Van de technologieElektronica

SLR camera Canon EOS 60D: specificaties en reviews

SLR professionele camera's zijn niet alleen in staat om charme potentiële kopers in hun uiterlijk en functionaliteit. Soms is het voldoende om één waarde, het is niet elke dag dat een gebruiker kan besteden aan het kopen van een camera 40-70.000 roebel (de prijs is afhankelijk van de aanwezigheid van de lens in de kit).

De focus van dit artikel - een van de vertegenwoordigers van het segment van dure SLR-camera's, die de meerderheid van professionele fotografen nog steeds deel uitmaken van het primaire niveau, omdat de EOS 60D is Canon niet full-matrix, respectievelijk, het kan niet in het vlaggenschip lijn van digitale apparaten.

Stap in de goede richting

Beginners en gevorderde fotografen zijn gewend geraakt aan DSLR kenmerken van de markt geworden en weten dat de kleinere tekens in de naam van het model, hoe hoger de klasse van digitale apparaten. En dit geldt voor alle merken in de wereld markt, die soortgelijke apparaten te produceren, omdat de huidige hiërarchie kunt u segment uw camera's op verschillende prijsklassen niches die sterk de keuze van de gebruiker in het aankoopproces zal vergemakkelijken. Bijgevolg reflex camera Canon EOS 60D behoort tot het segment van de primaire apparaten die behoren tot de professionele klasse.

Toch heeft de fabrikant gedaan voor alle fans van de verrassing - hij niet doorgaan met de double-digit range modificaties spiegel apparaten werken (omdat, logischerwijs, de 60ste model wordt gewijzigd 50D camera). Binnen de muren van het bedrijf in strijd zijn eigen regels, en gepresenteerd aan de wereld een geheel nieuw product dat alle kwaliteiten van een professionele camera Canon 7D bevat en gaat, als een bonus, kreeg een geheel nieuwe functionaliteit.

Gewoon om te blijven drijven

Na de presentatie, een concurrent Nikon de D90 is absoluut een nieuw product, dat is de technische kenmerken in de komende decennia alle Canon camera's met dubbele cijfers bereik, de technologie had geen andere keuze dan de functionele professionele spiegelreflexcamera's te gebruiken in de productie van Canon EOS 60D. Het leek op het moment dat de roterende scherm heeft een leidende rol gespeeld in de markt van digitale technologie en nieuw product trok miljoenen klanten.

Dit is het enige model van alle Canon producten, die is gevestigd in de "gulden middenweg." Gehuisvest tussen functionaliteit, kwaliteit en prijs survey, markering 60D is een pointer naar de kopers, het identificeren van de camera model op basis van de behoeften van de gebruikers. Alles wat op de markt was voor deze reflex camera, met inbegrip van drie cijfers wijziging is beperkt tot amateurisme en creativiteit. New opent de weg naar alle geïnteresseerd in de wereld van de professionele fotografie.

over de status van een klap

Camera Canon EOS 60D Kit bij onze eerste ontmoeting oorzaken veel misverstanden bij ervaren fotografen. Fabrikant, proberen om de productiekosten te verlagen, afgezien van de toepassing van magnesium legering in de creatie van het spiegelhuis unit. Het is echt een serieuze klap voor de status van semi-professionele apparatuur. Laat aluminium frame met polycarbonaat inserts en vergemakkelijkt camera, maar het sterkteverlies onevenredig.

De afwezigheid van het achterpaneel van de gadget mini-joystick, waarmee u de AF-punten te controleren, de tweede was slecht nieuws voor veel fotografen, te oordelen naar hun beoordelingen. Ja, de fabrikant een alternatief in de vorm van een 8-standen, die hij op het instelwiel geplaatst gemaakt, maar het gebruiksgemak van deze functionaliteit veel lager en zelfs ongemakkelijk.

Het belangrijkste kenmerk van

Voor de camera Canon EOS 60D Kit prijs is niet de belangrijkste indicator, omdat in de klas paraprofessionele segment apparaten een belangrijke rol speelt matrix digitaal apparaat. Verrassend hierbij is niet bijzonder wat - 18 megapixel CMOS-matrix dimensies 22,3h14,9 mm, hetgeen overeenkomt met de APS-C formaat en de professionele omgeving is een cropfactor van 1,6 genoemd. Deze indicator staat niet toe dat SLR camera's ondergebracht op de plank met het vlaggenschip full frame.

Wat betreft de gevoeligheid en de dichtheid matrixelementen, er slechts een feit blijkt uit het gebruik van productietechnologie, de inherente dure spiegelreflexcamera. De krachtige DIGIC 4-processor, die ook is geleend van Canon 7D, heel snel informatie verwerken dan graag veel eigenaren deze SLR camera, op basis van hun beoordelingen.

gemak schieten

De optische zoeker is de norm voor alle spiegelinrichtingen, maar een beweegbaar LCD-scherm voor deze apparaatklasse - een noviteit. Ten eerste, het LCD-scherm heeft een beeldverhouding van 3: 2, het verhogen van de informatie-inhoud als management menu, en het bekijken van beelden. Het tweede kenmerk - is de overdracht van de kleur en de helderheid van het display. Het scherm zelfs in direct zonlicht toont prachtig op elk gewenst hoek.

