Nieuws en MaatschappijCultuur

"Vasa": een schip museum in Stockholm en haar geschiedenis. Foto's en reviews

Op een van de eilanden van Stockholm, waar de lang geleden gejaagd monarchen van Zweden, is een ongewone hoekige structuur. Over de dakconstructie donkere stijgen hemelwaarts twee ontwerpen karmozijn, die lijkt op een schip mast. Deze "Vasa" - een tentoonstelling museum. "Vasa" - een schip van de zeventiende eeuw. Zijn structuren gemaakt van verduurzaamd hout bijna volledig. Zeilde slechts 30 minuten, het schip zonk. Vandaag de dag heeft iedereen de mogelijkheid om dit voertuig te overwegen in zijn bijna oorspronkelijke vorm.

scheepsbouw

"Vasa" - een museum dat veel toeristen lekkernijen. Dit is de enige planeet op een zeilschip van de zeventiende eeuw, die erin slaagde om te overleven voor onze tijd. In de jaren 1620 Zweden door het vormen van een persoonlijke vloot probeerde om zich te vestigen op de zee. Die regeerde in die tijd koning Gustav Adolf II geloofde dat de grootheid van een land hangt af van God en op haar vloot. Het vlaggenschip van de Zweedse vloot ( "Vasa" ship) werd gelanceerd in 1628. De naam van het schip werd gegeven ter ere van de dynastie, die regeerde in die tijd.

De makers van de auto had de intentie om een schip, dat niet kan worden vergeleken is geen ander schip in de Oostzee te creëren. Vandaag is de "Vasa" - museum, dat het moeilijk is ook een waardige concurrent te vinden. Zeilboot moest de belichaming van luxe en rijkdom van het koninkrijk zijn. Daarom fregat decoraties werden meer dan vierhonderd verschillende vergulde sculpturen. Als gevolg hiervan, scheepsbouwers creëerde een krachtige en een uitstekende 64-kanon machine.

Geschiedenis van het zeilen begint met een contract om een nieuw schip te bouwen tussen de Zweedse koning en de Nederlandse meester zeezaken Hyubertssonom. "Vasa" wordt gebouwd voor drie jaar. Al het werk vond plaats op de scheepswerf Stockholm. De constructie persoonlijk zorgde de vorst zelf. Om te bezuinigen vat meer dan duizend bomen, en de constructie betrokken 400 werknemers. En het vlaggenschip zou verwachten van een lange en interessante geschiedenis van het bestaan, zo niet voor een fatale fout: de meester maakte een ongelooflijk smalle romp zeilboot, die hem leidde tot een dergelijke tragische lot.

De dood van een zeilboot

10 augustus 1628 "Vasa" werd gelanceerd en in de open ruimte van de baai. Het was echt een historische dag voor Zweden. Op deze show kwam ik tot een enorme menigte te zien. Het schip salueerde, en daarna begon de ergste gebeuren: zodra de rook van de kanonnen explosies verdwenen, het publiek zag de nieuw gemaakte machine ging snel naar de bodem. Volley kanonnen aan boord van een krachtige invloed werd uitgelokt, na zeilen sterk gekanteld, en stromen van water begon de bliksem kanonhavens geopend vullen. Dientengevolge, het wapen als gevolg van de sterke neiging begon te glijden van de ene kant naar de andere. Het was de laatste zin van het fregat.

"Vasa" lag op de bodem van de Oostzee 333 jaar. Hij werd gevonden engineer enthousiast Anders Fransen. Door de lage zoutgehalte van de zeespiegel zijn er geen wormen slijpmachines. Daarom varen onder het water bijna pijn. Nu is de "Vasa" - museum, dat is gelegen op het eiland Djurgården, in het hart van de Zweedse hoofdstad.

Het algemene idee van het museum

Museum "Vasa" - is een van de belangrijkste bezienswaardigheden van Zweden. Restaurant geopend vanaf augustus 1990. Speciaal voor de tentoonstelling zeilboot en artefacten die betrekking hebben op het, werd ontworpen door de institutionele opbouw. Dit is één van de meest bezochte musea van het land: ieder jaar te zien van de tentoonstelling komt bijna een miljoen bezoekers.

De instelling werkt 11 regelmatig tentoonstellingen, die elk in verband met de geschiedenis van een mislukte leider, de bouw, de instorting en herstel. Daarnaast is er een bioscoop, die een film over de geschiedenis van de "Vasa", een restaurant en een cadeauwinkel te laten zien.

Drie tentoonstellingen: "scheepsbouw periode", "Face to Face" en "Redding"

Museum "Vasa" toont publiek blootstelling, die volledig beschrijft het lot van het schip. Zo is de tentoonstelling "Construction Period" biedt om kennis te maken met de plaatsen van de zeventiende eeuw in de geschiedenis van de wereld (wereld, incidenten en feiten). Blootstelling hoewel dompelt mensen in een tijdperk dat 400 jaar geleden plaatsvond. Dankzij deze show een persoon krijgt een idee van hoe te leven in de zeventiende eeuw, het Ottomaanse Rijk, Amerika, West-Afrika, China en andere staten.

