HobbyFoto's

Olympus Pen E-PL7: overzicht, specificaties, reviews

De markt van compactcamera's is aan het afnemen. Kleine bedrijven, die niet de zogenaamde geloofwaardigheid snel hebben, failliet gaan. alleen de reuzen zoals "Sony" op de markt blijven, "Samsung", en ga zo maar door. d. Bedrijven proberen om je tegenstanders te verslaan, het uitpersen van hun optische apparaten allemaal de sappen. Relatief recent beruchte bedrijf "Olympus" heeft haar nieuwe compacte bezzerkalku genaamd PL7, die een directe voortzetting van de PEN-serie. In dit artikel zullen we de nieuwe schepping "Olympus" te bespreken. Wilt u meer weten over een merk meer nieuwe PL7? Lees dan het verhaal tot het einde.

"Olympus"

Olympus - een beroemd Japans bedrijf, dat al 90 jaar, wil consumenten met zijn optische apparatuur en fotografische apparatuur. Het merk "Olympus" werd in 1921 geregistreerd veruit. Aanvankelijk was het bedrijf gespecialiseerd in de productie van microscopen. Echter, het bedrijf groeide snel. Derhalve is het bereik van producten begonnen om actief te breiden. Reeds in 1934 heeft het bedrijf produceert optische producten voor de camera's.

Nu is de "Olympus" - is een van de grootste bedrijven die zich bezighouden met de productie en verkoop van digitale camera's en andere optische producten. Producten die uit onder dit merk, is altijd bekend geweest om hun betrouwbaarheid, kwaliteit. Met dit bedrijf verdiende enkele geloofwaardigheid en een enorme klantenbestand.

Olympus Pen E PL7: een overzicht

Het bedrijf "Olympus", in de regel, niet echt haasten om hun mirrorless line-up bij te werken. OM-D model wonen op de markt voor twee jaar en blijven op het als een goedkoop alternatief, zelfs na de release van een nieuw apparaat. Nieuwe modellen PEN EP lijn ook naar buiten komen om de twee jaar. Een miniatuur editie van E-PM en volledig gestopt. Alleen de meest populaire en, zou je kunnen zeggen, de mainstream bezzerkalka serie E-PL wordt stipt bijgewerkt. Het assortiment wordt jaarlijks bijgewerkt met nieuwe apparaten. De nieuwe camera's komen zo vaak dat ze kunnen worden gebruikt om horloges te synchroniseren. Bijvoorbeeld, onlangs bracht de band een nieuwe Olympus PEN E-PL7. Wat deze camera is anders dan andere lijn E-PL apparaten? Het antwoord op deze vraag, leer je door het lezen van dit artikel.

Build and Design

Het eerste wat je moet letten - het uiterlijk van het apparaat. In het tijdperk van de digitale camera's, "Olympus" is een gedurfde en gedurfde beslissing genomen. Experts hebben vertrouwd op de zogenaamde neoklassieke, bij het plaatsen van camera's gebruikt retrostil. Zelfs het allereerste model PEN lijn gaf een voorproefje van de jaren '70 van de vorige eeuw. Consumenten omarmd deze stijl van enthousiasme. De trend gevangen op en verspreid naar de volgende camera.

Olympus PEN E-PL7 is geen uitzondering. Stijlvolle retrodizayn kwalitatief onderscheidt PL7 concurrenten. Het uiterlijk van de camera lijkt zeer verfijnd en nobel. Als we praten over het materiaal, wordt het lichaam volledig bekleed met metaal. Dit is bij een val van hoogte verhoogt "overleven" apparaat. Langs de omtrek van de camera bekleed met speciale plastic met een dressing onder de huid. Als gevolg van de Olympus PEN E-PL7 14 42mm is heel comfortabel om vast te houden en met hem te werken is een genot. Hoewel PL7 en behoort tot de middenklasse apparaten, dit op geen enkele manier van invloed op het ontwerp. Het geesteskind van de "Olympus" bedrijf ziet er beter uit dan de meeste high-end camera's en doroguschih. Daarnaast is blij met de aanwezigheid van andere kleuren. Moe van het saaie zwart en bezzerkalki? Geen probleem. Aankoop Olympus PEN Lite E-PL7, die wordt gekenmerkt door een ongewone witte kleuren.

