HobbyFoto's

Camera for Children: Kenmerken en reviews

Een digitale camera voor een kind heeft vele toepassingen. Het biedt een kans voor volwassenen om de wereld te zien vanuit het perspectief van kinderen. Hij is ook een bruikbaar didactisch hulpmiddel, het helpen van kinderen om hun woordenschat uit te breiden, verhalende vaardigheden aan te scherpen en te verrijken onderzoekscapaciteiten.

Kijk naar de wereld door de ogen van kinderen

Dus waarom digitale camera's zijn een revolutie in de studie van de kinderen en ouders om de vertegenwoordiging van de innerlijke wereld van het kind te verrijken? Sommige hebben geen vertrouwen in high-tech speelgoed. Maar het verhaal van het uiterlijk van de camera voor de kinderen begonnen met digitale camera's. Ze maakten iedereen gelukkig, zelfs degenen die zich zorgen maken over het feit dat elektronisch speelgoed en spelletjes te onderdrukken creatieve vaardigheden van de jonge generatie. Digitale apparaten elimineren de noodzaak voor de ontwikkeling van de film, het maken van fotografie toegankelijk voor kinderen. Dit is een revolutionaire verandering, maar het duurt enige tijd om de gevolgen ervan te begrijpen.

Voor het eerst sinds de uitvinding van de fotografie was er een mogelijkheid om de camera, zelfs kleine kinderen, en laat ze doen wat ze willen. De resultaten zijn intrigerend. Camera for Children - een echte opslagplaats van rijke materiaal op hun innerlijke wereld. We zien wat voor hen belangrijk is. We kunnen de wereld te zien door hun ogen. Als dat klinkt als een overdrijving, is het noodzakelijk om te weten dat de door onderzoekers die willen begrijpen camera's, wat kinderen kijken. Experimenten werden uitgevoerd wanneer de camera op de hoofden van de baby's is gemonteerd. Sommige onderzoekers hebben een creatieve visuele etnografie van kinderen, waardoor ze een camera en analyseren van de resultaten gemaakt.

Kinderen gefotografeerd?

Hij heeft besloten een Europese onderzoekers vast te stellen. Kleinste lid van vijf verschillende landen vallen in drie leeftijdsgroepen - 7, 11 en 15 jaar, liet zien hoe deze camera's te gebruiken. Kinderen zijn niet geleerd foto's of esthetiek. Toen de onderzoekers keken naar de foto's, zagen ze een aantal wetten:

• 7-jarigen vaak gefotografeerd thuis, en ze maken prachtige foto's van hun bezittingen (zoals speelgoed).
  • In vergelijking met de oudere en jongere kinderen, 11-jarige om meer foto's te maken zonder mensen. Ze fotografeerde buiten, en minder van geënsceneerde foto's te doen.
  • In het algemeen 11-jarigen om de meest artistieke of ongewone beelden te creëren. Ze krijgen ook het grootste aantal van de museum-kwaliteit foto's.
  • Oudere kinderen (11- en 15-jarigen) was het meer waarschijnlijk humoristische of domme shots te maken.
  • Tieners waren het meest gericht op hun sociale wereld. Ze namen veel foto-to-peer groepen kinderen.
  • Kinderen waarderen spontaniteit. Oudere kinderen koos bewust voor ongeplande foto's.
  • Oudere kinderen (11 en 15 jaar) hebben geëxperimenteerd met verschillende fotografische effecten, bijvoorbeeld vanuit een ongebruikelijke hoek.

Zodat een digitale camera voor het fotograferen van kinderen biedt vele mogelijkheden om te spelen en exploratie. Wat kun je ermee doen?

Entertainment voor kinderen fotografen. Geschiedenis in foto's

Zoals de onderzoekers constateren, kunnen de kinderen foto's te gebruiken om hun eigen verhalen te illustreren. Kinderen kunnen beginnen met hun foto's en verhalen schrijven voor hen. Of vice versa, eerst schrijf het verhaal, en alleen dan foto's te nemen.

