IBasso DX50: een overzicht, functies en reviews

Digitale draagbare audiospeler iBasso DX50 $ 20 000 is een raadsel veel potentiële kopers in de elektronica-markt. Gebruikers hoeven niet begrijpen, die geïnteresseerd zijn in een dergelijke dure gadget zijn, als er een goedkoper alternatief - een mobiele telefoon. Veel deskundigen in hun beoordelingen verzekeren anderen dat het beter is eenmaal om het geluid van de muziek in de High-End-apparaat, in plaats van een leven lang te regelen voor de tweede-rate akoestiek horen, ingebouwde smart phones. En er is logica.

substitutie van concepten

Digitale wereld dagelijks bijgewerkt met nieuwe elektronica die voortdurend verrassingen haar klanten ruime functionaliteit, maar de meeste mensen zijn zo vast in Internet technologieën die zijn vergeten wat er werkelijk is de geluidskwaliteit. Uiteraard is een draagbare audiospeler gezien door veel mensen niet alleen als antiek. Echter, sommige gebruikers de tijd hebben om het verschil in het geluid van uw smartphone en dure digitale muziekspeler, die onmiddellijk voor hen viel in de uitoefening van werkzaamheden in de akoestiek te voelen.

In feite is het verkeerd, en die en anderen. Immers, de gadget iBasso DX50 als conventionele apparaat op de markt gebracht om het even welke audio-bestanden af te spelen. Over elke legende kan geen sprake zijn - het is een eenvoudige speler dat een normale geluidskaart heeft. Maar alle elektronica die de mensen van de eenentwintigste eeuw, met inbegrip van mobiele apparaten en telefoons omringt, heeft geïntegreerde oplossingen, die de lage kwaliteit geluid weer te geven.

De eerste kennismaking

Het is opmerkelijk dat de fabrikant de markt van uw product is geïntroduceerd in een luxe bruine verpakking, vaag doet denken aan een doos met dure parfum of alcohol. Er is echter een gevoel van verfijning meteen gebroken bij het uitpakken, omdat het uiterlijk van de gadget in staat is om veel kopers teleurstellen - drie grote toetsen duidelijk vertrouwen van de gebruiker in het product veroorzaken. Echter, dit gevoel blijft bestaan voor lang, net voor de eerste afslag op de audiospeler.

TRS - In aanvulling op de gadget in de doos vindt u een mooie dekking voor de speler, micro-USB-kabel en een korte RCA Interface-adapter vinden. Vreemd genoeg, dat de fabrikant geen uw gadget hoofdtelefoon, omdat de meeste van de dure apparatuur is een volledige complete set. Op basis van feedback van gebruikers, de nieuwe eigenaren zijn niet erg van streek, want eigen smaak van elke klant, en dus, en een fatsoenlijke selectie van de sprekers op de markt zal individu.

Het uiterlijk van de gadget

Speler iBasso DX50 gemaakt van metaal in plaats van plastic, als het lijkt op het eerste ontmoeting. En het is fundamenteel veranderen van de situatie, omdat de metalen producten met toegepaste textuur op het oppervlak van het lichaam is altijd behoorde tot de elite. Echter, plastic is er nog steeds - een niche voor de plaatsing van de knoppen heeft een plastic insert, en de toetsen zelf zijn gemaakt van hetzelfde materiaal.

Maar de bouwkwaliteit niet een fout vinden - alles gebeurt op het hoogste niveau. Alle gewrichten van de panelen zijn ideaal, zijn er geen gaten of vervormingen. Zelfs connectoren voor interfacekabels en hoofdtelefoons perfect uitgelijnd. Metalen behuizing priori beschermd tegen krassen, maar de plastic paneel met knoppen kunnen twijfel veroorzaken. Echter, alles is perfect, de toetsen hebben zeer weinig reizen en werken in stilte.

