Belt parktronics: types, installatie, recensies

Supply auto elektronische assistenten is al lang een must-see bestemming in hun optionele software. De meeste moderne auto's zijn een breed scala van dergelijke assistenten in het stadium van de voorbereiding van de plant. Echter, de kosten van een dergelijke upgrade is niet goedkoop, zo goedkoop automobilisten opgelost op dergelijke verbeteringen in een aparte orde. Niet elk systeem is beschikbaar voor zelf-assemblage, maar de band Parktronic zeer geschikt voor inbouw in een garage. Met de juiste installatie, de bestuurder kan rekenen op effectieve hulp apparaat in het proces van de parking, verkocht voor weinig geld.

Kenmerken band Parktronic

Het grootste deel van dergelijke inrichtingen op de markt gebruikelijke parking radar, die sensoren omvatten. Modellen die als werkende elementen linten zijn onlangs verschenen. We kunnen niet zeggen dat het meer technologische en krachtig apparaat, maar als gevolg van de betaalbaarheid en het gemak van installatie, is het de liefde van velen automobilisten gewonnen. Bij de werking van de elektromagnetische parkeersensoren band vormen rond een zone op de benadering van de machine om verschillende objecten te volgen. Het belangrijkste verschil van dit systeem is een band in plaats van de klassieke sensoren. Eigenlijk betekent dit en als gevolg van het gemak van installatie geen handmatige installatie van functionele elementen in het lichaam niche of bumper vereisen. Genoeg deeg tape, die een trackingsensor veld vormt.

systeemcomponenten

Met al de verscheidenheid van de band radars hun materieel voldoende gestandaardiseerd. Het is opmerkelijk dat slechts in zeldzame gevallen, fabrikanten streven om de fundamentele sets uit te breiden. Dit is grotendeels te wijten aan de eenvoudige werkingsprincipe van de belangrijkste functionele elementen, die goedkoop zijn. Dus in hoofdzaak verpakkingssysteem omvat een hardware-eenheid met een vulling direct gemetalliseerde band, luidsprekers of andere indicatoren geven een signaal aan de chauffeur. Deze set is genoeg om de riem parktronic inductie om hun taken in elke auto uit te voeren. Een ander ding is dat, afhankelijk van de specifieke behoeften, moet een andere benadering van de selectie van individuele elementen.

Versies van het systeem

Scheid het model van dit type in hoofdzaak dezelfde wijze aangegeven als het werkingsprincipe van dezelfde band radar - elektromagnetische basis van inductie. Licht, geluid en combinatiemiddel kan worden gebruikt als indicatoren. Op het moment van activering van het contact bandsignaal wordt naar de hoofdeenheid, waarvan er een waarschuwing driver. De meest voorkomende band parktronik Park-Lijnen met een beeper die stuurt geluidssignalen. Dat wil zeggen, op het moment van het naderen van de auto aan de kant van het voorwerp radar begon karakteristieke geluiden te publiceren. Meestal is het geluid intensiteit toeneemt met toenemende dreiging van een botsing. Vaak zijn er ook modellen met visuele indicatie. In dit geval wordt beeldscherm toegevoerd aan de schaal waarop de afzonderlijke lichtpunten volgens de voertuig benaderen op de stoeprand of andere machines. Radars gecombineerd indicatie voor de bestuurder te waarschuwen en het ruissignaal en het beeldscherm.

werkingsprincipe

De werking van de inrichting is vooral bedoeld voor bevestiging van de gevaren van een voertuig nadert de vreemde voorwerpen. Deze taak wordt uitgevoerd volgens het principe, dat onderdeel vormt van een metaaldetector. In de eenvoudigste inrichtingen van dit type detectoren worden toegepast, die reageert op variaties in de waargenomen frequentieband. Dan is er de impactanalyse van externe objecten. In tegenstelling tot de metaal detector, die alleen objecten van een bepaald materiaal waarneemt, Parktronic band solenoïde reageert bijna alles van de bodem en stoep voor het menselijk lichaam. Wanneer de werking van het veld naar het object wordt weergegeven, neemt de indicatoren een signaal naar de bestuurder. Tegen de achtergrond van de veranderingen in de trillingsfrequentie van een geluid of een visueel effect verandert ook het karakter ervan - versterkt of verzwakt. Ik moet zeggen dat de basisfunctie van het apparaat kan aanvullen en een bewakingscamera. Maar een dergelijke toevoeging wordt vaak kost vele malen duurder zijn dan de basis-set, dus schieten sporadisch wordt gebruikt. Typisch, een dergelijke combinatie zijn de eigenaren van duurdere traditionele parktronikov.

Waar kunt u beter om de radar te monteren?

Bits versies, maar de keuze is er. Verplichte achterzijde van het voertuig moet als het meest problematisch in termen van zichtbaarheid. Ook biedt complete uitrusting en de installatie van de tape op de voorbumper. Minder vaak sluitingen aan de zijkanten, maar deze optie is mogelijk. In elk geval worden de gevaarlijke zones gedefinieerd op basis van persoonlijke ervaringen met de machinebesturing. Aangezien de band parktronics voorzien indicatoren van dezelfde zoemer en displays, is het noodzakelijk om voor dit type onderdeel zijn. Opnieuw positioneren indicatoren moet zodanig zijn dat het effect wordt het hoofddoel van de bestuurder te waarschuwen, ongeacht de wegomstandigheden. Tegelijkertijd moet het apparaat niet ongemakkelijk en interfereren. Zo wordt de pieper meestal geïnstalleerd op het dashboard of de hoedenplank auto. De weergave moet het dashboard worden meegevoerd.

