Reviews: season banden. Het selecteren, het markeren van de firma

Met de komst van het nieuwe seizoen auto-eigenaren hebben de neiging om betrokken te raken in de keuze van de banden, de vervanging, om de beweging te beschermen op de weg in verschillende weersomstandigheden. Rijden op ijs en droog wegdek enkele kenmerken die betrekking hebben op alleen met de rubber. Velen verkiezen om de winter en de zomer opties die zichzelf zo goed mogelijk onder bepaalde klimatologische omstandigheden manifesteren.

Maar sommige chauffeurs zijn bereid om op te slaan en koop een universele dekking zoals bevestigd door de vele reviews. Seizoen banden speciaal ontworpen voor rijden op nat en droog asfalt en besneeuwde oppervlakken. Dat is waarom het is praktisch, dat voor velen is erg belangrijk.

Waarom hebben we all-season banden nodig?

All-season banden - dit is echt een revolutionaire ontwikkeling. Ze elimineren de noodzaak voor "pereobuvki", afhankelijk van de verandering van de seizoenen, en ook de kosten aanzienlijk lager seizoensgebonden tegenhangers. Maar zijn dat ook zij, elke chauffeur geldt anders op het gebruik van dergelijke banden. U kunt dit controleren door het lezen van de reacties van de consumenten die zowel positieve als negatieve feedback te verlaten.

All-season banden zijn meer gemaakt voor een mild klimaat in Europa, waar er geen te ingetogen temperatuur en strenge winters. Dat is de reden waarom dit type van de overzeese banden zijn in grote vraag, dan op de binnenlandse wegen. Controleer veelzijdigheid banden etikettering rubber dat een letter M + S, dat modder en sneeuw middelen multigrade.

Het kiezen van de juiste banden

De keuze van de all-season banden moet gebaseerd zijn op vele factoren, uitgaande van de werking van het voertuig functies. Eerst moet je om aandacht te besteden aan de samenstelling van het materiaal. Om de winter op all-season banden om veilig mogelijk te rijden, is het beter om banden te kopen met additieven bij de vervaardiging van thermohardende. Dergelijke banden worden gekenmerkt door matige hardheid, waardoor niet stollen in de kou en elastische eigenschappen behouden. In de zomer, een rubbersamenstelling voorkomt kernsmelting toen op hete asfalt, verschaffen duurzame en stabiele regeling.

Een ander punt waaraan aandacht moet worden besteed bij het kopen - reviews. All-season banden gebruikt door veel chauffeurs. Ze delen vaak hun indrukken. Daarom kan iedereen leren van de ervaringen van andere gebruikers en maak bepaalde conclusies. Maar één van de belangrijkste onderdelen is de juiste keuze van bandloopvlak.

soorten beschermers

Traditioneel, het hele seizoen banden gemaakt met een van deze vormen van de band:

• Symmetrische gericht;
  • asymmetrische directionele;
  • symmetrische ongerichte;
  • asymmetrisch niet-directioneel.

features beschermers

Gerichte cijfer is geschikt voor het rijden op een nat wegdek. Daarom is voor gebieden met regenachtig weer, zal deze optie de beste. Door de speciale opstelling van de groeven band effectief afvoeren van water uit het contact met de wielen. In dit geval wordt de wig wordt verhinderd voorkomende als waterige respectievelijk aquaplaning. Maar het is belangrijk om op te merken dat de installatie van dit type band correct moet worden uitgevoerd, anders zal de band precies het tegenovergestelde te werken. Correct monteren van de band kan helpen een speciale pijl op het oppervlak van het product.

Non-directional profiel komt vaker voor, zoals blijkt uit de vele recensies. All-season banden van dit type worden gekenmerkt door de retentie-eigenschappen van het loopvlak onafhankelijk van de rotatie wiel. Voertuig stabiel gehouden gelijkelijk zowel bij vooruit en achteruit. Eigenschappen symmetrisch patroon gepompt dat deze gelijk is aan de buiten- en binnenkant van de band. Asymmetrische variant verschilt visueel gescheiden in twee delen, banden. Interne bedoeld nat wegdek overwinnen, terwijl de buitenste en manifesteert zich bij het rijden op droog asfalt.

De voordelen van all-season rubber

Velen vragen zich af of naar all-season banden te gebruiken in de winter. Natuurlijk, in de zomer voorwaarden voor het verkeer meer comfortabel en veilig, dus er zijn geen problemen daar. Bij koud weer, het risico van ongevallen en een grotere afwijkingen op de wegen, die niet altijd kan omgaan season banden. Kan ik rijden in de winter, of niet? Deze vraag is geen eenduidig antwoord, want het hangt af van vele factoren, te weten:

• het merk van de auto;
  • rubber;
  • rubberverbinding;
  • het type loopvlak.