Met ergonomie in PL7 zijn ook prima. De camera glijdt niet, goede grip. Het apparaat weegt slechts 465 gram. Deze afmetingen maken het mogelijk om PL7 te dragen in een simpel plastic zakje. Speciaal voor de duim aan de achterzijde van het paneel is er een speelplaats. Dit alles betekent dat de camera is handig om te schieten vanuit elke positie. Dit op zijn beurt, stelt u in staat om te schieten vanuit vrijwel elke hoek.

Beheer en de interface

apparaatbesturingen hebben iets gewijzigd in vergelijking E-PL5. Maar niettemin E-PL7 overeen met de kanonnen van PEN lijn. Zo is de selector ring gemigreerd up, dichter bij de ontspanknop. Andere toetsen zijn ook heringedeeld. Zo'n permutatie heeft geen invloed op de algehele gemak van het management.

Camera Olympus PEN E-PL7 geërfd van zijn voorganger (E-M1 en E-PL5) touchscreen. De interface van de nieuwe gadget is niet veranderd. Maar het is de moeite waard om op te merken dat in de PL7 modelmatrix menu waarmee je in een paar seconden voor toegang tot de instellingen worden bijgewerkt. Want het kan zijn via de Info-knop.

Tiptoetsen heel goed geïmplementeerd. Via het display kan worden gericht, te verwijderen door te drukken, foto's, schalen hen en verschillende effecten toepassen modus i-Auto (bijvoorbeeld vervagen de achtergrond of het bewegende voorwerp om de helderheid, contrast aan te passen, enz. D.). Helaas is multi-touch in de Olympus PEN E-PL7 en niet is verschenen. Daarnaast is het teleurstellend kleine pictogrammen te krijgen op die (met name een persoon met grote vingers) is moeilijk.

Het hoofdmenu is ook veranderd. Daarom, als je de vorige PEN line-up gebruikt, zul je geen problemen met het management te hebben. Ten eerste wil een groot aantal opties waarmee u de camera aan uw persoonlijke voorkeuren kunt instellen.

tonen

De weergave in de nieuwe Olympus PEN E-PL7 is sterk verbeterd. Het is nu al merkbaar in de eerste paar minuten van de exploitatie. Hoewel diagonaal gelijk gebleven (drie inches), maar de resolutie is verhoogd bijna tweevoudige (van 460 tot 1.037.000 pixels). Bovendien is de camera voorzien van een speciaal mechanisme dat het mogelijk maakt bochten 180 graden omlaag en 90 graden naar boven. Hiermee kunt u uw gezicht zien tijdens zelfportret fotograferen. Het mechanisme is gemaakt relatief veilig, dus per ongeluk te breken is het onwaarschijnlijk om te slagen.

functionaliteit

Het touch screen is niet gewijzigd. De PL7 maakt gebruik van goede oude 16-megapixel CMOS, dat bekend is om veel van het model E-PL5. De processor is ook vernieuwd. Aan boord van de nieuwe camera geïnstalleerd is vrij krachtig en productief TruePic 7. Met deze vulling camera behoorlijk slim. PL7 geen extra tijd om te starten vrijwel direct verwerkt de beelden nodig, en dus legt effecten. D. De camera is in staat om te schieten met een snelheid van 8 bps. Voor een dergelijke inrichting is een heel goede indicator.

In PL7 wordt gebruikt contrast AF (ongeveer 81 punten). Het werkt erg snel, in staat om gezichten te herkennen. Bovendien wordt in de camera realiseerde de mogelijkheid om een specifiek punt waarop scherpstelt. Daarnaast kan de camera handmatig scherpstellen. Bijvoorbeeld met behulp van de Focus Peaking systeem dat de contouren van het veld belicht. Ook is er een mogelijkheid om het scherm aandacht te raken. Deze functie wordt uitgevoerd door het aanraken met een vinger om het scherm op een gegeven moment.