Connectoren en bedieningspaneel

Gelegen aan de voorzijde van de speler iBasso DX50 drie grote knoppen voeren beheer op afstand taak ( "forward", "back", "play / pause") en, zoals de praktijk blijkt, niets meer nodig is, omdat het LCD-scherm is aanraakgevoelig. Het bovenpaneel fabrikant plaatste de RCA-jack, micro-USB-interface kaartlezer en geheugenkaartlezer (microSD).

Op het bodempaneel, de gebruiker vindt de versterker modusschakelaar (hoofdtelefoon apparaat ondersteunt hoge impedantie) outputlijn en hoofdtelefoon. Nogal een vreemde opstelling van terminals voor het aansluiten van uw stereo-installatie, omdat, logischerwijs, de havens moet worden op de top, zoals in de meeste smartphones, die worden geacht te worden vervoerd in de zak. Aan de linkerkant is een knop macht en slot slider toestel dat niet alleen het scherm, en alle knoppen uitgeschakeld. De rechter paneel wordt bezet door alleen de knoppen om het volume te regelen.

touch screen

Bij het nastreven van draagbaarheid, vele bekende fabrikanten leveren van zijn digitale muziekspeler klein scherm, het oplossen van het probleem met het beheer van functionele bedieningsknoppen. Echter, het bedrijf iBasso gehandeld heel vreemd: een klein formaat LCD-scherm wordt niet gecombineerd met grote knoppen. En onder de bedieningsknoppen hebben veel vrije ruimte.

Om het probleem met de software van de speler op het scherm op te lossen en programmatisch kan worden door het apparaat met een groot touch toepassing te drukken (bijv, zoals geïmplementeerd in de Sony Walkman audiospeler). Maar hier, de beste speler teleurgesteld veel eigenaren. In hun opmerkingen, veel gebruikers beweren dat de speler bestuurt iBasso voor veel volwassenen is moeilijk. Wat betreft de kwaliteit van het scherm zelf, heeft een 2,4-inch IPS-matrix display met een resolutie van 320x240 dpi.

technische kenmerken

Gadget iBasso DX50, waarvan de prijs is in het bereik van 20.000 roebel, moet gewoon een fatsoenlijke prestaties. Het frequentiebereik ligt tussen 20-2000 Hz is de fout slechts 0,2 dB. Deze figuur toont alleen een professionele stereo-installaties. Het uitgangsvermogen van 1,5 watt, wat goed is voor een dergelijke inrichting.

Verward veel eigenaren de hoeveelheid intern geheugen - slechts 8 GB, maar de fabrikant verklaart ondersteunen geheugenkaarten tot 2 terabytes. Verwijderbare batterij capaciteit van 2100 mAh is genoeg voor 15 uur onafgebroken muziek luisteren. Voor wat betreft de ondersteunde audioformaten, de speler dan in staat om alle muziekliefhebbers te verrassen, want omnivore codec begrijpt alle bestandstypen, inclusief FLAC.

moeilijkheidsgraden

Voor iBasso DX50 handleiding van het apparaat is een gids voor de digitale wereld, want om te begrijpen jezelf met proprietary software is erg moeilijk. Relatief speler besturingssystemen doen veel geschillen. Fabrikant betrokken bij zijn gadget besturingssysteem "Android", maar heeft een beperkte gebruik van programma's van derden, het verstrekken van haar eigen apparaat shell. Het is duidelijk dat dit werd gedaan om de drager tegen lage kwaliteit software te beschermen, maar deze beperking staat niet toe dat de gebruiker te veranderen, bijvoorbeeld de grootte van de bedieningsknoppen.

In de handleiding zal de gebruiker ontdek de vele verborgen functies iBasso DX50-speler, een herziening van die gewoon niet samen in één artikel. Maar dat is nergens gezegd dat de audio-apparaat kunt u knipperen. En dit gebeurt rechtstreeks van de officiële website van de fabrikant.

directe concurrenten

Wat betreft de prijs categorie "20 000" in dit model veel concurrenten in de markt, maar veel deskundigen beweren dat alle geschillen eindigt met een demonstratie van de geluidskwaliteit, zodat de rating van muziekspelers aanbevolen een iets ander perspectief. In feite is de naaste concurrent in de markt van High-End-apparaat, dat in staat is om de kwaliteit van de draagbare speler overtreffen is in de prijsklasse van 100-120.000 roebel (we hebben het over de gadget Astell & Kern AK240).

