Arts and EntertainmentMuziek

Musical "Tanz der Vampire": reviews, samenvatting, gegoten

"Vampire Ball" - een populaire musical, gemaakt op basis van de filmregisseur Roman Polanski. Uitgevonden in de vroege jaren negentig, de show blijft om te leven en aan het publiek te behagen vandaag. Het geheim van het succes van de producties als het verhaal evolueerde vorming van het spel, die betrokken zijn bij de oprichting ervan - over in dit artikel.

Nieuws theatrale seizoen

In augustus 2016 alle fijnproevers van theatrale kunst blij met het nieuws dat de musical "Tanz der Vampire" keert terug naar het podium van het theater musical comedy van St. Petersburg. Tickets aan de kassa vloog in de eerste paar dagen van de omzet. En dat allemaal omdat de prestaties al verdiend de liefde van het publiek - voor drie seizoenen met de productie was uitverkocht op het podium van het theater. In juli 2014 werd gespeeld laatste optreden. Het theater beloofd om alle liefhebbers van de musical die is niet vaarwel, maar slechts een klein scheiding. En hier weer de sensatie!

Fans van muzikale prestaties in de ontmoeting het nieuwe seizoen met de wereld van magie en favoriete personages en een halve maand. De opening van het nieuwe theaterseizoen is gepland in de culturele hoofdstad van Rusland op 22 augustus 2016. De laatste musical in St. Petersburg speelde 2 oktober 2016. Maar de show is het bestaan ervan niet klaar. Het breidt het grondgebied van haar optocht door het land. Op 29 oktober 2016 "Tanz der Vampire" (musical) - in Moskou!

Ik moet zeggen dat de muzikale productie enkele wijzigingen heeft ondergaan: voor het nieuwe seizoen het team regisseurs acteurs had uitgekozen - uitvoerders van de toekomstige helden van de hoofdpersonen, en het gezelschap waren nieuwe gezichten.

Op de plaats, samen met de reeds bekende artiesten, de sterren van het genre Ivanom Ozhoginym, Elenoy Gazaevoy, Aleksandrom Suhanovym verliet de jonge vocale kunstenaars. Fedor Osipov, Elizabeth Belousov (foto) - hier zijn de nieuwe vertegenwoordigers van de omgeving van de acteur, die betrokken zijn bij de productie van "Tanz der Vampire". Muziek klinken in het spel maakt deel uit van Jim Steinman. Muzikaal leider van de musical is hetzelfde gebleven. Het is algemeen bekend permanent Alexei Nefedov.

De première vond plaats in Rusland in september 2011. Voorafgaand aan dat, de musical won de harten van het Europese publiek. Eigenlijk is het allemaal begonnen met het idee van Cornelius Baltus tot leven brengen van het verhaal in 1967 in de gelijknamige film filmregisseur Roman Polanski.

Roman Polansky. Wie is hij?

De film, die Roman Polanski ( "Vampire Ball") opgericht, kan vandaag de dag een sekte worden genoemd, maar de erkenning van het beeld niet onmiddellijk gebeuren. Er was een tijd toen het werd beschouwd als een van de mislukte werk van de regisseur.

Roman Polanski - de beroemde filmmaker die, met joodse wortels, het grootste deel van zijn jeugd in Polen, en is vooral actief in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en de Verenigde Staten van Amerika. De resultaten van zijn jarenlange werk zijn erkend in de wereld van film critici en bekroond met diverse prestigieuze prijzen, zoals Cannes' Palme d'Or "de" Golden Bear "in Berlijn. "Gouden Leeuw" Filmfestival van Venetië, evenals de "Oscar" en "Golden Globe" - deze prijzen heeft ook in haar poesje Roman Polansky.

"Tanz der Vampire" - het eerste werk van de meester kleur, het idee voor die werd geboren in het skigebied en werd opgevat als een verhaal over vampiers. Critici hebben vaak opgemerkt gelijkenissen met het schilderwerk van filmmakers Hammer studio of linten Aleksandra Ptushko, Roger Corman. Roman Polanski ontkent deze aantijgingen en geeft toe dat hij probeerde om iets wat lijkt op de "Vampire Ball", alleen met hun visie op wat er gebeurt in een speciaal formaat te maken - als een soort schets van een sprookje.