De Olympus PEN E-PL7 Kit 14-42 is geen flits. Maar in plaats daarvan kun je een ingebouwde flitser te installeren, indien gewenst. Bovendien in de camera geïntegreerde triaxiale matrix stabilisator. Het staat u toe om te compenseren voor maximaal drie EV stappen. Dit stelt u in staat om te fotograferen met lange sluitertijden zonder bewegingsonscherpte.

draadloze functionaliteit

Een van de belangrijkste kenmerken van de nieuwe Olympus PEN E-PL7 EZ - wi-fi-module. Hierdoor kunt u de camera op een mobiele telefoon. Dit opent veel mogelijkheden. In aanvulling op de conventionele Live View, kunt u de foto's rechtstreeks naar het geheugen van de tablet of smartphone, afbeeldingen verkregen door middel van ingebouwde filters te bewerken, en ga zo maar door. D.

Compatibiliteit van de geheugenkaart

Net als andere camera's PEN lijn, de nieuwe PL7 ondersteunt SD-kaart. Echter, de extra geheugen nauwelijks nodig is. Immers, dankzij imago van de wi-fi-module om direct te worden afgevoerd naar een smartphone of andere gadget. Beelden worden automatisch opgeslagen in JPEG- of RAW (12-bit). Maximale resolutie, zoals in de E-PL5, is 4608-3456.

Het is ook de moeite waard om op te merken dat in de camera voor bekabelde high-speed data overdracht heeft een USB-interface (versie 2.0) en een micro-HDMI-aansluiting. Daarnaast is er een speciale poort voor accessoires van het merk van de "Olympus".

video

In termen van videobeelden PL7 ver verwijderd van zijn voorgangers. Net als de E-PL 5, schiet een nieuwe camera video in HD-kwaliteit (snelheid - 30 frames per seconde). Tijdens het opnemen van de autofocus werkt. Er is ook een ingebouwde stereo microfoon die helder geluid biedt. In de video, kunt u een verscheidenheid aan effecten toe te voegen, filters toe te passen ongebruikelijk. Daarnaast PL7 maakt het mogelijk video achtereenvolgens gebruik van verschillende filters. De overgangen tussen hen kan handmatig worden ingesteld.

creatieve gereedschappen

Olympus PEN E-PL7 beschikt ook over de aanwezigheid van een groot aantal verschillende functies voor creatieve, interessante eigenschappen. Bijvoorbeeld, de opnamemodus genoemd Panning Shot, waarmee je ongelooflijk mooie panorama te maken. Dit kan ook het Handheld Twilight-modus die acht schoten combineert een die u toelaat om het lawaai te verminderen en de beeldkwaliteit te verbeteren.

Het is ook de moeite waard om een paar woorden over de e-Portrait zeggen. Deze modus met de zelfontspanner kunt u het opzetten van de schietbaan. Dit is erg handig tijdens een selfie. De resulterende zelfportretten zonder problemen kan in het interne programma genaamd Photo Booth worden behandeld.

batterij

Meegeleverd met de Olympus PEN E-PL7 is BLS-batterij 50, die capaciteit is ongeveer 1210 mAh. Dit is voldoende voor meer dan 300 opnamen. Op het eerste gezicht lijkt het misschien dat het is vrij klein. Maar voor compacte bezzerkalki 300 foto's - een behoorlijk solide indicator. Daarnaast zijn andere fabrikanten van weinig belang zijn voor de autonomie van het apparaat. Dus het is heel moeilijk om een mirrorless camera op de markt van vandaag, die een grotere autonomie dan PL7 zou moeten vinden.

resultaat

In de afgelopen jaren op de markt een compacte fotografische apparatuur ontvouwing felle strijd tussen de producenten. Bedrijven hebben om kopers te verleiden is niet de kwantiteit maar de kwaliteit. De huidige trend perfect ondersteunt de Olympus PEN E-PL7. Beoordelingen van dit model is zeer positief. Omdat de afnemers, wordt gekenmerkt door een aantrekkelijk design, hoogwaardige materialen. Volgens hen, op het moment dat PL7 ziet er veel indrukwekkender dan dezelfde E-PL5.

Als de functionaliteit, ook hier, allemaal op grote hoogte. Deskundigen van de "Olympus" bedrijf probeerde glorie. Houders van deze camera benadrukt dat de nieuwe processor, filters, verbeterde video camera met een speciaal draaimechanisme, de massa van softwaremogelijkheden, de beschikbaarheid van wi-fi - alles gebeurt op het hoogste niveau. Misschien wel de belangrijkste nadelen van de camera in termen van functionaliteit - is het ontbreken van een ingebouwde flitser en de zoeker. Toch kunnen deze problemen worden opgelost.