Zoals voor muziekspelers Sony Walkman NW-ZX2, iPod, en andere bekende vertegenwoordigers, ze gewoon verbleken in vergelijking met de inrichting iBasso in geluidskwaliteit evaluatie op het gehoor en het gebruik van professionele apparatuur om geluid akoestiek te meten. Op het deel van dit alles het ziet er erg vreemd - Chinese representatieve markt is superieur aan de Japanse, Amerikaanse en Koreaanse reuzen.

De juiste aanpak om de selectie van een koptelefoon

Wat zijn de enige hoofdtelefoon voor iBasso DX50 biedt niet in de winkel. Om een of andere reden alle leveranciers van mening dat de keuze op het apparaat van de koper zou moeten vallen, waarvan de waarde overeenkomt met de prijs van de speler. In feite is dit een misverstand en een stereo-apparaat, moet de gebruiker kiezen, met de nadruk op de prestaties en het gemak, niet aan de producentenorganisaties en mode.

Natuurlijk moet de hoofdtelefoon werken in volledige frequentiebereik van 20-20 000 Hz. Specifieke eisen voor de weerstand daar, maar, zoals de praktijk blijkt, hoe hoger het is, hoe dieper het geluid zelf. Maar met de aard van de stereo alleen bepaald door de eigenaar van de speler: voeringen, open of gesloten, oordopjes of een headset - het is aan de gebruiker. In geen geval kan niet aan de aanbevelingen van de verkopers worden bevestigd - ze geïnteresseerd zijn in het verkopen van dure apparatuur.

terugkoppeling

Wat betreft de geluidskwaliteit en de betrouwbaarheid van het apparaat, de media op de hoogte lezer zal geen negatieve recensies vinden. Maar als voor de functionele controle en gemak is er al de eigenaren zijn niet terughoudend in kritiek. In de eerste plaats ging ik naar de stereo-uitgang, die is ontworpen voor een hoofdtelefoon. Het plaatsen van een gadget voor de speler contacten bedekken, velen in eerste instantie vergeten dat het apparaat zich in een omgekeerde toestand, natuurlijk, met het oog op het scherm te krijgen, is het noodzakelijk om de speler uit de zaak volledig te verwijderen.

Mensen met een ontbrekende oor voor muziek zal zeker een verschil maken in het geluid dure gadget en op dezelfde telefoon merken. Echter, om te concluderen, waar de beste toneelstukken, kunnen veel gebruikers niet kunnen veroorloven. Deze factor en stopt veel kopers. Dienovereenkomstig iBasso DX50 apparaat is meer geschikt voor muziekliefhebbers, die veel over muziek te leren kennen en vrij georiënteerd in geluidskwaliteit.

Tot slot

Samenvattend kunnen we meteen een aantal conclusies, die elkaar tegenspreken trekken. Aan de ene kant, het is een soort en uniek muziekspeler met een zeer hoge geluidskwaliteit, en aan de andere kant, het is het geluid van vele gebruikers hebben geen effect en werkt niet, omdat het gerucht helemaal anders. Handige functionaliteit en vakmanschap is nauw verweven met de vochtigheid van de software en het beheer van de complexiteit. Niet te vergeten de veelheid van interfaces te vermelden dat het onduidelijk is hoe de fabrikant is gevestigd.

Als we praten over de speler iBasso als geheel, het is de beste speler in de beschikbaarheid van veel muziekliefhebbers een segment van "tot 100 000 roebel." En als je wilt naar de echte, geluid van hoge kwaliteit te ervaren - dan is deze gadget is een verplichte aankoop voor iedere muziekfan. En de rest blijft tevreden met imitatie te zijn - een geïntegreerde oplossing, ingebouwd in de smartphone, omdat het verschil is, is het nog steeds niet bijzonder opmerkelijk.