Polanski in de film gehouden aan het principe dat zelfs een utopie of absoluut niet het echte verhaal zou moeten bestaan uit kleine stukjes die informatie, de kleur, de lokale cultuur te dragen.

De plot van "Tanz der Vampire"

"Tanz der Vampire" -film, evenals "Tanz der Vampire" -myuzikl, waarvan een samenvatting is bijna hetzelfde, het verhaal over de volgende. Professor Universiteit van Königsberg Abronsy en zijn assistent, Alfred student kom naar Transsylvanië, op zoek naar de mythische kasteel, die volgens geruchten en legenden, leeft een vampier Graaf von Krolock met zijn zoon Herbert. Op de weg, worden de reizigers kennis met de familie van Yoni Chagall, waarin de mooie dochter - Sarah - op slag verliefd Alfred. Alle vragen van de lokale bevolking over vampiers reizigers hebben geen duidelijke antwoorden te krijgen, maar merken dat de mensen iets te verbergen en iets bang te hebben.

Binnenkort verdwijnt Chagall's dochter Sara, op zoek naar waar de professor samen met een assistent wordt verzonden. Reizigers hebben niet een lange tijd om te wandelen door de bossen, is er een majestueus kasteel voor hun ogen. Ze maken kennis met een intelligente en hoogopgeleide meester van het paleis Achtergrond Krolock, die hen uitnodigt om te verblijven voor een tijdje in het kasteel. 'S Nachts, de mannen sloeg de bal vampiers vinden Sarah en proberen te ontsnappen aan het feest van boze geesten. Professor en zijn assistent nog steeds niet weet wat Sara is gedoemd - ze werd een vampier, en droegen ze uit van het kasteel, helpen ze alleen om het kwaad verspreid over de hele wereld.

Op geen enkele wijze verwart het publiek, zoals de inhoud van het schilderij "Vampire Ball". Reviews hebben alleen gekeken blijkt dat de band een echo heeft gevonden in de harten van het publiek. Mensen zien de film als iets fantastisch, een goede, hoewel, en met elementen van de krachten van het kwaad.

interessante feiten

Zoals gepland door Roman Polanski schieten van foto's waren in Zwitserland zal worden gehouden. In het land, zodra de directeur heeft gemerkt is er een prachtig kasteel. Echter, met de eigenaren van het fort niet eens konden worden - ze zijn niet bevoegd zijn om in hun bezittingen. Roman Polanski moest snel hun plannen te wijzigen. Er werd besloten om naar Italië en vinden het geschikte natuurlijke landschappen. By the way, het paviljoen schietpartij vond plaats in het Verenigd Koninkrijk (Londen).

Het werk aan het schilderij is over het algemeen geassocieerd met een veel interessante dingen, grappige en ongewone situaties. Bijvoorbeeld, de nodige atmosfeer bala vampier opnieuw, het vereist een groot aantal kisten. Hun productie is in opdracht van de Italiaanse ambachtslieden, want het is in Italië werden fotograferen. Het werk aan de film dreigende verstoring van de plaatselijke toeristenindustrie stapels van doodskisten aankomen bang toeristen, ik denk dat op het gebied van gevaarlijke epidemie die het leven van mensen beweert. Eigenaren van de lokale restaurants moesten proberen te upokoit toeristen - alleen speciale tekens en een boodschap uit te leggen wat er gebeurde, waren in staat om de situatie te stabiliseren.

In de Verenigde Staten uitgerold tamelijk gewijzigde beeld van "Tanz der Vampire". De duur van de tape af te snijden, werd de naam veranderd, en deze innovaties zijn niet met Roman Polanski, die vervolgens heeft deze versie als zijn film (de uitleg van deze hieronder feiten) niet herkennen overeengekomen.