Natuurlijk zijn deze kenmerken af te leiden een nieuw niveau van camera Canon EOS 60D, waarvan de prijs betaalbaar voor veel potentiële kopers blijft. Echter, gebaseerd op feedback van gebruikers, zijn er nadelen aan het werken met een roterend scherm - geen sensoroppervlak negatief. Veel gebruikers vergelijken semi-professioneel apparaat met SLR camera entry-level Canon 600D, waarin sprake is van alleen het touchscreen.

Een negatieve toch?

Veel kopers die aandacht besteed aan de Canon EOS 60D, zijn vaak geïnteresseerd in uw camera om hoge kwaliteit video. Zeker, de videoreeks opnemen in Full HD-formaat (1920x1080 dpi) tot 30 frames per seconde is om de potentiële koper te voldoen, maar er zijn een aantal tekortkomingen, die de gebruiker leidt om te geloven dat er meer amateur niet in staat zal zijn om de schietpartij te verplaatsen. En we hebben het over de afwezigheid van autofocus tijdens het opnemen. Een professionele fotograaf in staat is om de situatie te corrigeren met zijn eigen - het besturen van de lens ring, maar een nieuwkomer een dergelijk besluit is duidelijk niet van plan te willen.

Geen spiegel in de inrichting en steun stereo-opname. Het lijkt - een kleinigheid, maar was zij het die stopt veel potentiële kopers. Zelfs video-opname zal nooit worden gebruikt door de eigenaar, maar het gebrek aan iets belangrijks beslist vaak het lot van de aankoop.

inrichting modificatie

Alle SLR camera voor het gemak van de koper stelt de fabrikanten op de markt in de vorm van verschillende modellen. Het essentiële verschil tussen hen - de prijs en beschikbaarheid van de lens. De meest goedkope Zo heeft waarvan de waarde niet meer dan 40 duizend roebel, alle aangeboden zonder lens (Body). Maar lieve vertegenwoordiger van Canon EOS 60D 18-135 Kit (prijs - 70 000 roebel) wordt aangeboden aan klanten in een complete set met één van de beste lenzen voor creativiteit en thuisgebruik.

Ook op de markt, kan de gebruiker de camera's met lenzen: 18-55 en 18-200 - ze vallen ook onder de definitie van "werk" voor degenen die willen maken het fotograferen van de natuur. Professionele fotografen claimen hun overzicht dat de verwerving optiek met een grote brandpuntsafstand irrationeel en geadviseerd om wijzigingen en lichaam er diafragma met een vaste parameter (bijvoorbeeld Canon EF 50 f / 1.8 II).

bedieningspaneel

Onmogelijk om te klagen over het beheer SLR (indien vergeten over het ontbreken van een mini-joystick). Hier heeft de fabrikant besloten om iedereen te behagen, de vereenvoudiging van de controle menu, het automatiseren van meer processen, het verlaten van de plaats van de knoppen en de sub-scherm als in professionele camera's wordt uitgevoerd. Alle nieuwkomers helpt om te gaan met de Canon EOS 60D Instructie en gevorderde fotografen hoeven niet om de instellingen opnieuw leren.

Ja, een beetje ongewoon voor professionals die het grootste deel van de functionaliteit in de automatische reflex camera echter kennis met het apparaat dichter geworden, de gebruiker ermee akkoord dat de plot beheer en de selectie van de blootstelling veel gemakkelijker is geworden. Maar nieuwkomers hebben nog steeds te verdiepen in de handmatige instellingen, zoals in de automatische modus de meeste van de foto's zijn te koud, met een overwicht van kunstlicht schaduw.

extra functionaliteit

Veel verkopers zijn zwijgen over een aantal functies van semi-professionele SLR camera's, in de hoop dat een potentiële koper, en zo bedreven in de techniek. Aldus camera Canon EOS 60D EF-S, in tegenstelling tot de voordelige uitvoeringen, voorzien van een eigen lens regelmechanisme (de mensen wordt "schroevendraaier" genoemd), respectievelijk, de camera kan elke lens compatibel met Canon connector.

Ook de fabrikant weigerde te dure camera's geheugenkaarten CF. gebruiken Naar aanleiding van de mode en de technische vooruitgang, een camera uitgerust met een SD-kaart ondersteuning. Zoals voor afstandsbediening camera, apparaat synchronisatie met meerdere flitsers en "schieten" een paar frames per seconde met verschillende belichtingen, er is een fabrikant van gissen en heeft de gewenste functionaliteit op voorwaarde dat uw product.

Tot slot

Over de EOS 60D camera, kan Canon uren praten, het beschrijven van zijn sterke en zwakke punten, net als in de markt van de digitale technologie is niet de enige spiegel apparaat in een semi-professionele segment. Echter, veel professionele fotografen adviseren om zich te letten op de recensies in de media, omdat de meeste van hen verliet de eigenaren van SLR gadgets. En als miljoenen gebruikers hun voorkeur hebben gegeven aan deze camera, dan is het niet zo slecht.