zomer. In de foyer van het theater gelegen poppen. Hier zijn de karakters van favoriete sprookjes: Sneeuwwitje, Roodkapje, Little Longnose, Brer Fox en Broer Konijn, Marie en de Notenkraker, Peter Pan, Brownie Kuzya, de muis Koning, broer Ivan, de Sugar Plum Fairy, de kleine prins, Kai en Gerda, The Ugly Duckling, gekke hoedenmaker, Ole en vele anderen. De poppen zijn gemaakt van papier-mache, china, wol, hout, textiel en kunststof. Te zien zijn er boeken over deze personages. Bezoekers hebben de mogelijkheid om niet alleen de poppen te bewonderen, maar ook las een sprookje.
  • In november 2015 een tentoonstelling van "Magic klein zoogdier Tanuki". Het is populair in Japan, de held van volksverhalen. Hij is vriendelijk, lief en houdt van grapjes. De tentoonstelling presenteert een pop Tanuki. Op de tour u verhalen over hem kan luisteren, zie het Japanse cartoon over, kennis te maken met de manier van het dier geportretteerd in de afgelopen eeuw te komen. Wie zal in staat zijn om een master class bij te wonen op het maken van Tanuki origami-techniek.
  • Een andere tentoonstelling van poppen genaamd "Japan poppen en legenden." Hier kun je de personages uit verschillende sprookjes en legenden van Japan, gemaakt door de handen van Russische kunstenaars te zien. Evenals historische figuren. Deze tentoonstelling biedt een unieke gelegenheid om de traditionele zien Japanse poppen hina ningyo, die al meer dan honderd jaar.

beoordelingen

Puppetry "Bauman" voor kinderen ontvangen van feedback van het publiek voor het grootste deel positief. Het publiek zegt dat opmerkelijke prestaties en geniet niet alleen kinderen, maar ook volwassenen. Hall Theater, naar de mening van het publiek, zeer comfortabel, is het duidelijk alles in orde is en ze zijn uitgerust met het transformeren van fauteuils. Favoriete prestaties van kinderen en volwassenen - "ganzen en zwanen", "Thumbelina".

Van alle producties die Puppetry tonen "Bauman" negatieve karakter beoordeelt het publiek er over is van sprookjes "Pinocchio en" Masha en de Beer. "Het stuk gaat over een jongen die geschaafd uit aanmeldt Papa Carlo, hou niet van het feit, dat in Hem al de poppen, met uitzondering van de hoofdpersoon, de lelijke.

Veel ouders geuit negatief om de prestaties te pakken "Masha en de Beer." Performers dansen in het, zowel in het variété, dat het niet de verklaring van het kind is. Een pop Masha - een groot hoofd met uitpuilende ogen, grote mond open en zeer dunne korte benen die groeien uit zijn hoofd. Begeleid door angstaanjagende muziek spektakel doet denken trance House. De kinderen zijn bang en huilen. Moeders moeten ze in de lobby te brengen. Doll Masha en grootouders - hoofd op de benen. En ook met uitpuilende ogen. In dit geval zijn de grootouders voortdurend zweren en spreken elkaar "dwaas", "dumbass", "dom", en ga zo maar door. D.

FYI Theater

Moskou poppentheater "Bauman" presenteert haar kijkers met een reeks eisen. Kinderen jonger dan 14 jaar kunnen naar optredens begeleid door een volwassene komen. Elke toeschouwer, maakt niet uit hoe oud hij is, moet een kaartje hebben. Het kiezen van welke tonen om te zien, moet rekening worden gehouden met de leeftijd aanbevelingen op de factuur, dan is het kind zal interessant zijn, en hij zal worden voldaan. Voer het auditorium binnen 3 ringen - is verboden. Laatkomers zullen moeten wachten tot de pauze om hun plaats te nemen. Het is verboden om de kamer met eten en drinken te geven. Tijdens de voorstelling moet u mobiele telefoons uit te schakelen.

Waar en hoe te krijgen

Puppetry "Bauman" gelegen aan de straat Spartakovskaya huis №26-30. Toegankelijk is niet moeilijk voor hem. De eenvoudigste manier om dit te doen met behulp van de metro van Moskou. Theater ligt naast het station "Bauman".