Dus, om te bewegen in de winter op all-season banden in zijn geheel alleen kan vooraf pak het op de juiste manier.

Pros universele banden

Met betrekking tot de voor- en nadelen, hebben veel chauffeurs de aanwezigheid van zowel met betrekking tot de all-season banden opgemerkt. Dus waarom zou universele banden kiezen? Argumenten in hun voordeel, zijn er verschillende:

• Geen behoefte aan regelmatige bezoeken aan de salon band wisselaar.
  • Lagere kosten in vergelijking met seizoensgebonden tegenhangers.
  • Verlaagd geluidsniveau.
  • De mogelijkheid om rubber door te gebruiken.

"Vsesezonki" Cons

Maar samen met alle voordelen, zijn er enkele tekortkomingen, die dergelijke banden hebben:

• All-season banden ongeschikt voor gebruik bij temperaturen onder 7 graden onder nul, omdat het dubeet en verliest zijn elasticiteit.
  • Ondanks het speciale profiel, erger winter collega's om te gaan met de ijzige en besneeuwde wegen.
  • Het slijt snel.

Zo is de all-season banden hebben voor- en nadelen, die zeer belangrijk zijn om te overwegen bij het kiezen van een product. Afstotend is ook nodig van de omstandigheden waarin het wordt verondersteld om de bus te gebruiken. Voor degenen die vooral bewegen rond de stad, kunt u kopen bijna alle banden. Fans van high-speed driving season banden misschien niet geschikt zijn, omdat bij een te snel rijden ze niet zeker voor stabiliteit en stuurprecisie te bieden. Dit kan beladen met ernstige gevolgen, dus niet voorbijgaan aan de fundamentele aanbevelingen.

Populaire modellen van banden

Moderne fabrikanten van universele banden maken gebruik van een verscheidenheid aan technologieën en innoveren om de kwaliteit van het rubber te verbeteren. Misschien in de nabije toekomst dergelijke banden, die echt veelzijdig en praktisch in alle weersomstandigheden zal ontwikkelen.

Maar vandaag is ook een goede all-season banden, klaar om een waardige vervanger voor vele winter en de zomer tegenhangers. Een van de meest populaire en erkend door veel consumenten, kunnen dergelijke banden worden geïdentificeerd:

• Michelin Premier A / S. Dit model wordt erkend als een van de beste omdat het uitstekende tractie op natte en gladde oppervlakken. Bij de ontwikkeling van de nieuwste technologieën, is waarvan de lasten aanzienlijk verminderd remweg en een laag brandstofverbruik.
  • Algemeen Altimax RT43. Het product wordt gekenmerkt door een symmetrisch patroon met meerdere lamellen. Ze bieden een goede grip op de weg en de zigzag kanalen kwalitatief vocht en vuil van de contactpunten verwijderd.
  • Michelin Pilot Sport A / S 3. Het is een van de beste oplossingen van de Poolse fabrikant. Het is gepositioneerd als een snelle en levert een indrukwekkende grip op besneeuwde en ijzige oppervlakken. Lage ruis en weerstand tegen aquaplaning Een ander voordeel van deze rubber.
  • Continental Extreme Contact DWS. Deze Duitse kwaliteit ziet er als volgt uit band. Het product vertoont hoge prestaties en verschilt verhoogd comfort en veiligheid tijdens het rijden. Banden voor rijden in stedelijke omgevingen en off-road, die hun veelzijdigheid bevestigd.

Quality banden - de sleutel tot veilig rijden

Tire Selectie - vooral individueel geval, maar het moet gebaseerd zijn op algemeen aanvaarde normen. Deze omvatten de samenstelling van het mengsel, het markeren van een all-season rubber, het type van de band, de kosten van het product, de fabrikant, en ga zo maar door. D. Daarom, voordat u de aankoop, is het raadzaam om kennis te maken in detail de specifieke rubber en vergelijk deze met de kenmerken van de werkomstandigheden. In dit geval zal de banden kiezen voor zo veel mogelijk om de veilige verplaatsing van zowel droge als natte asfalt te garanderen.

Maar zijn dat ook zij kan, seizoensgebonden banden beter omgaan met het probleem. Als er een beveiligingsprobleem is acute, is het beter om de voorkeur te geven aan dergelijke producten.