Voor kleuters worden uitgenodigd om de beelden te vergelijken met de tekst. Het is noodzakelijk hen de gehele set foto's gemaakt voor elke pagina van de tekst om de beste te kiezen aan te bieden, en dan leg uw keuze. Als er iets niet past, moet u een andere foto te selecteren.

Omgekeerd kunnen we kinderen een set van willekeurige foto's en vraag hen om te komen met een verhaal.

Maak een reeks van gezichtsuitdrukkingen

We moeten kinderen helpen om een set van "emotionele" foto's te maken - foto's van mensen met verschillende emotionele uitdrukkingen. Als ze worden afgedrukt, kunt u ze gebruiken in educatieve games.

De studie van het gedrag van dieren

Er is een reden dat zoölogen doen foto's. Snapshots laat u de details die ofwel moeilijk te begrijpen of te analyseren in real-time zijn vast te leggen. Daarom is de wild (en zelfs huisdieren) fotografeerde niet alleen voor schoonheid. Dit onderzoek tool. En Zoom kinderen in staat zal zijn om te vinden dat de dieren zijn veel interessanter dan ze dachten.

U kunt een camera voor kinderen te nemen voor een wandeling in het park, over de aard en de dierentuin. En laat de kinderen zelf beslissen wat ze foto's te nemen: voeten van de duif, mieren of neus hond. Kinderen kiezen voor deze objecten, want het is al geïnteresseerd in hen. En, het meest waarschijnlijk, de resultaten zullen meer mogelijkheden bieden voor het leren dan een standaard, goed geschreven image "wenskaart".

jonge pathfinders

De ontdekking van sporen van dieren kunnen helpen kinderen te scherpen analytische en ruimtelijke vaardigheden. Camera voor kinderen hen in staat stelt om de sporen gevonden te behouden en bekijk ze over en weer. U kunt de kinderen zien hoe je een muntstuk zetten in een afbeelding of een ander object, om de kijker een gevoel van schaal te geven. En laat de kinderen een register bijhouden van hun bevindingen.

Organisatie van tentoonstellingen en shows

Het creëren van fotopokazov en collecties van beelden zelf is erg interessant. Kinderen moeten worden aangemoedigd om foto's in albums of boeken van krantenknipsels te slaan. Een favoriet, kan speciale hoge-resolutie beelden worden geprojecteerd op de muur.

voor een tijd

Hoe werkt uw familie keuken varieert gedurende de dag? Wat gebeurt er met een ijsblokje wanneer het smelt? Fotografie helpt kinderen om veranderingen committeren aan het verstrijken van de tijd weer te geven. Hier zijn enkele voorbeelden:

• Gebruik de camera voor de kinderen om foto's als een bloem (zoals Morning Glory) nemen opent bij zonsopgang en sluit 's nachts.
  • Zet de plant in de buurt van de bron van het zonlicht en schiet het op een dagelijkse basis. U kunt phototaxis proces vergrendelen - de groei van de plant in de richting van het licht.
  • Probeer op te nemen dezelfde scène in verschillende weersomstandigheden.
  • Maak een foto van het verloop van de reiniging of reparatie woningen.
  • Maak snoepjes en plaats ze in een suikerstroop, elke dag nemen van foto's om het proces van groei van suikerkristallen vast te leggen.
  • Leg de koekjes of ander voedsel van de mier paden en foto's te nemen om de paar uur.

Tips voor ouders

Stel dat u zijn overeengekomen om een camera te kopen voor de kinderen. Deze digitale. Wat is het volgende? Hier zijn enkele tips.

