ReizendRoutebeschrijving

Theater in Epidaurus, Griekenland: foto's, recensies, tips voor het bijwonen van

In het zuidelijke deel van het Balkanschiereiland is het Griekse periferie Peloponnesona bekend opmerkelijke oude stad in het noord-oosten - Epidaurus. In de oudheid was het het midden van het veld met dezelfde naam, en staat nu bekend om zijn oude ruïnes en tempels. Het is hier dat elk jaar trekt veel toeristen te kijken naar het theater van Epidaurus. In Griekenland is het een van de weinige bewaard gebleven en, belangrijker nog, actie. Hij heeft uitzonderlijke esthetiek en akoestiek.

Griekenland - een relatief klein land in omvang en kan worden vergeleken met of Orenburg Kirov regio. Gaan rond op hun eigen zal niet moeilijk zijn, gezien het feit dat het openbaar vervoer is goed ontwikkeld. Wij zullen u vertellen over hoe om te Epidaurus, wat te zien in de oude stad, evenals geven u enkele tips die nuttig zijn om het theater te bezoeken zal zijn om te krijgen.

over de stad

De geschiedenis van de stad Epidavros heeft zijn wortels in de Myceense tijdperk. In de oude dagen, was hij zeer actief en was een duidelijke politieke impact. Op de eilanden Kos, Aegina, Tenedos en Nisyros het werd opgericht kolonie. Er is een daling in de zesde eeuw voor Christus, toen vertraagd handel uitgevoerd Epidaurus geweest. Vermogen overgegaan in de handen van de oligarchie, die, in de Peloponnesische Oorlog, een bondgenoot van Sparta. Als gevolg daarvan heeft de stad herhaaldelijk onderworpen aan invallen door de Atheners en hun bondgenoten. Later, hij en al viel in de vergetelheid, met behoud van zijn waarde alleen als een poort aan de grote tempel van Asklepios en het ziekenhuis (Ruïnes in de foto hieronder).

Zijn cultus duikt voor het eerst op dit gebied in de 6e eeuw voor Christus. e. Na honderd jaar, de stad overstroomd vele pelgrims bidden voor genezing. Al in de 4e eeuw voor Christus. e. heiligdom in Epidaurus is uitgegroeid tot een van de meest gerespecteerde en grootste in Griekenland. Het bloeide onder de Romeinen. De heidense tempel werd in de 4e eeuw gesloten tijdens het bewind bekeren tot het christendom van Theodosius I de Grote.

Nu Epidaurus - een klein vissersdorp. Een toerist kan krijgen om het op drie manieren.

Theater van Epidaurus: hoe je op de bus te krijgen?

Epidaurus heeft een vrij gunstige geografische ligging. De afstand van Athene de hoofdstad is slechts 130-140 km. Nabij liggende Corinth (60 km) en Nafplio (30 km). Maak kennis met Epidaurus, van Athene kan het openbaar vervoer zijn. Verduidelijking van de beschikbaarheid en de prijs moet op busstations. Het festivalseizoen van Athene speciale bus rijdt. Hij brengt toeristen naar het concert, en dan neemt weg terug naar de stad. De kosten van het ticket - 23 euro en de reis duurt ongeveer twee uur.

In aanvulling, om in het theater in Epidaurus (foto op de tekst van het artikel), kunt u op uw eigen of gehuurde voertuigen.

excursies

De eenvoudigste manier om de oude stad te bezoeken - is om een tour te kopen en comfortabel naar plaatsen. In de regel, lokale touroperators bieden aan Epidaurus te bezoeken in het kader van een gecombineerde tour van Argolida (regio in het administratieve district van de Peloponnesos), waarbij ook de tour Nafplio (de oude hoofdstad van Griekenland) en Mycene. De kosten zijn afhankelijk van de vraag of de individuele reis (1-3 pers.) Of groep (10-15 pers.). Ruwweg kan men zeggen dat het bezoek aan het theater van Epidaurus, de stad zelf, evenals Nafplio en Mycene ongeveer 90-100 euro zou kosten. Dit is de veronderstelling dat de volledige groep van 10-15 mensen bereikt. De reis van ongeveer 9 uur, dat wil zeggen moeten kunnen vertrouwen op de hele dag, het aantal bezoeken ter plaatse - 6-8.