De tentoonstelling "Face to Face" vertelt het verhaal van die arme mensen die toevallig aan boord van de "Vasa" op het moment van zijn dood. Nauwgezette werk van historici en antropologen bijgedragen tot het herstel ongeveer 30 skeletten van verdronken mensen. Ook de onderzoekers waren in staat om informatie over de manier van leven van elk van de overleden persoon, de gezondheid en uiterlijk te verkrijgen. Zo hebben bezoekers de mogelijkheid om oog in oog komt te staan met de mensen die vier eeuwen geleden leefden.

Touch screens, kunstvoorwerpen en een diorama van de tentoonstelling "Rescue" vertelt het verhaal over de zoektocht, detectie, en pakte op het oppervlak van het vat. Het grootste deel van de aandacht wordt gegeven aan de persoon die de auto's gevonden, en vervolgens leidde haar opkomst - Anders Fransen.

De volgende drie blootstelling

Museum schip "Vasa" in Stockholm en toont de schatkist van zeilers met hun inhoud, huishoudelijke artikelen. Ook presenteerde een model van het bovendek en het ruim. Dit alles kan worden beschouwd voor de tentoonstelling met de titel "Het leven aan boord".

De tentoonstelling "Beelden van Power" onthult de symbolische betekenis van de vele sculpturen die sieren "Vasu". Zo zijn er onder de standbeelden van keizers daar, demonen, zeemeerminnen, heidense goden en engelen. In die dagen waren al deze schepsels verplicht om de status van een krachtige maritieme toestand te houden.

Kijken rond de tentoonstelling "Stockholm scheepswerf", weet je dat vier eeuwen geleden, de scheepsbouw was een echte kunst. Hier worden verzameld de overblijfselen van hulpmiddelen en apparatuur, eigen dingen kunstenaars, bouwers en timmerlieden die over de oprichting van een zeilboot werkte.

Nog een paar posities

Branch "Conserveren" is zeer interessant voor het publiek. Om het schip-museum "Vasa", waarvan de foto's zijn te zien in onze beschrijving, restaurateurs, veel maatregelen zijn genomen op te slaan. Welke activiteiten plaatsvonden, en zegt dat deze blootstelling.

"Power and Glory" is een ongelooflijk interessant museum compartiment. Deze tentoonstelling geeft een compleet beeld van wat voor soort was de meest geavanceerde en dure koninkrijk zeilboot. Wetenschappers zorgvuldig gerestaureerd alle kleuren. Ook in deze kamer zijn geïnstalleerd enorme schermen waarop een vaartuig is afgebeeld in al zijn majesteit.

Meest intrigerende tentoonstelling

Museum "Vasa" in Stockholm (foto boven) en beschikt over een aantal ongelooflijk intrigerend tentoonstellingen. Bijvoorbeeld, het "Museum Garden" - is een echte tuin, in de buurt van de gebroken plaatsen. In de tuin groeien planten die artsen op het schip was van plan om te gebruiken om zeilers te genezen. En in de tuin kunt u groenten die het scheepsruim gevuld te zien.

En hier is nog een tentoonstelling, getiteld "The Vasa model". Hier is een tot tien flagship model op schaal. Een kleinere kopie van het schip kan worden gezien voor uren. Kom dan hier weer, je bent zeker iets nooit eerder gezien vinden. Om dit te creëren "petite" modellen werden alle onderzoeksmateriaal genomen vanaf de datum van opheffing van het fregat van de zeebodem tot de dag van vandaag.

Hoe het museum te bereiken

naar de "Vasa" museum in Stockholm te krijgen is vrij eenvoudig, des te meer dus voor dat er vier manieren:

1. Openbaar vervoer: direct naast de hoofdingang van de stad tram nummer 7 stopt bij de instelling, evenals een bus nummer 44.
  2. Ferry: De rij-afstand op het water - dit is een zeer interessante manier. De veerboot vertrekt vanaf Gamla Stan en Stockholm.
  3. Elke 20 minuten van de stad busstation op het eiland Djurgården coach gaat.
  4. Van Stockholm naar het museum is gemakkelijk te voet bereikbaar. Je moet slechts 2,5 kilometer te overwinnen. Op deze manier is de beste, vooral als de straat is goed weer.

In de zomer naar het museum met de auto is niet aan te raden, omdat je een plek om te parkeren niet kan vinden.

Als de bezoeker nog niet is 18 jaar geworden, bezoek dan de website kan het helemaal gratis. Een ticket voor volwassenen kost 130 kronen (ongeveer 1000 roebel).

Bezoek er de moeite waard

Museum "Vasa" krijgt fantastische recensies van alle bezoekers die hebben bezocht. Iedereen die hier kwam zei dat zodra over de drempel instellingen, het creëert een gevoel dat je in een tijdmachine als van de XXI eeuw getransporteerd naar XVII. Alle bezoekers van het museum wordt bewonderd door het feit dat de "Vasa" - het is het enige voertuig op de grond, waarvan er vierhonderd jaar. Nog meer mensen verbaast uitstekende conditie attracties.