Steunkleur foto is tot stand gekomen dankzij de originele intro filmpje bedrijf "Metro-Goldwyn-Mayer," waarin de leeuw veranderd in een vampier.

kijkersreactie

Getalenteerde kunstenaars gecombineerd het schilderij "Tanz der Vampire" op de set. De acteurs spelen de belangrijkste rol in de film, was hij al aan de wereld bekend. Professor Abronziusa, bijvoorbeeld, gespeeld door Dzhek Makgouren, het beeld van Alfred assistent in de film Roman Polanski zelf heeft gemaakt, verscheen Ferdi Meyn in de vorm van graaf Von Krolock, de mooie Sarah Chagall gespeeld Sheron Teyt - de actrice die later werd de vrouw van de regisseur. By the way, tijdens de opnames van films voor Polanski was de gelukkigste en meest memorabele in zijn leven.

Tot in de vroege jaren '90 regisseerde de foto is niet succesvol beschouwd. Polanski idee over hoe een serieuze en spannend verhaal over vampiers te verwijderen, gevuld met details en elementen van de cultuur, is mislukt. De film werd beschouwd als een farce. In de Amerikaanse box office werd aangetoond onder de titel "The Fearless Vampire Slayer." Zonder complimenten interferentie ondergaan film "Tanz der Vampire". Acteurs praten niet met hun stem - ze dub de dialogen; tijdwaarneming uitgesneden uit verschillende scènes duurt ongeveer 20 minuten. Het publiek nam de foto als een "parodie" op een speciale genre van de film - verhalen over vampiers. Voor een lange tijd werd gezien als de maatschappij "Tanz der Vampire". Echter, is de tijd gekomen, en alles veranderde.

In de jaren negentig, gebaseerd op de film het gemaakt is door de musical "Dans van de Vampieren", die met succes is gerold op het theater podium in Europa. Vanaf dat punt op de band Polanski kijk op nieuwe manieren. Ze heeft gespeeld in de geest van de kijker andere verven.

Het idee van het maken van een musical

Op een dag een vriend van Roman Polanski producent Andrew Braunsberg stelde de directeur om een musical gebaseerd op zijn film te zetten. Om het idee tot werkelijkheid te implementeren vereist een enorme hoeveelheid werk - volledig opnieuw tekenen de "Tanz der Vampire". De tekst moest worden omgezet in een speciale drama. Het was noodzakelijk om poëzie te schrijven, om te komen met een scène die het gevoel van films zou brengen. Wat nodig was, was een ongewone muziek, karakteristieke, creëren een sfeer. De componist had de taak componeren aria's en muzikale onderdelen voor een verscheidenheid van karakters.

Te werken aan de musical trok meesters van hun ambacht - componist Jimma Steinman en Mihaelya Kuntse - librettist. Vanwege hun vermogen de hoofdpersonen van het spel leek te komen tot leven. Het effect van hun muziek is dat het publiek vanaf de eerste noten doordrenkt met een verklaring van de helden, een gevoel van gevaar en zulke heerlijke Graf von Krolock, empathizes schoonheid Sarah is moe van het saaie leven en die wil om een duik in de afgrond van verleiding en om iets in het leven te veranderen.

Muzikale begeleiding stadiumversie combineerde de klassieke en rock, en dit explosief mengsel kan niet vasthouden aan de kijker. Niet verrassend, de musical in een mum van tijd werd populair. Theater kenners over de hele wereld waardeerde het werk van een groot team van professionals. Het werk aan de "Bal van vampiers» werd uitgevoerd voor vier jaar, met als gevolg dat het is gemaakt van meer dan 200 unieke pruiken, kostuums, make-up. De musical was zeer rijk en snel - voor de drie-uur durende presentatie 75 keer veranderende landschap op het podium. Een ander interessant feit is dat veertig kunstenaars af te spelen op speciale technologie vampier tanden hebben gemaakt.

Ik zag een theatrale toeschouwer

In 1997, de première van de musical "Tanz der Vampire". De lopende tijd is drie uur, en in eerste instantie werden de organisatoren van de show zorgen, ongeacht hoe vervelen het publiek in de zaal van het theater "Raymond" in Oostenrijk. Er werden echter de vrees van het team niet bevestigd. Het optreden was zo spectaculair dat het publiek enthousiast eiste gaan opnieuw en opnieuw op het podium acteurs.