Laat de kinderen gebruik maken van de camera zonder voortdurend toezicht. Als ouders willen de wereld te zien vanuit het perspectief van uw kind, dan moet worden met rust gelaten. Dit moet worden gedaan omdat volwassenen de manier waarop kinderen gebruik maken van camera's aan het veranderen. Ze hebben hun eigen ideeën over wat kinderen moeten worden gefotografeerd. Ouders vertellen kinderen over de camera en hen vertellen hoe je goede foto's te maken. En zelfs als je niet ingrijpen, kan slechts één volwassene aanwezigheid van de uitkomst beïnvloeden.

In één studie kregen kinderen camera's en vergeleek de twee groepen. Een van hen nam af in de aanwezigheid van een volwassene, en de andere bleef onbeheerd achter. Hoewel volwassen kinderen een indicatie van wat te fotograferen niet gaf, zijn aanwezigheid had een effect: kinderen meestal beperkt objecten. De tweede groep heeft een zeer verschillende foto's. Ze waren meestal hoekjes, zoals gangen, kaartenbakken en badkamers. En het onderwerp was meer uitgesproken (bijvoorbeeld foto's Sala kinderen).

Niemand wil om hun kinderen geven een dure camera en laat ze onbeheerd achter. Maar in de zoektocht naar een geschikt model, dat is sterk en betaalbaar, je moet voorzichtig zijn met de economie op de functionaliteit, zal de camera uw kind erg handig leermiddel maken.

megapixel

.. Veel digitale camera's voor kinderen, dat wil zeggen, die speciaal voor hen ontworpen, hebben vaak lagere resolutie - 1,3 megapixel of minder. Dat kan genoeg zijn om de belangrijkste doel te bereiken, vooral als je niet van plan om de foto's af te drukken. Maar velen, waaronder pre-school kinderen, klagen over de slechte kwaliteit van het beeld. Als gepland printen standaard formaat foto's (bijvoorbeeld 10 x 15 cm), dan heb je een camera nodig met een resolutie van ten minste 4 Mn. En als je een grotere verhoging nodig heeft, krijgt u een sensor met 5 megapixels nodig. Technologie is voortdurend in beweging, en verschillende mensen kunnen verschillende normen. Het is beter om de kwaliteit van de opnamen ervoor te zorgen dat de meest.

toenemen

Optische zoom is beter dan digitaal. Waarom? Digitale zoom gewoon verhoogt de pixels, dus het blijkt dat meer "sneeuw" en "ruis".

uitbreidbaar geheugen

Het is noodzakelijk om een extra geheugenkaart. Kinderen nemen heel veel uit. En als er geen behoefte elk uur om een plaats vrij op de kaart, moet je zorgen voor het van tevoren met voldoende capaciteit.

batterijen

Sommige camera's werken op batterijen AA, die zeer handig is. U kunt NiMH-batterijen of wegwerp energiebronnen te gebruiken. De lading, echter, eindigt snel, dus je moet altijd een levering van geladen accu's bij de hand. Afhankelijk van hoeveel beelden kunnen worden gedaan in een set batterijen, zal het te veel zorgen baren.

Als alternatief kunt u een camera te kopen met originele accu's. Ze werken langer. Maar er zijn twee problemen:

• Als de accu leeg is op het verkeerde moment, je moet het op te laden voordat u verder gaat schieten;
  • branded batterij zal uiteindelijk moeten worden veranderd - ze zijn duur en kunnen niet beschikbaar zijn als het model is verouderd camera.

Om deze redenen, sommige zijn het kopen van een extra batterij op het moment dat u de camera aan te schaffen.

Deze camera is voor een kind van 3 jaar voorbarig zou zijn: de batterijen zijn niet eetbaar, de geheugenkaart kan leiden tot verstikking, de camera kunnen schadelijk zijn als het in de mensen wordt gegooid, enz. Hieronder staan de beste camera voor kinderen naargelang hun leeftijd ... Veel modellen vooral voor jonge amateurs zijn niet bedoeld, maar in overeenstemming met de voor de hand liggende voorzorgsmaatregelen kunt u ze gebruiken.

