Nieuws en MaatschappijBeroemdheden

Glushanovsky Alex: biografie, alle boeken, vooral kunst en reviews

Aleksey Alekseevich Glushanovsky - een van de veel gelezen Russische science fiction schrijvers. Gebrek aan beroepsonderwijs weerhoudt hem er niet om interessante verhalen en werelden te creëren.

biografie

Alexey werd geboren in Yekaterinburg, 20 februari 1981. In 1998 vestigde hij zich als Ural State University Departement Biologie (specialiteit - ecologie) en met succes voltooit hij in 2003. Het is nog steeds werkzaam in deze specialiteit.

De jonge schrijver houdt niet van de fantastische literatuur, hoewel hij schrijft in dit genre. Ritten op vissen en jagen, houden van een hond - een spaniel genaamd Lord. Terwijl in de "About Me" op diverse locaties (zoals "samizdat"), hij kritisch noemt zichzelf lui en slackers, het is moeilijk te geloven, want achter hem is niet één boek. Aleksey Alekseevich Glushanovsky geeft toe dat zijn eerste boek begon alleen om te imponeren zijn vriendin te schrijven. Romantisch verhaal eindigde prozaïsch: Vrouw na enige tijd heeft verlaten, maar het boek op dat moment was al vrijgelaten. Ze volgde en wordt nu gelezen door vele fans van fantasie fictie.

books

"Demon Road" Alexei Glushanovskogo onder fantasieventilators is een van die series die het lezen waard is. Het eerste boek heet "De weg naar de tovenaars", werd in 2007 uitgebracht door uitgeverij "Alfa-boek." Het is in deze uitgeverij is meestal gepubliceerd Alexey Glushanovsky. Boek om uit te gaan elk jaar. "Trail Magic" en "Het pad van de tovenaar", de tweede en derde boek in de serie, werd een jaar later uitgebracht door dezelfde uitgever. Het laatste boek "Demon Road" werd gepubliceerd in 2009.

Tetralogie vertelt het verhaal van een jonge man genaamd Oleg, die uit onze dagelijkse wereld is gedaald in de andere, vol magie en andere rassen, zoals vampieren, demonen en tovenaars. De hoofdpersoon is geïnteresseerd in magie, wordt de sleutel om te verhuizen naar een andere wereld. Er wordt hij een half-demon en zijn route begint. "Trail Magic" - het tweede boek in de serie, vertelt het verhaal van hoe Oleg getraind in Magic Academy, maar uw oude gewoonten te veranderen is niet van plan om, blijven "op elk vat stop". Zijn grote magische krachten moet zijn om hem te beschermen tegen de problemen, maar elke keer is het andersom.

In het derde boek ( "Het pad van de Sorcerer"), Oleg studeerde af aan de eerste cursus, en overgebracht naar de brandweer. Hij besluit om door te gaan met de studie van het licht vuur magie, maar afgezien van dat het leven presenteert om hem en andere lessen: weven rond, in een of andere manier hebben om deel te nemen.

dark fantasy

Het vierde boek is heel anders dan anderen die Alexei Glushanovsky schreef. "De manier waarop de demon" - het boek is grimmig, vol bloed en geweld, en het moet niet los van de cyclus worden beschouwd, want dan lijkt het overdreven bloeddorst auteur. Echter, bij het lezen van de tetralogie volledig mogelijk één of andere gebeurtenissen, en de lezer duidelijk geworden acties van de protagonist volgen.

In het laatste boek van de tetralogie, geschreven door Alex Glushanovsky Oleg demon helpt om voort te bouwen op de troon van de heerser, maar dan vindt zichzelf in gevaar om hem heen te plotten om hem huurmoordenaars te sturen, maar uiteraard alleen in het belang van de "openbare noodzakelijkheid". Verraders geen rekening gehouden met de mogelijkheden van zijn tegenstander, en dat in de tijd dat hij niet langer alleen maar een leuke student uit een andere wereld te zijn en veranderd in een demon-necromancer. Zijn vrienden vampiers en lychee, en ze willen niet Oleg ging naar het rijk van de doden als gevolg van dergelijke onzin als de gunst van de heerser. De hoofdpersoon, betaald voor zijn onvoorzichtigheid, gedwongen om letterlijk uit zijn eigen graf. Daarna Oleg wordt genomen voor het herstel van rechtvaardigheid en spaart bijna niemand.

Verhalen en romans

Naast het volume cycli schreef Aleksey Glushanovsky meer dan een dozijn romans en korte verhalen. Sommigen van hen zijn verbonden met de fundamentele cyclus van boeken, bijvoorbeeld, het verhaal "The Emperor's Sword" is een prequel van de tetralogie "demon Way." De auteur vermeldt dat alle verhalen in de een of andere in verband met de helden van zijn romans manier apart van de rest van de schepping kan worden gelezen. "Dit is een volledig afgewerkt product zonder door te gaan" - zegt hij.

