Arts and EntertainmentLiteratuur

Bolshakov Valery: recensies van boeken

Bolshakov Valery - een moderne schrijver die gebruikt in zijn receptie werken "popadanchestva", dat wil zeggen de overdracht van de held in een andere tijd. Boeken van de schrijver veroorzaken andere indruk op lezers. Maar meestal negatief. Waarom fiction fans zijn zo kritisch over het werk van Bolshakov? Dit artikel presenteert de visies en meningen van de lezers van zulke boeken als "De wet van het zwaard", "Mars is ons", "Kornilovite".

Feiten uit de biografie

Alvorens over te gaan tot de beschrijving van de werken, moeten een paar woorden over wie de auteur te zeggen. Bolshakov Valery werd geboren in Pervomaisk. Daarna verhuisde zijn ouders naar het Verre Oosten. Wie woont in Dalnegorsk. Sinds 1997 werkte hij als correspondent van de plaatselijke krant. En het is in deze periode, Bolshakov Valery begon te schrijven. Zijn thema was de enige fictie.

De eerste boeken Valeriya Bolshakova - "Andere regels", "Praetorian" - gepubliceerd in de periode 2005-2007.

"Roepnaam: colorado"

Het nadeel van dit boek is, volgens de lezers, het is een gratis voorstelling van historische gebeurtenissen. Bovendien, in de biografie van de hoofdpersoon heeft een heleboel feiten die een rol in de plot niet spelen. En de meest dramatische en negatieve feedback gegenereerde versie van "Colorado" van de auteur dat de zoon Nikity Hruscheva - een piloot, onvindbaar ontbreekt in 1943 - was een Duitse medeplichtige, vervolgens ontvoerd door SMERSH en schoten ze ook.

"Mars is onze"

Gebeurtenissen van de roman vindt plaats in 2037. De Verenigde Staten hebben een vernederende toestand geworden. Rusland, ondertussen, heeft een vliegdekschip gebouwd met een enge naam "Josef Stalin", vormde hij een alliantie met China, won in drie oorlogen en heeft verschillende expedities naar Mars. De auteur, net als in de andere boeken van de afgelopen drie jaar, maakt gebruik van het thema van de Russisch-Oekraïense relaties. En welkom bij deze gang van zaken van de roman is op geen enkele wijze tot uiting.

Valery Bolshakov - auteur van de boeken, in die volgens de opmerkingen van lezers, zijn er veel plot inconsistenties. Amerikanen in zijn werken zijn begiftigd met uiterst negatieve karaktereigenschappen. Zij zijn in de roman "Mars is onze" immoreel, sluw, verraderlijk. Daarnaast hebben Amerikaanse burgers niet verschillend wit. Maar voor alles wat ze waard zijn en verschrikkelijke vijanden van Rusland. Zo is het belangrijkste kenmerk van het boek "Mars is onze", dat was de reden voor het schrijven van de set van weinig vleiende beoordelingen geworden - stripfiguren, zowel positieve als negatieve.

"Kornilovite"

Positieve feedback heeft nieuw idee verdiend. Bolshakov Valery in het boek "Kornilovite" afgeschilderd de Burgeroorlog door de ogen van een witte officier. Echter, in de roman zijn er verschillende dubieuze feiten die de lezer te misleiden, is er weinig kennis van de geschiedenis van hun land.

Karakters in "Kornilovites" kan niet complex en tegenstrijdig worden beschouwd. Blanke officieren verschillen mensheid en eerlijkheid. Rood - allemaal helemaal schurken.

In de roman "Kornilovite" er is ook een liefdesverhaal. Echter, de lezers het leek niet aannemelijk. Meisje radeyuschie voor het Rode Leger, na een aantal romantische ontmoetingen met de Whites verandert plotseling zijn politieke overtuiging en wordt een fanatiek weldenkend mens klaar om elke bolsjewistische vernietigen op zijn pad.

"De wet van het zwaard"

Evenals andere werken die schreef Bolshakov Valery, is het boek niet aan populariteit gewonnen onder de fans van de fantasy genre. Volgens sommige lezers, "de wet van het zwaard" er duidelijke historische verschillen. Een van hen - de taal van de personages. Bolshakova personages leven in voorchristelijke Rusland, die niet voorkomen dat ze worden gebruikt in de omgangstaal Kerkslavische momentum. De hoofdpersoon van de eenentwintigste eeuw. Maar het is te wijten aan de vreemde experiment in de negende eeuw. Er valt hij in slaafklasse dat hij ziek, en de rest van de roman wordt het uitproberen van de middeleeuwse gevangenis te krijgen.

Het moet ook gezegd worden dat, naar het oordeel van degenen die erin slaagde om kennis te maken met het werk van Bolshakova, de stijl van heavy de auteur. Helden zijn niet begiftigd met heldere keurmerken.

Valery Bolshakov - de auteur is heel productief. Hij is de auteur van veertien boeken, die in een relatief korte periode werden gepubliceerd. En, verrassend genoeg, het totale aantal beoordelingen over hen is groot, maar positief - eenheden. Waarschijnlijk waar bewonderaars Bolshakova liever te zwijgen.