5-8 jaar: VTech Kidizoom

Het kopen van camera kind is 6 jaar oud, is het waarschijnlijk te veel uitgeven niet willen. Ook belangrijk is de duurzaamheid van de camera. Het apparaat moet gemakkelijk zijn, om niet te breken bij de eerste val, en hoe het eenvoudiger, des te beter zal zijn.

De eerste camera voor een kind van 7 jaar moet sterk en goedkoop zijn, en VTech Kidizoom Connect past het wetsvoorstel. Deze duurzame 1,3-megapixel camera speelgoed wordt geleverd met 128 MB intern geheugen, een 4x digitale zoom, zo goed als het video kan schieten. Duurdere model "Plus" is uitgerust met een 2-megapixel sensor, 256 MB intern geheugen en een sleuf voor SD-kaarten voor kinderen die uit de tijd zijn gegroeid toen duwde ze in zijn mond. Het vermogen wordt geleverd door 4 AA batterijen. Er is een 1,8-inch LCD-scherm.

Nikon Coolpix S3

Kidizoom - het is een speeltje, maar een waterdichte model Nikon Coolpix S33 is een echte entry-level camera speciaal ontworpen voor gebruik door een kind of gezin. De brede 3x optische zoomlens (vergelijkbaar met 30-90 mm) biedt slechts een digitale beeldstabilisatie, maar de belangrijkste punten van deze 13,2 megapixel camera's zijn duurzaamheid en gebruiksgemak. Nikon voor kinderen weerstaan vallen van een hoogte van 120 cm. En het kan ook worden ondergedompeld in water tot een diepte van 5 m (en daarmee bij de badkamer of een douche). Er is ook een onderwater modus tilt simulator ( "Diorama" mode) en de isolerende functie monochrome (kleurselectie-modus), waarbij het kind meer creativiteit.

S33 schiet 1080p video, en ISO 80-1600 bereik betekent dat het kind kunnen blijven schieten, zelfs bij weinig licht zal zijn. Het vermogen wordt geleverd door lithium-ion batterij.

8-10 jaar: Pentax WG-10

Camera voor kinderen van deze leeftijd moeten nog sterk te zijn, en er zijn verschillende camera's die geschikt zijn voor leerlingen van de basisschool kunnen zijn. Alle modellen zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren, die jongere kinderen kunnen evalueren zal zijn, en zorgen voor een zekere mate van handmatige bediening, handig voor oudere kinderen, omdat ze al meer willen weten over fotografie te leren.

Het grootste deel van de 8-10-jarige jongens, waarschijnlijk net als de stijl van de racewagens en de ring van LED-verlichting die 5x zoomlens (28-140 mm) Pentax WG-10 omringen, zal verder toenemen zijn "slope". Waterdicht en bestand zijn tegen het kind camera met een resolutie van 14 Mn bestand tegen onderdompeling tot een diepte van 10 m, een daling van anderhalve meter en slagkracht tot 100 kg, terwijl koude weerstand en stofweerstand.

WG-10, kan schieten 720p-video, maar tot nu toe biedt alleen digitale beeldstabilisatie. Generous ISO-bereik: 80-6400. Vijf LED's werken in een "digitale microscoop" -modus die in wezen een macro-modus. Handmatige bediening is niet beschikbaar, maar het gebrek aan keuze van opnameprogramma's is niet - 25 mogelijkheden voor het automatisch programma, panorama, onderwater fotografie en filmen. Gekenmerkt door een 2,7-inch LCD achterruit en de lithiumionbatterij.

Sony Cyber-shot DSC-TF1

Niet minder duurzaam, maar een beetje meer stijlvolle Cyber-Shot TF1 heeft veel te bieden. Sony Automation is een van de beste op de markt, en slijtvast TF1 zal interessant zijn om de jonge fotografen gebruiken. Het biedt een stabiele optische lens met 4x zoom (25-100 mm), MP sensor 16, de waterbestendigheid (tot 10 m), slagvastheid (1,5 m), vorstbestendigheid en stofweerstand.