Met creativiteit Alexei Glushanovskogo, met inbegrip van zijn romans en korte verhalen zijn te vinden op de pagina van de website "Samizdat", waar hij zet niet alleen het volbrachte werk, maar ook verschillende versies van hetzelfde product. Bijvoorbeeld het verhaal van "Spider" is in twee uitvoeringen, en ze zijn gemaakt op verzoek van uitgevers. Op dezelfde website kunt u de auteur vragen te stellen, reageert hij vaak aan gebruikers in de reacties. U kunt ook kijken op zijn pagina in het "Laboratorium van fictie."

andere romans

Buiten cycli waard en de roman "De geboorte van magie. Bewaarder van de vrede". Dit boek vertelt over de Maya-profetieën en een mijlpaal voor het jaar 2012 de mensheid. Op onze planeet, zijn er portals van andere werelden, waardoor we komen tot de feeën. Volledige vernietiging van de mensheid kan alleen worden voorkomen door de mysterieuze Bard, die een of andere manier in geslaagd om het eens met de feeën en stoppen met hun invasie. Barden zijn de enige verdedigers van de Aarde, maar ze zijn weinig, en ze niet alleen zijn niet onsterfelijk, maar ook last van hun eigen krachten. naam Protagonist is Arthur. Hij is ook de bard lang geleden kwam tot het uiterste, waarna zijn broers sterven, maar om wat voor reden dan ook, Arthur leeft nog. Op een bepaald punt in de wereld worden steeds vaker moorden van barden en begint de jacht op de hoofdpersoon.

Alex Glushanovsky en schreef meerdere werken in samenwerking met collega's. Bijvoorbeeld, het boek "The smile Huzaar" (vrijgegeven "Alpha-boek" in 2009) werd opgericht samen met Vlad Polyakov, en het boek "De prijs van het rijk" ( "Alpha-boek", 2012) werd geschreven door Svetlana Ulasevich.

winter verhalen

Een andere reeks boeken Alekseya Glushanovskogo - de trilogie "Winter Tales". Het eerste boek heet "The Heart of een sneeuwstorm." Uitgever "Alpha Book" liet haar in 2010. "Hoop woestenij" werd een jaar later gepubliceerd, en de derde, "Abode van de stormen", is nog steeds niet klaar.

In de "Winter's Tale" vertelt het verhaal van een prins Rau - getalenteerde generaals sneeuw elfen, mensen die bijna volledig vernietigd. Natuurlijk, de jonge prins wil wraak te nemen op de vijand, maar de vijandelijke troepen te groot zijn. In deze ongelijke strijd kan helpen een krachtige amulet die u toelaat om portalen te openen naar andere werelden. Er Rau hoopt de oude glorie van zijn volk te herstellen. Helaas, het gooien van de charme van Prince bondgenoten in verschillende werelden, en hijzelf verzwakt en gewond, gooit hij op de moderne wereld. Rau geconfronteerd met een technologische beschaving.

Deze trilogie is ook gericht aan tieners. Het kan worden genoemd een vertegenwoordiger van de fantasie te bestrijden, zoals de plot is vol vuurgevechten. Het aandeel van de humor is aanwezig, waardoor het boek een goede onderhoudende literatuur maakt.

beoordelingen

Alexei Glushanovskogo kan worden toegeschreven aan de sterke gemiddelde prestatie van de moderne binnenlandse fantasie. Ja, in zijn boeken een veel stoten en onlogische wendingen, sommige tekens gebrek aan persoonlijkheid, humor, origineel, en ook in een aantal van de boeken is er een aanzienlijk deel van seksscènes. Aan de andere kant, is de auteur bezig met zichzelf en het ontwikkelen, die terug door de cyclus "demon Way", waarbij de derde en vierde boeken zijn zeer verschillend van de eerste twee voor het beter kunnen worden getraceerd.

Voor iemand schrijft Glushanovsky Alex? Alle boeken zijn vooral interessant om tieners, omdat het werk van deze auteur is gericht tot het publiek. Fans van ernstige fantasie kan deze boeken net zo makkelijk literatuur in een keer te lezen.

conclusie

Beste boek van de tetralogie, waarin de auteur Alexey Glushanovsky - "Het pad van de tovenaar" Dat zeggen veel lezers, maar het sterk bekritiseerd voor het feit dat ook sterft en eenvoudige verklaring. Aan de andere kant, een boek voornamelijk ontworpen voor kinderen en jongeren, en vergeet niet over de specifieke kenmerken van deze leeftijd. Het oordeel van de lezers is duidelijk: Glushanovsky Alex en alle boeken zijn de moeite waard als onderdeel van haar publiek. Het is niet nodig om ze te behandelen als een serieuze fantasy, anders zal de lezer teleurgesteld worden. Bijvoorbeeld, sommige vergelijken tetralogie "demon Way" met klemmen, heldere en kleurrijke, naar alles wat aangenaam aan de auteur in andere boeken was absorberen. Alle foto's zijn een beetje gerecycled, maar ze elkaar kennen de oude ideeën van de meesters van de pen, net als Tolkien, Sapkowski en Zelazny.