Sindsdien zijn de prestaties kriskras beste theater podia van de wereld. Het internet heeft een groot aantal fanclubs, waarin fans delen van informatie, ideeën uit te wisselen en indrukken van het zien van de musical, op zoek naar reisgenoten om te reizen met het oog op alle mogelijke versies van het spel in verschillende delen van de wereld te zien ontstaan.

Natuurlijk, net als bij elke baan, zijn er muzikale fans en tegenstanders. Iemand heeft een negatieve houding ten opzichte van de vampier thema, wat de prestaties beïnvloedt. Echter, de overgrote meerderheid van de kijkers onder de indruk van de actie vindt plaats in de muzikale productie van "Tanz der Vampire". Beoordelingen van veel internetgebruikers - proof. Veel van degenen die keek staging 15-20 keer en heeft niet verloren belangstelling voor. Alleen door houden van het bekijken van het spel verder te leven.

Eerst speelde de rol van Graaf von Krolock - Steve Barton - nog steeds populair en geliefd bij het publiek. In Duitsland, de charmante schurk gespeeld door Kevin Tarte en Yann Ammann, Hongarije - Geza Edhazi, Oostenrijk - Drew Serich.

In 2009 heeft het spel een aantal veranderingen, en hedendaagse producties editie bekend als Wenen ondergaan. Wat is er veranderd? Er wordt aangenomen dat de vernieuwingen maakte het spel nog opvallender: de krachten van de Hongaarse kunstenaar Kentaura zijn gemaakt gothic landschap, acteurs kostuums, make-up.

Maar niet alleen vanwege de magische kleuren gespeeld "Tanz der Vampire". Muziek is ook veranderd. Maykl Rid schreef een nieuwe regeling voor het muzikale materiaal, internationaal gerenommeerde choreograaf Dennis Callahan gaf de genade van bewegingsdetectie en gevorderde beginners.

Musical versie voor Rusland

In 2011, de première van "Tanz der Vampire" op de Russische podium. Musical Comedy Theater van St. Petersburg nodigde alle nieuwkomers om een duik in de sfeer van magie en genieten van de muzikale interpretatie van het verhaal, op basis van de inhoud van de speelfilm Roman Polanski's "Tanz der Vampire". De belangrijkste scène in het spel is een strijd tussen goed en kwaad in het ritueel bal. In deze strijd tegen de twee wetenschappers samenkomen kuddes vampier - ze vechten voor het leven en voor de liefde.

Vienna versie van het spel is speciaal aangepast voor de Russische publiek - in hun eigen taal vertaalde gedichten en libretti door het gieten van het typen van uitvoerders van de hoofdpersonen van de musical.

In totaal zijn meer dan drie jaar, de acteur heeft ongeveer 280 shows gespeeld, meer dan 220 duizend mensen getuige van de actie, die zegt "Tanz der Vampire". Gast kijkers - enthousiast en lovend - bevestigen het succes van de musical. Echter, is de productie niet alleen de liefde van het publiek, maar ook kritieken verdiend. Algehele beoordeling van de prestaties werd gekenmerkt door een hoge theatrale awards "Golden Mask", "Gold spotlights", evenals een groot aantal prijzen, zoals de prijs van St. Petersburg regering, evenals de prijs "Musical Heart of Theater".

De eerste fase van de mars van de Russische uitvoering van "Tanz der Vampire" (St. Petersburg Theater van de Komedie) eindigend op 31 juli 2014.

Die avond, op het podium alle actoren die betrokken zijn in het spel: drie treinen zangers verscheen voor de ogen van de toeschouwers. In de musical finale werd bijgewoond door alle deelnemers en de makers van de prestaties, met inbegrip van de band, backing zangers, klanten, make-up, verlichting, choreograaf.

Maar het was niet het einde van de geschiedenis. Op veler verzoek kijkers in het seizoen 2016-2017 gg. tonen terug naar de plaats van Musical Comedy Theater van St. Petersburg.

de cast

Het moet gezegd worden dat het succes van de musical "Vampire Ball" van de kijker is grotendeels te danken aan het talent en de actoren die betrokken zijn in de formulering. Geen wonder dat zangers kandidaten die willen deelnemen aan de prestaties, voordat je in het bedrijf zijn strenge selectie. De criteria op basis waarvan de deelnemers worden vergeleken, zijn zeer divers. En het is niet alleen vocaal. Alles is belangrijk: het vermogen om te bewegen, de mogelijkheid om zich te onderscheiden van de menigte, evenals het werk als een team, om te werken aan het resultaat.