tape installeren Parktronic

Geen behoefte om de bumper of het lichaam boor, natuurlijk, vergemakkelijkt de assemblage, maar niet de andere procedures te elimineren. Meestal, voordat u de tape verwijderd van de bumper. Om dit te doen, zorgvuldig schroef de speciale doppen met houders. Het is belangrijk op te merken dat de band moet plaatsvinden precies in het midden van de bumper, net als elders in verkeerde bediening van het apparaat zal worden verstrekt. Wanneer een item wordt verwijderd, moet grondig worden gewassen, dan beginnen lijmen. Er zijn gevallen waarin parkeersensoren met band moet zijn ingebouwd zonder demontage van de bumper. Op het gedeelte van een dergelijke operatie lijkt het eenvoudig te zijn, maar het kan alleen uitvoeren van een ervaren meester in de praktijk, vooral als je werken zonder een speciale lift. Wanneer de band wordt opgenomen, kunt u overgaan tot de elektrische activiteiten. Via de kofferruimte bedrading gebeurt met de verbinding tape om de belangrijkste microprocessor en bijbehorende indicatoren.

Hoeveel?

Efficiëntie en betrouwbaarheid is niet de beste parking radar, maar de lage prijs trekt de tapedrive een groot deel van de automobilisten. Het eenvoudigste model van de Chinese fabrikant kostte 1-1,5 duizend. Wrijf. Het bedrag is klein en de bijbehorende kwaliteit. In de regel, de modellen worden met de hand opgebouwd uit delen van dubieuze herkomst.

Wat is het belangrijk om rekening te houden in dergelijke apparaten, dus het is onmogelijk om de gevoeligheid van de indicatoren te configureren. Dit betekent dat de band niet geschikt kan zijn, bijvoorbeeld een auto met sterk gereduceerde speling. 3-4 THS. Rub. u kunt kopen tape parktronics Italiaanse bedrijven in de markt. In dat geval kunt u rekenen op een schoon en netjes spike element basis, het gebruik van hoogwaardige chips en handige set met de armatuur. Zoals voor gevoeligheidsinstelling is meestal een model van deze categorie zijn in verschillende modi van de sensor te optimaliseren voor een bepaalde auto.

Positieve feedback op tape Parktronic

Aangezien het gebruik van een andere parkeersensoren, dit systeem veroorzaakt veel flatterende feedback van autobezitters. Inrichtingen van dit type worden geprezen voor het verstrekken van de mogelijkheid van een lichte manoeuvre zonder overbodige zenuwen. Dit is vooral belangrijk voor beginners die volledige controle over de machine op de parkeerplaats nodig hebben. Bovendien is er een lichtinstallatie, die net een band parkeersensoren staat. Reviews benadrukken dat met de juiste behandeling van de bumper van de auto-eigenaar alleen de strip hoeft te houden aan de gewenste positie en sluit deze aan op de indicatoren. Ter vergelijking, conventionele radar te worden geïnstalleerd met behulp van de boor voor elke sensor, respectievelijk, zonder professionele hulp om te gaan met dat niet elke auto-eigenaar.

negatieve beoordelingen

Lage kosten kunnen worden weerspiegeld in de afzonderlijke nuances van de werking, die niet kunnen worden toegeschreven aan de pluspunten band radars. Een van de belangrijkste nadelen van dit merk door de eigenaars, is het onvermogen om voorwerpen te identificeren, zonder het veranderen van hun verte. Dat is de benadering van een ander voertuigsysteem controles, maar als de machine aanvankelijk waarde dichtbij het object, dan valt het uit de schijnwerpers zone.

Er zijn andere onplezierige gebeurtenissen operatie, die lijdt aan een elektromagnetische parkeersensoren riem. Reviews, bijvoorbeeld, en noteer een hoge incidentie van valse positieven. Dit geldt vooral voor low-cost Chinese modellen, die niet voorzien in de mogelijkheid om automatisch te omzeilen bepaalde zones. Bijvoorbeeld, wanneer er sneeuw of regen, kun je verwachten dat het dezelfde efficiëntie-indicatoren, zoals in het geval van de convergentie met een andere auto.

alternatieve oplossingen

Het kiezen van een kleine, maar in de eerste plaats als alternatief worden gebracht klassieke ultrasone sensoren. Dit zijn de apparaten die vereisen te tikken in de bumper, die de installatie bemoeilijkt. Maar als we het ongemak van de installatie te negeren, zal de automobilist kunnen vertrouwen op de technologie en functionaliteit van deze radars. Als een bandtype parkeersensoren wint met een redelijke prijs en installatiegemak, de ultrasone modellen hebben een nauwkeurige bewerking, een groot aantal instellingen en bedrijfszekerheid. Bovendien, voor degenen die bang van de complexiteit van de installatie door op de sensoren, is het noodzakelijk om het systeem aanbeveelt contactsensor.

conclusie

Fashion voertuigen kunnen worden uitgerust met elektronische assistenten heeft niet alleen een positieve kant. Tal van assistenten verbruiken overtollige energie, en onderhoudsvrij en niet altijd de investering te rechtvaardigen. Echter, de band parktronics uitzondering worden genoemd. Hun werk biedt een minimumniveau van energie, maar parkeren radar functie elimineert de risico's in het proces van het plegen van de ingewikkelde manipulaties op de weg. We kunnen zeggen dat deze kwaliteiten hebben een systeem om het parkeren te vergemakkelijken. Maar de voordelen van tape modellen geldt ook voor lage kosten, en het gemak tijdens de installatie.