Kunst en amusementLiteratuur

Psychologische films met betekenis: een lijst van de beste, beschrijving van de plot, recensies en reviews

De innerlijke wereld van de mens is diep en volledig onontgonnen. Elk individu, dat verschilt in zijn individuele karakter, heeft alleen zijn inherente waaier van emoties, verlangens, gevoelens. Op hun grondslag wordt een gedragscode gevormd en bepaalde acties worden gepleegd, die vaak door filmmakers worden verteld, waarbij psychologische films met betekenis worden verwijderd. De lijst met de beste schilderijen kan niet worden genoemd: in ieder geval zal het subjectief zijn. Ondanks dit zijn er slimme cinematografische werken die iedereen zonder uitzondering vindt.

Nieuwe artikelen

Lijst met de beste films - films met betekenis - Ik wil met een dramatische foto beginnen met elementen van het westerse en avontuur "Survivor" (2015). De belangrijkste rol werd verbazend uitgevoerd door Leonardo DiCaprio. Tekst kreeg hij een beetje. Ondanks dit, met slechts één blik, emoties, gezichtsuitdrukkingen, liet hij de innerlijke wereld zien van een man die alleen was met de machtige kracht van de natuur. Dit is niet alleen een film over overleving in een hongerige en koude omgeving, maar ook een diep psychologisch werk dat vertelt over het verlangen van een persoon om te leven en te herstellen.

Fantastisch drama "Excellence" (2014) en thriller "Anesthesia" (2015) - de beste psychologische films. De lijst ^ "Nieuwigheden van psychologische bioscoop" ze aanvullen vanwege het interessante plot. De eerste foto vertelt hoe de man zich afbreuk doet in het tijdperk van de welvaart van digitale mechanismen, robots en machines. Het tweede gaat over het kruisen van de levens van meerdere mensen, die alleen mogelijk werd door een willekeurig evenement. Onder de nieuwe psychologische films die in 2015 op grote schermen worden uitgegeven, moet het worden gemarkeerd "Mojave", "Waarom ik?" En "Office".

Films gebaseerd op echte gebeurtenissen

Zij verbazen zich met ongerepte gebeurtenissen, die in het dagelijks leven zouden kunnen optreden, anderzijds - lijken onmogelijk, omdat ze verschillen in de notities van onwerkelijkheid en fictie. Psychologische films met betekenis, waard, vertellen over de ervaringen van mensen die in ernstige en moeilijke omstandigheden worden gevangen. Een dergelijk beeld is "The Sea Inside" (2004) - over het leven van een verlamde, die het recht op euthanasie zoekt. Beoordelingen van het publiek wijzen erop dat in de verhaal lijn wordt aangetoond hoe een gehandicapte geleidelijk een bubbele bron van emoties en verlangens opent die de depressieve werkelijkheid om zich heen verandert.

De lijst met goede films, gebaseerd op echte verhalen van mensen, omvat de bekende melodramatische Hatiko (2009) met Richard Gere in de titelrol. Hij vertelt niet alleen over de trouw en de loyaliteit van de hond, maar ook over een man die niet in staat is om soortgelijke gevoelens op zichzelf te ervaren. Het is ook de moeite waard om te kijken naar films zoals The Last Chance (2009), Oblava (2010), Cause (2012) en anderen.

Goede Thrillers

Het is onmogelijk om de diepste psychologische films met betekenis te bepalen: de lijst met de beste beelden van kritiek wordt voorzichtig genoemd, omdat elk werk op zijn eigen manier, sensueel en emotioneel, origineel is. Bijvoorbeeld, de thriller "Remember" (2000), die wordt gekenmerkt door een schokkend einde. Het plot is gebaseerd op het verhaal van een persoon die aan geheugenstoornissen lijdt. Een man legt zijn lichaam een tatoeage in de vorm van de belangrijkste gebeurtenissen in het leven. Een mysterieuze en verwarrende afbeelding suggereert dat een persoon verplicht is verantwoordelijk te zijn voor de gedaante die gedaan is: het maakt niet uit of hij zich daaraan herinnert of niet.

Spreken van films met diepe betekenis, kan de lijst worden voortgezet met "Black Swan" (2010) met Natalie Portman in de titelrol. Haar heldin, Nina, is een ballerina die moe is van constante intriges en eeuwige rivaliteit. Ze breken de geest van een meisje, druk haar in. Of de danser obstakels kan overwinnen, het publiek zal op het einde van de foto erachter komen. Overigens worden gewone mensen en professionele critici geadviseerd om door te kijken naar "Leon" (1994), "Telephone booth" (2002), "Illusion of deception" (2013). Ze zijn ook goede thrillers.

Psychologische verschrikkingen

Ze zijn bloedig en wreed. Ondanks dit, zelfs onder de verschrikkingen kan men de beste psychologische films vinden die het waard zijn om te zien. Voor hen is natuurlijk de foto 'Seven' (1995), gefilmd door David Fincher. De hoofdpersonages zijn een paar politieagenten die verschrikkelijke misdaden ontrafelen. Met hen speelt 'een maniac' die besluit om zijn slachtoffers om een reden te vermoorden en elke misdaad te illustreren. Net als Dante Alighieri, die de zeven dodelijke zonden van de mensheid beschreven heeft, begint hij het doek te "weven" van de lichamen van mensen die zijn gestorven als gevolg van soortgelijke lasten.