Kinderen zullen genieten van de mode van panorama schieten, die heeft en onder water installatie, evenals een set van retoucheren opties ( "Toy Camera", "Partial kleur", "beauty effect"). Range waarden zijn ISO kamer covers van 100 tot 3200. Het is mogelijk om video op te nemen met een resolutie van 720p. Opgemerkt dient te worden dat TF1 registreert gegevens op de microSD-kaart en MicroSDHC. Daarom moet je voorzichtig zijn, want ze zijn vrij klein en kan gevaarlijk zijn voor jonge kinderen. Gekenmerkt door een 2,7-inch LCD-scherm en een lithium-ion batterij.

oudere kinderen: Olympus TG-4

Sterkte misschien niet zo belangrijk zijn voor deze leeftijdsgroep, maar het hangt af van het kind. Hier zijn de camera's voor kinderen die niet hebben geleerd om waardevolle dingen te gooien. Ze geven een weinig vrijheid voor de groei van het kind uit de auto schieten als hij wordt meer vertrouwen in hun capaciteiten.

Voor friemelt of die daalt de dure elektronica, Olympus TG-4 is een goede keuze. Hij is goed gemaakt, responsief, met volledige functionaliteit en maakt grote shots sensor 16 megapixels. Bij de inrichting is er automatische opnamemodi, maar het opent een wereld van handmatige belichting voor oudere kinderen, die bereid zijn om deel te nemen in een meer serieuze fotograaf. Andere kenmerken zijn meerdere artistieke filters, Full HD-video-opname, en ondersteuning voor lenzen "fish eye" en een telelens. De camera heeft een zeer goede levensduur van de batterij, die duurt de hele dag filmen. TG-4 waterdicht tot een diepte van 15 meter kan een val van 2,1 m weerstaan, de slagvastheid is 50 N en vorst - tot -10 ° C Er is Wi-Fi voor eenvoudig delen van beelden, en de GPS-ontvanger maakt het mogelijk ontluikende fotografen te kijken naar de ruimte kaart waar ze werden gemaakt.

Panasonic Lumix DMC-ZS50

Voor een kind dat kan worden vertrouwd brozer camera aangeboden Panasonic Lumix DMC-ZS50. Dit is een geweldige camera voor de feestdagen dankzij tele 24-720 mm (30x) lens en een ultra-compacte body. Het toestel stelt snel scherp en produceert continu-opnamen. Het frame kan worden gevolgd op de 3-inch LCD-monitor of een kleine elektronische zoeker. De camera kan Full HD opnemen - video met beeldstabilisatie, dat vermindert schud het apparaat.

ZS50 biedt meer geavanceerde handmatige bediening dan de TG-4, dus als je wilt leren een veelbelovende fotograaf trucjes werken met diafragma en sluitertijd , of handmatig scherp te stellen, ZS50 is een camera die in staat is te doen is.

IPod Touch

Hoewel er nog te vroeg om de iPhone te kopen om kinderen te kunnen zijn, maar de onvermijdelijke kunnen voorbereiden door het kopen van de iPod Touch. Dit, in essentie, iPhone zonder de telefoon, die toegang tot honderden duizenden applicaties, waarvan er vele in verband met fotograferen, het delen van foto's via Wi-Fi en andere dingen die "iPhone" de meest populaire telefoons in de wereld betekent.

Aanraking van een CMOS-sensor en een resolutie van 8 M f2,4, 29-mm lens en de voorste camera met een lagere resolutie voor selfie. Het toestel heeft de functionaliteit van de "normale" camera, er is een indrukwekkende auto-HDR en panorama. iPod Touch kan ook video opnemen in Full HD-resolutie met opties traag en time-lapse-opnamen. Op het scherm kunt u alleen maar van dromen, als een 4-inch, het Retina-display is werkelijk uitstekend. U kunt zelfs extra lenzen toevoegen vanuit Olloclip.