"Golgotha" (de film): beoordelingen en reviews

Modern filmindustrie gemaakt door mensen, die zelf de meeste van hen bewust en radicaal plaatsen buiten elk kader van het traditionele geloof in God. Religieuze elementen in de film worden meestal in de vorm van zich te concentreren op het hiernamaals , of om een uit de Schepper van de wereldbevolking. Film ideologie probeert elke mogelijke manier te ontdoen van het geestelijk leven, door het aannemen van een filosofische postulaat "all in je handen." Daarom is een van de favoriete thema's van vele films zijn een ontheiliging van de heilige gebouwen, voorwerpen en ongepaste (in termen van religieuze mensen) beroep op de Schrift, de individuele teksten. En de personages dat de traditionele religie belichamen, soms fungeren als een negatieve of twijfelachtige karakters. De priester / monnik nog steeds af en treedt op in de rol van een positief karakter, maar het lijkt op hetzelfde moment machteloos en in de geestelijke en in de aardse wereld. De uitzondering is de film "Golgotha", die beoordelingen zijn zeer tegenstrijdig.

een belangrijk reservoir

Vooral belangrijk reservoir in de perceptie van de moderne religie toeschouwer geworden populaire films die zich specifiek op bijbelse thema's werden doodgeschoten, waaronder de Roemeense drama uit 1966 geregisseerd door Mircea Drăgan. Zijn "Golgotha" - filmrecensies, die vrij zeldzaam zijn. En het schilderij zelf heeft een zeer lage rating. Het feit dat het verhaal is een hervertelling van het klassieke verhaal, georganiseerd lineair, zonder enige franje. Hoewel het idee is zo krachtig, emotioneel en moreel (het is een road movie in de metafysische en letterlijke zin), dat alle 88 minuten timing ziet er in een keer.

De belichaming van hun eigen visie

Religie, natuurlijk, is een van de sterkste bronnen van inspiratie. Sommige filmmakers vangt en brengt naar het scherm zijn eigen interne tegenstellingen, terwijl anderen proberen om hun eigen principes te ontwerpen, terwijl anderen zijn beperkt persoonlijke visie van de bekende gebeurtenissen tot leven te brengen. Zo is de auteur is Franse regisseur Zhyulen Dyuvive, die gaf het publiek een avontuur drama "Golgotha" in 1935. Movie beoordelingen van de critici van het tijdperk was zeer lovend. De plot is bekend: het vertelt het verhaal van de laatste dagen van Jezus. De regisseur probeerde emotionele accenten niet in te stellen, maar gewoon geportretteerd de feitelijke omtrek, waardoor het beeld een schaduw documentaire. Een dergelijke aanpak lijkt volledig gerechtvaardigd. De auteur gericht op een breed publiek, niet aandringen op zijn recht en zongen hosanna in de film (die is heel gebruikelijk in de Hollywood-film productie).

Escaleren het gevoel van verlatenheid door God

De film "Golgotha" (2013) co-productie van Ierland en het Verenigd Koninkrijk is een echte drama, al heeft hij als de makers van de tragikomedie is verklaard. Dit is het tweede leidinggevende project van Dzhona Maykla McDonagh, die een prachtig debuut na succes gehad - "The Guard". John is een creatieve alliantie met zijn oudere broer Martin McDonagh ( "Seven Psychopaths", "In Bruges") filmde een interessante film over de hoofdpersoon (gespeeld door Brendana Glisona), belichaamd in zijn persoon van de deugd, en de inwoners van een Iers dorpje dat vertegenwoordigd door zijn categorische tegenovergestelde.

Ierse roots

De film "Golgotha" verdiende kritieken tegenover, die werd verwacht, omdat het onderwerp is heel sappig. Maar veel deskundigen gewezen Ierse roots foto's die levendig en expressief tot uiting in het werk van de regisseur. Met karakteristieke botheid nationale auteur beweert dat theïstische religieus rechts is niet alleen een manier van leven, maar ook de betekenis ervan. De film "Golgotha" bespreekt een aantal kijkers genoemd in deze handleiding om de stranden en straten van het Noordereiland en de levendige vertrouwdheid met typisch Ierse beelden en personages, het opslaan van specifieke kenmerken van manieren, kijk op het leven, de taal, maar om te passen in de wereldgemeenschap.

Onhandig begint een nieuwe week voor de priester James, dienaar in de dorpskerk in een uithoek van Ierland. Tijdens de bekentenis, een parochiaan belooft om hem te doden de volgende zondag. Potentiële killer blijft niet-herkende, hoewel zijn stem aan zijn vader, James lijkt zeer vertrouwd. Vervolgens wordt de film "Golgotha" krijgt aanraking van de detective genre. De priester kan niet naar de politie, want ik heb om de geheimhouding van de biecht te houden, zodat hij begint zijn eigen onderzoek, dat voor alle burgers in een tijd op zoek naar een verloren ziel wordt gestuurd uit te voeren.

