Arts and EntertainmentTheater

Theater Dzhigarkhanyan: reviews, repertoire

Moscow - een stad waar sprake is van een bijna tweehonderd theaters. Onder hen zijn er tempels van Melpomene, met een lange geschiedenis, en de zeer jonge. In 1996, in de hoofdstad bedrijf dat is ontstaan onder leiding van Armena Dzhigarhanyana. "Theater A", zoals hij de meester van zijn schepping, in een keer in staat om de harten van het publiek te winnen, en vandaag opgeroepen is één van de meest populaire culturele instellingen in Moskou.

Creativiteit Armen Borisovitsj Dzhigarkhanyan

Theater - is vooral een verzameling van interessante persoonlijkheden, die willen zijn visie op het leven te brengen aan het publiek, zodat het verhaal van de MDT moet worden begonnen met de biografie van zijn schepper.

Tegenwoordig is het moeilijk om iemand die nooit de films met de deelname Armena Dzhigarhanyana heeft gezien vinden. Aangekomen in Moskou van Yerevan op de leeftijd van 32 jaar en ze hebben een aantal film en theater rollen had, begon hij met succes uit te voeren op de podia van theaters in de hoofdstad. Echter, de populariteit van de acteur bracht de film werkt in zulke beroemde films als "The New Adventures of the Elusive Avengers", "Meeting Place kan niet worden gewijzigd", "Hello, ben je tante!" "Hond in de kribbe," en vele anderen. In de vroege jaren 1990, Armen Borisovich doceerde aan de universiteit en in 1996 stichtte de "Theater A" op basis van zijn koers.

Theater Dzhigarkhanyan Foto die meestal positief oorspronkelijk op straat geplaatst en de Coöperatieve heeft een auditorium met 96 zitplaatsen. De opening werd gekenmerkt door de première van het toneelstuk van William Shakespeare's "Twelfth Night, of wat je wilt," geregisseerd door Krikora Kazaryana.

In de loop der jaren, het theater letterlijk gerijpt melkweg van acteurs die vandaag de dag genieten van de liefde niet alleen kapitaal theaterbezoekers, maar ook kijkers in heel Rusland. Dit is grotendeels te wijten aan het feit dat MDT vaak reizen in het hele land en heeft al bezocht, zelfs in de regio's ligt duizenden kilometers van Moskou.

repertoire

In een korte tijd, het werd gevormd nogal een uitgebreid repertoire, die een solo-optreden, en "Krapp's Last Tape" met deelname Armena Dzhigarhanyana inbegrepen. Het theater is ook beroemd om de productie van "Little Tragedies" Poesjkin en Moliere's toneelstukken, Vampilov en Boelgakov. Onder de prestaties die kan worden gezien in de nabije toekomst, ik wil op te merken staging Ljoedmila Oelitskaja "Russische Jam". Het spel raakt de eeuwige thema van de ongeschiktheid van de Russische intelligentsia tot leven "buiten." Kijkers die eerder bezochte Dzhigarkhanyan Theater en zag deze show, merkte op dat tijdens het bekijken van een gevoel dat de personages - zijn tekens van toneelstukken van Tsjechov, door een wonder, bevinden zich in Rusland van de 21e eeuw. De MDT kan zien en spelen over de corruptie en sociale misstanden, die, hoewel het werd 140 jaar geleden geschreven, en vandaag de dag nog steeds volledig relevant. We hebben het over het toneelstuk "Wolven en schapen", dat is meer dan een jaar gaat naar het theater en had altijd volle zalen. Erg populair bij het publiek geniet en de productie van "Misdaad en Straf", roept vragen op over de eeuwige vragen, en vandaag behekst jonge mensen van vandaag.

troupe MDT

Zoals reeds vermeld, werd Dzhigarkhanyan Theater opgericht op basis van vgikovskogo cursus, die werd geleid door de meester. Van de "oude" leden van de instanties die in het theater uit de eerste jaren van zijn stichting, kan het worden genoemd Peter Stupin, Vladimir Kapustin en Elena Fomina. Daarnaast is in de loop der jaren zijn er Alexei Shevchenko Kirill Pletnev, speelde Ilya Bledny, Nina Zabelinskaya, Stanislav Duzhnikov Elena Ksenofontova en anderen. De meeste van deze acteurs en actrices - niet alleen oud-studenten Dzhigarkhanyan theater, gecreëerd door de meester, werd voor hen een huis en smederij van professionele vaardigheden.