In de regel, sightseeing beperkt in de tijd en is het onwaarschijnlijk dat de oude ruïnes grondig te zien. Integendeel, het is een oppervlakkige kennismaking.

Uit de geschiedenis van het theater

Beschrijving van het theater in Epidaurus moet beginnen met de zinsnede "heel oud." Het oude gebouw werd opgetrokken tussen ongeveer 340 en 330 jaar voor Christus. Creatief idee behoorde tot de beroemde oude Griekse architect Polycleitus jongste. Het was mogelijk om vast te stellen door de records van de schrijver en geograaf Pausanias. Het theater werd gebouwd voor het vermaak van de adel van de Asklepion - Tempel, opgericht ter ere van de god van de geneeskunde, die ook dienst deed als ziekenhuis. Het uitzicht was dat theatrale actie is gunstig voor de lichamelijke en geestelijke gezondheid van de patiënten.

Een van de oudste theaters van het oude Griekenland in Epidaurus kon geschikt voor meer dan vijftienduizend toeschouwers en verdeeld in twee delen. Een totaal van 55 reeksen, 21 van de top bestemd voor gewone mensen en lagere 34 - voor adel en geestelijkheid. Het bouwen van een diameter van 116 meter, terwijl het heeft een verrassende akoestiek. Op de foto van het theater van plan gemarkeerd Parodos woorden uitgangen, skene - stadium, orkest - een orkestbak.

Theater vandaag

Het theater werd geopend als gevolg van de voortdurende archeoloog P. Kavadiasom in 1870-1926 jaren van opgravingen. Na slechts een paar jaar na de opleving in 1938, had hij al zijn eerste gasten ontvangen. Sophocles "Electra" werd geleverd. In het begin van de 50-er jaren van de vorige eeuw werden de restauratiewerkzaamheden gehouden in het theater. Sinds 1955 werd hij de locatie voor het jaarlijkse theaterfestival. Elke zomer op zijn theaterproducties worden gehouden. Sommigen van hen die betrokken zijn de grootste Griekse en internationale kunstenaars, met inbegrip operazangeres Maria Callas.

Oude Theater van Epidaurus is opgenomen in de World Heritage List, opgesteld door UNESCO.

Wat opmerkelijk theater?

Als een beschrijving van de bouw van de oudheid niet van je indruk te maken, moet u naar Epidaurus om haar live te zien. Een bezoek aan de stad is aan te bevelen in uw reisschema op te nemen, zelfs degenen die niet de gewoonte van het theater-ganger. Opmerkelijk is het feit dat voor een lange tijd, het theater is verborgen onder een laag zand uit de ogen van zijn ontdekking per ongeluk zou kunnen worden genoemd. Het is perfect bewaard gebleven, een kleine restauratie, evenals 2500 jaar geleden, de laatste 40 jaar gasten welkom te hebben overleefd.

De toeristische gids in Griekenland het theater meest geciteerde vanwege zijn ongelooflijke akoestiek. Verrassend is wat technische kennis die mensen in de 4e eeuw voor Christus. Zelfs als de prestaties van kunstenaars vindt plaats zonder speciale apparatuur, hebben de kijkers van de nieuwste serie geen ongemak ervaren als er een uitstekende hoorbaarheid.

Dit is echter niet de enige functie. Neem een kijkje op de foto en het ziet eruit als een theater van Epidaurus vogelvlucht. Natuurlijke achtergrond scène is de natuur zelf en uit de bovenste rijen, waarvan de hoogte is vergelijkbaar met de 8-9-verdiepingen tellende huis biedt een panoramisch uitzicht op de omgeving.

Hellenic Festival van Epidaurus

Hellenic Festival van Epidaurus is misschien wel een van de meest bekende in de theaterwereld. Aan de maand, een klein gezellig dorpje wordt een grote speeltuin en ontvangt een groot aantal toeristen. Het festival begint op de laatste vrijdag van juni en gaat door tot de eerste zaterdag in augustus. Het trekt theatergroepen uit de hele wereld speelt de meest beroemde toneelschrijvers. Ondanks het feit dat alle standpunten te maken aan de Griekse of Griekse talen, wordt het publiek gaat internationaal. Kunst kent geen grenzen, vooral wanneer het is gemaakt binnen de oude muren van het theater, en in de lucht schijnen een groot aantal sterren. De kijker is van belang wat er gebeurt sfeer.