De acteurs die deelnamen aan de prestaties, kreeg niet alleen een geweldige ervaring in hun vak, maar ook op grote hoogte vast zijn lot. Vandaag de dag, ze zijn populair en in de hoge vraag.

Ivan Ozhogin - Graaf von Krolock - oorspronkelijk uit Oeljanovsk. Hij heeft uitgebreide ervaring van deelname aan dergelijke muzikale producties. carrière van de acteur begon in 2002, onmiddellijk na het einde van GITIS. Ozhogina track record is wijdverbreid met rollen in de musical "Nord-Ost", "Chicago", "Phantom of the Opera", "Beauty and the Beast." Binnen drie jaar - 2011-2014 - speelde hij een belangrijke rol in het toneelstuk "Vampire Ball" (Musical Comedy Theater St. Petersburg).

Vandaag de acteur werkt niet alleen in Rusland, maar ook geeft het buitenland overwegingen; Het werkt samen met symfonieorkesten. Bovendien, Ivan Ozhogin - solist Kozakkenkoor, onder leiding van Peter Khudyakov en solist Nicolaas-Oegreskiklooster.

De tweede golf van het toneelstuk "Vampire Ball" in de Russische gezelschap uitgebreid met nieuwe namen. Na een strenge selectieprocedure voor de rol van Graaf von dwingende Krolock in 2016 werd goedgekeurd door Fedor Osipov.

De acteur oorspronkelijk uit Voronezh. Daar kreeg hij zijn muzikale opleiding als vocalist en 2005-2011 werkte hij als solist bij het Staatstheater voor Opera en Ballet van de stad Voronezh.

In december 2011 werd hij uitgenodigd om de Musical Comedy Theater van Sint-Petersburg, waar hij zijn debuut maakte in de rol van Andreya Tumanskogo in de operette "De dienaar".

Vervolgens was het werk in producties van "The Merry Widow", "De graaf van Luxemburg", "Babi opstand", "Die Fledermaus" en anderen. Vandaag de dag staat bekend als de hoofdrolspeler in "Tanz der Vampire" performance.

de protagonisten

In het eerste deel van de enscenering van "Tanz der Vampire" Sarah zong de rol van de mooie actrice Elena Gazaeva. De actrice oorspronkelijk uit Vladikavkaz. In 2006 ontving zij handelen opleiding in de Noord-Ossetische State University. Producenten van Moskou zag haar nadat ze werd laureaat van verschillende concoursen, en nodigde de actrice naar de hoofdstad om deel te nemen in de musical "De Bremer stadsmuzikanten", "Gebogen kust", "Meester en Margarita".

Voor zijn deelname aan de play "Tanz der Vampire" in de rol van Sarah in de Musical Comedy Theater van St. Petersburg Gazaeva genomineerd voor de prijs "Golden Mask" en "Musical Heart of Theater". In juli 2014 bekroond met Elena Gazaeva de titel van Geëerd Kunstenaar van Noord-Ossetië. Vandaag werkt ze in de musical "Jekyll & Hyde".

In 2016, na tal van audities actrice Elizabeth Belousov werd goedgekeurd voor de rol van Sarah in de musical "Tanz der Vampire". Beoordelingen van de jonge actrice in het spel positief.

Meisje geboren in Voronezh, maar werkt in de musical-drama theater aan de "Petersburg-Concert". Naast de deelname in het toneelstuk "Tanz der Vampire", de kunstenaar die zich bezighouden met de musical "Jekyll & Hyde".

De rol van de professor in de muzikale verbeelding spelen Russische geëerd acteur Andrey Matveev (zie foto); het beeld van de minnaar Alfred gemaakt met de deelname Igorya Krolya; Sarah's vader - Chagall - speelt Oleg Krasovitsky.

Het geheim van het succes van het spel, is toeschouwer liefde niet laat dat zo vele jaren, ligt misschien in een prachtige muziek, fascinerende landschappen en een enorme talent die betrokken zijn bij het mensen.