Het toneelstuk "Nameless Star"

Dit werk van de Roemeense toneelschrijver M. Sebastian bekend bij veel van de bekende verfilming van Mikhail Kozakov, die Anastasia en Igor Kostolevsky Vertinskaya hoofdrol. Dit is een ontroerend verhaal over hoe een nederige leraar in het leven Miró uit de provinciestad excentrieke socialite binnenvalt Mona, gewend aan luxe. Ze wordt verliefd op een jonge man en de nacht doorgebracht in zijn huis in de ochtend verklaart dat zij voornemens is het leven in zijn hut te blijven. Echter, omdat "niemand ster kan niet afwijken van het pad," Mona laat met zijn beschermheer Grieg, waardoor Miro lijden aan het realiseren van hun droom onhaalbaar om verbinding te maken met zijn geliefde.

"Nameless Star" (Dzhigarkhanyan Theater): beoordelingen

Sinds een aantal jaren, het spel, waarin het verhaal van een toevallige ontmoeting, en Mona Miro vertelt, komt op het podium Dzhigarkhanyan. De samenstelling van de betrokken actoren in het heeft meerdere malen veranderd, en vandaag de dag de belangrijkste rol in dit voldoen Maria Kozlov, Alexei Annenkov, Mikhail Zheleznov, Anatoly Kot en Alexey Lapshin. Voorheen werd de voorstelling genaamd "Mona" en de belangrijkste heldin Elena Ksenofontova gepersonifieerd. Na haar afscheid van het theater, werd besloten om een nieuwe verklaring af te leggen. Ze veranderden ook het landschap, en zo goed, dat wanneer kijkers wordt gevraagd of zij "Nameless Star" (Dzhigarkhanyan Theater) spelen vond de beoordelingen betreffen voornamelijk het goede werk van de kunstenaar-ontwerper Konstantin Rozanov. producties geschreven door directeur Dmitry Isaichev die erin slaagde om de sfeer van een provinciestad te bootsen. In de nieuwe spelen om haar inwoners heeft een bijzondere rol, en hun collectieve imago is de sleutel tot het begrijpen van de tragedie die gebeurt er met de hoofdpersonen.

"Theater van de tijd van Nero en Seneca"

Een ander spel, dat, te oordelen naar de reviews van de toeschouwers, is het van het grootste belang, gewijd aan de betrekkingen tussen de tiran en zijn leraar. Hij zette op het toneelstuk "Theater van Nero en Seneca Times" Edvard Radzinski en biedt een nieuw perspectief op de aard van de wreedheid van de Romeinse keizer. Het vervult de rol van Seneca zichzelf Armen Borisovich en zijn welsprekende stilte van het publiek wel de meest krachtige scènes in de hele stuk. Volgens sommige recensies, het spel van Nero, die kan worden gezien in de MDT - is niet alleen een verhaal over een sadist, brak het lot van de mensen, en het verhaal van een jongen, liefdeloze ouders en toegewijde docenten, die hij grenzeloos vertrouwen.

repertoire voor kinderen

Dzhigarkhanyan Theater - is een geweldige plek voor initiatie in de kunst van de jongere generatie. In haar repertoire zijn er verschillende van kinderen spelen, zoals "Alle muizen kaas love", "Verhalen van de wetenschapper Kota", gebaseerd op sprookjes van Poesjkin en anderen.

Zoals voor tieners, kunnen ze aanbevelen om het toneelstuk "De Dertiende Ster" te zien. Het is een parabel die vertelt over konijnen die gedwongen worden om deel te nemen in de aanloop, waar de dood bedreigt de verliezer. In feite, de makers van het spel biedt de kijker om na te denken over het al dan niet voor het leven van de verlossing door het kruis van liefde en vriendschap.

ticketprijzen

Theater Dzhigarkhanyan bezocht door mensen met verschillende sociale status. Prijzen voor optredens zijn aanzienlijk lager dan in de meeste andere grootstedelijke instellingen van deze soort. In het bijzonder, om de prestaties van de kinderen (vanaf 12.00 uur), genoeg om slechts 300 roebel betalen, en tickets voor "volwassen" voorstellingen kost 1000-1500 roebel te zien. Het theater kassa's zijn op werkdagen geopend 12:00-20:00, en in het weekend kun je kaarten kopen 11:00-20:00.

Is het de moeite waard om het theater Dzhigarkhanyan bezoeken? "Nameless Star", "Theater van de tijd van Nero en Seneca," "Vasa" en andere optredens, zeker verdienen aandacht.