Zeven dagen van de zuivering

"Golgotha" - filmrecensies dat unaniem wijzen op de originaliteit van de geschiedenis van de introducties. Dat gaf de directeur een grote kans voor het publiek een ware freakshow van de vreemde, prachtig, charismatische en excentrieke tegelijkertijd herkenbaar soorten mensen te presenteren. Verloren in een poging om de identiteit van haar toekomstige moordenaar te bepalen, de priester zorgvuldig bekeek de inwoners van het dorp, dat hij dacht dat hij wist binnen en van buiten en begrijpt dat het wormgat in ieder, zonder uitzondering. En zeven dagen van de zonden van andere mensen gehoord, om de vader van James uitgegroeid tot de zeven dagen van zuivering.

paradox

Paradoxaal genoeg, de meeste van de beoordelingen van de film beweren dat het niet religieus, eerder integendeel, zeer landde dankzij een fantastische cast. Gleason kan de vaardigheid voor onbepaalde tijd te bewonderen. De eerste aflevering in de biechtstoel geweldig. Close-up shot, zonder deze te bewerken, het toont een breed scala aan acteurs, een eindeloze caleidoscoop van opeenvolgende emoties. Het is dus alleen in het belang van de scène van de film is de moeite waard. Maar zijn vader, James - een topje van de ijsberg. "Under the Sea" zijn niet minder levendig, hoewel beledigd lot, automonteur, zo nu en dan het verslaan van zijn maîtresse, cynische dokter prachtige schrijver, gefixeerd op het thema van de dood, twee maniak - de toekomst en het realiseren van hun potentieel, verwend en corrupte inspecteur. Elk personage wordt gespeeld, zodat het beeld verdient een aparte films. Niet gemakkelijk om een kudde van God, zelfs zo'n sterke man te leiden, als een herder James. In aanvulling op de onnavolgbare spel acteurs zijn indrukwekkend en zijn ideeën van de directeur en de belangrijkste retorische apparaat: van de kosten voor de maximale gevoel van volledige overgave door God komt bijna tastbaar goddelijke aanwezigheid.

Golgotha in het Russisch

Voor het eerst documentaire project "Russische Golgotha" - een film Feliksa Razumovskogo werd gepresenteerd aan het publiek op het internationale festival van de orthodoxe media onder de veelzeggende titel "Geloof en Word", die in 2014 werd gehouden in Moskou. Volgens de resultaten van zijn werk zijn van oudsher geïdentificeerd en de naam van de winnaars in de verschillende categorieën. Onder hen was een reeks schilderijen en een uitstekende Russische historicus F. Razumovsky, die in elk van de 12 afleveringen een apart verhaal over de heldhaftigheid van Nieuwe Martelaren van de twintigste eeuw te vertellen. De "Russische Golgotha" (Film 1) begon met een soort inleiding op de hele cyclus van latere programma's gewijd aan intimidatie en vervolging van de bolsjewistische macht, de Kerk van Christus, de geestelijkheid en het geloof.

Over Golgotha - Resurrection

Er is een ander meesterwerk van de zelfde naam - een beeld van een bestuurder en op hetzelfde moment een ware patriot van het Vaderland Victor Egorovich Ryzhko. Zijn "Russische Golgotha" - filmrecensies orthodoxie die in geen haast om te vertrekken, in tegenstelling tot de vaderlandslievende burgers. Deze documentaire speelfilm vertelt het verhaal van het tragische lot van de laatste Russische keizer. Het werk aan de film eiste van de makers van de enorme uitgaven van energie, moed en toewijding. Kunstwerk samen een kleine fractie van een groot aantal bronnen bestudeerd, ophopingen en archieven van de oude revisie van documentaires. Om twee uur kon de timing makers een kwart eeuw bewind van Nicolaas II te houden - intens, complex, snelle en conflict episode van de Russische geschiedenis. Dankzij deze benadering van de hele wereldbeeld viewer openen van een echt gevoel van oorzaak-gevolg relaties en logica chaotische geschiedenis van de vroege twintigste eeuw. In de film, parallel aan twee verhaallijnen te ontwikkelen: de dwingende afleveringen van de regering van Nicolaas II en de bediening en de dood van Christus. Zo'n gedurfde vergelijking is de sleutel tot het idee van een schrijver (die ook gericht).