In tegenstelling tot de film 'The Seven', is het schilderij 'Saw' (2004) nog meer meedogenloos en psychologisch gespannen. Psychopaat snijdt in het geheim mensen die een verkeerde levensstijl leiden, en blokkeren ze in een verlaten gebouw. Helden zijn in een verraderlijke val, waaruit je alleen maar kan uitgaan door een deel van je lichaam te offeren. Wat kunnen mensen die hun eigen vrijheid nastreven en die honger hebben voor een legitiem recht op leven? Het gaat om deze mysteries van de menselijke psychologie die kijkers leren terwijl ze kijken.

drama

Onder hen zijn er ook psychologische films met betekenis. De lijst van de beste is onder leiding van de foto 'Captive' (2013) - het verhaal van de ontvoering van twee kleine meisjes. Critici waardeerden het werk van Danny Villeneuve, directeur van de directeur, en noemde het een passiebal. De plotlijn toont de rouw en wanhoop van de ouders. Wat ze zeggen om te gaan voor de terugkeer van kinderen? Ja, alles, zelfs een wrede misdaad. Het denouement verschilt niet in originaliteit, maar de hele foto houdt de kijker tot de laatste minuut gespannen.

In de categorie van "psychologische films met een betekenis die het waard is," is de foto "Interrupted Life" (1999) opgenomen. De belangrijkste heldin met de diagnose "borderline state" valt in een psychiatrisch ziekenhuis, waar ze kennis maakt met de manier van leven van gekke mensen, hun gedachten en ervaringen. Iedereen heeft zijn eigen verhaal, die hem uiteindelijk gebroken en hulpeloos maakte. Het levensdrama is goed onthuld, niet alleen in deze foto's, maar ook in andere psychologische drama's: "Met jou en zonder jou" (2001), "When the shots ceased" (2002) en "Northanger Abbey" (2006).

melodrama

'Eeuwige zonneschijn van de vlekkeloze geest' (2004) staat op de lijst met de beste films. Er zijn veel films met betekenis, maar deze onderscheidt emotionele psychedelie en pessimistische stemming. Daarnaast is dit een van de weinige werken waar de altijd jolly Jim Carrey in een dramatische rol gezien kan worden. Toeschouwers en critici waardeerden zijn reïncarnatie zeer hoog: de film ontving een Oscar voor de meest originele screenplay. Zorg ervoor dat je naar deze foto kijkt, en vertelt dat ware liefde in geen geval uit het hart en het geheugen van een persoon kan worden uitgeroeid.

"Match Point" (2005) - een prachtige melodrama van Woody Allen met elementen van een thriller en detective. In het midden van het verhaal is een verhaal over een voormalige tennisspeler. Hij probeert een fatsoenlijke plek in het leven te vinden. En alles zou hebben uitgewezen, zo niet voor een ontmoeting met een sexy vrouw genaamd Nola. Overigens werd ze gespeeld door Scarlett Johansson. Observatie van intriges, geestige gebeurtenissen, ironische einde - rozijnen van deze melodrama. Onder andere werken noemt het publiek ook de 'Memorial Diary' (2004), 'The House by the Lake' (2006) en 'Always' (2011).

Detectives

Verplicht te bekijken en criminele films met een diepe betekenis. De lijst die in dit artikel wordt gepresenteerd, gaat door met een heldere en onconventionele foto genaamd "Identificatie" (2003). Een groep vreemdelingen onderling zit in een somber en leeg hotel. Ze kunnen hem niet verlaten: de stortvloed is op straat, alle wegen worden uitgewassen. Helden een voor één sterven in de handen van een onbekende moordenaar. "De waarheid wordt alleen onthuld aan het eind van de film, en het verrast," commentaren schrijven in opmerkingen. Overigens verwijzen positieve reviews van mensen en critici ook naar films zoals 'Silence of the Lambs' (1990), 'The Sixth Sense' (1999), 'Crimson Rivers' (2000), 'Fracture' (2007), 'Levend Begraven' 2011) en andere detectives, die klassiekers van het genre werden.

Het opsomming van psychologische films met betekenis, de lijst van de beste schilderijen moet worden aangevuld en het werk van directeur Brian de Palma. De "Black Orchid", uitgegeven in 2006, schrok het publiek met het verwarrende verhaal van de moord op een Hollywoodactrice. Dit is een echte gebeurtenis die in de jaren 40 van de vorige eeuw gebeurde, nog niet volledig bekendgemaakt. De hoofdpersonen - twee politieagenten - proberen de meest intrigerende en raadselachtige misdaad in de geschiedenis van Hollywood te onderzoeken.

Schilderijen met een onverwacht einde

Een van de beste in deze categorie is het schilderij "The Island of the Damned" (2007). In het midden van het verhaal zijn twee federale detective mannen die tot een stuk land kwamen die God vergeten had. Detectives onderzoeken het verdwijnen van een meisje - een psychiatrische patiënt op het eiland. Eén van hen vermoedt niet eens dat hij niet alleen het mysterieuze verhaal moet ontdekken, maar ook een gevecht met het meedogenloze element, confrontatie met zichzelf, binnengaan. De gebeurtenissen ontvouwen zich tegen de achtergrond van het conflict tussen de hoofdarts en de patiënten. Wie moet op het eiland van de verdoemden geloven en kan het helemaal gedaan worden? Dit zijn de belangrijkste vragen die de hele verhaallijn doordringen.

Een ander geweldig beeld met een onverwachte ontkenning is "The Game" (1997). Een zeer rijke en succesvolle zakenman krijgt een cadeau van zijn broer, die deelneemt aan een eliteclub van ongewoon entertainment. Hij begint te spelen, maar komt plotseling in het epicentrum van brutale moorden, internationaal terrorisme en vreselijke puzzels. Hoe eindigen deze schokkende gebeurtenissen? Mensen die de foto hebben bekeken, verzekeren dat ze niet klaar waren voor een dergelijke gebeurtenis. Kijk noodzakelijkerwijs deze psychologische films met betekenis en alleen zielfilms!