Tickets voor de show

Als u wilt een voorstelling in het theater van Epidaurus zien, dan denken van te voren staat. Tickets zijn redelijke prijs, en dus worden gekocht door fans van theatrale kunst, als warme broodjes. Afhankelijk van de site, de locatie en de kosten van de prestaties varieert van 10 tot 50 euro. Voor studenten, gepensioneerden en kinderen handelen de korting programma. U kunt kaartjes kopen bij de kassa van de stad, in Athene of op de officiële website van het festival door het betalen van hun creditcard. In het Epidaurus theater dagen zijn zaterdag en vrijdag.

By the way, de gebruikelijke bezoek aan het theater in de middag samen met een bezoek aan de expositie van het Archeologisch Museum is de moeite waard 12 euro. De plaats is erg populair bij toeristen, dus het is best om een reis in de vroege ochtend te plannen.

Museum naast het theater

Slechts een paar stappen verwijderd van het theater is het Archeologisch Museum van de stad, die een interessante expositie biedt. In één van de kamers opnieuw vorm van de klassieke tolosovogo begrafenis. Een van de meest bekende en opmerkelijke exposities dient te worden opgemerkt hoofdsteden van de kolommen, ontworpen door de beroemde oude Griekse beeldhouwer Poliklet, een grote collectie oude chirurgische instrumenten gevonden in het heiligdom van Asclepius, inscripties, stenen beelden.

Tips voor het bezoek

Tips voor een bezoek aan het theater in Epidaurus zijn niet zo talrijk en heel simpel. Reizigers die al in de oude stad zijn geweest, is het raadzaam om er naartoe te gaan voor een paar dagen om zich volledig onder te dompelen in de sfeer van de plaats. Het is het beste als u uw sightseeing in de tempelruïnes en ziekenhuizen, evenals het Archeologisch Museum te starten. Aan het einde van de rest van de tijd te besteden aan het theater, en je zal zeker als de Grieken komen aan het idee dat heelt lichaam en geest zijt.

Het is beter als je op reis in de vroege ochtend, omdat op dit moment in het theater een flink aantal toeristen en je kunt niet alleen genieten van de rust, maar ook om prachtige foto's te maken.

Probeer om Epidaurus te krijgen in de Hellenistische Theater Festival, en je zult er geen spijt van. In deze warme zomerdagen, een klein dorp als zijn tweede wind, roepen de talenten uit de hele wereld om hun oude podium.

Beoordelingen van attracties

Voor degenen die nog steeds twijfelen aan de wijsheid van de reis in een van de oudste delen van Griekenland beoordelingen moeten lezen over het theater van Epidaurus links reizigers zijn al bezocht. Ze zijn vol verwondering, bewondering en levendige emoties. Zelfs sceptici onder de indruk van de omvang van het oude gebouw.

Bezoekers Epidaurus, die kon niet naar een toneelstuk of een concert van klassieke muziek, te zeggen dat bij de eerste gelegenheid om hier weer terug te keren, en degenen die het deden, ze schrijven dat wordt omringd door heldere sterren, dennen smaak en ongerepte natuur je gewoon vergeten dat je niet begrijpt Grieks. Kunstenaars in het algemeen, in principe, kunnen stil zijn - dit is genoeg om een onvergetelijke zomer avond door te brengen.

In bewondering van toeristen leads en uitstekende akoestiek van het theater. Volgens hen, zelfs een fluistering van het podium, kunt u moeiteloos horen op de voorlaatste rij.

In hun recensies, bezoek het theater in Epidaurus, noemen het feit dat je niet bang voor de verzengende Griekse zon zou moeten zijn. Alle voorstellingen beginnen na negen in de avond, toen de stad naar beneden gaat cool. De enige bedreiging - het is de wind en regen, dus geen kwaad om te kijken naar het weerbericht en, als er iets, om een paraplu te grijpen.