Volledige lijst van films over paarden: overzicht, beschrijving, nieuws, recensies en opmerkingen

Mooi en edel paarden zijn één van de meest verbazingwekkende dieren in de wereld. Ze zijn zeer intelligent, loyaal en waardig. Niet verrassend, de hengsten zijn vaak de protagonisten van schilderijen. Lijst van films over paarden enorm, maar in dit artikel zijn de beste en meest populair onder de kijkers de werken van beroemde regisseurs van de twintigste eeuw en de huidige dag.

familiefilms

Wanneer de hele familie verzameld rond de tv in de avond, perfect voor het bekijken van films zijn over paarden. Lijst van de beste schilderijen, die interessant zijn voor volwassenen en kinderen zullen zijn, moeten we beginnen met de film "wilde harten kan niet gebroken worden" (1991) - het is een waar gebeurd verhaal over een wees genaamd Sonora. Het meisje is bezig in een gevaarlijke en verboden nu sport - duiken op het paard, dat samen met haar springen in het water van een springplank. De film verschilt niet overvloed van de paardenrennen scene, maar het brengt een belangrijk idee voor de persoon - alleen de dappere en wilskrachtige mensen in staat zijn om zijn doelen te bereiken en om de droom te vervullen.

"Silver Wind" (1993) en "Black Beauty" - niet minder informatieve films over paarden - de lijst van de beste foto's zonder hen zou onvolmaakt zijn. De eerste filmrol, die speelde Rassel Krou en Kerolayn Gudoll, als een sprookjesachtige verhaal van de interactie tussen de mens en de legendarische paard. De tweede film beschrijft de gelukkige en droevige momenten in het leven van een mooi zwart paard, die is gemaakt van natuurgebieden de sombere straten van Londen bereikt - er wachtte hij verschillende tests en vergaderingen. Dit beeld, net als de vorige twee, zeer geprezen door critici en het publiek.

drama

De film "The Horse Whisperer" (1998) werd bekroond met de categorie prijs "Golden Globe" als de beste film van dit genre. Tearjerker hield echt van het publiek. Het beschrijft de tragedie die er gebeurd met het meisje: ze is ernstig verwonden tijdens het paardrijden. Moeder neemt afstand van de dochter van het Wilde Westen - weg van trieste herinneringen. Hier ontmoeten ze de temmer ongebroken paarden. Een persoon met een mysterieuze macht over dieren, kunnen zelfs wonden genezen.

Niet minder leerzaam en Russische films over paarden: de lijst blijft schilderij "Trotter" (2005), events waarbij de zich ontvouwende tegen de achtergrond van de Eerste Wereldoorlog. In het midden van het perceel - drie totaal verschillende persoonlijkheden. De paden van deze ongelijke karakter en sociale status van mensen doorgehaald paard genaamd vleierij. Ook aanbevolen voor het bekijken en de film "High risk" (2004) - over een alleenstaande moeder die besloten om leven te beginnen vanaf nul. Zal het aan een groep van paardenrennen worden? Het antwoord op deze vraag is te vinden aan het einde van een verwarrende en spannende verhaallijn.

Schilderijen gebaseerd op echte gebeurtenissen

Deze authentieke geschiedenissen blijven filmlijst. Over paarden, hun toewijding en genegenheid voor de man verwijderd veel goede foto's. Dit onderwerp, bijvoorbeeld, wordt verhoogd in de "Dreamer" (2005). Volgens het scenario, tussen een vader en zijn jonge dochter is volledig afwezig wederzijdse, hoewel ze van elkaar houden. De situatie verandert wanneer een ziek paard in hun leven. Het dier is in staat om hun manier van leven te veranderen, om hem de vriendschap en de adem van het nieuwe leven. "Dreamer" ontvangen hoge scores in reviews, zoals gefilmd echt aanraken en professioneel. Hetzelfde geldt voor de film "Rezvaya" (2007) - over een paard, die een aantal jaren de kampioen van de race is geweest, totdat een tragisch ongeval niet de gang van zaken niet heeft gewijzigd.

Nog een foto, gebaseerd op echte gebeurtenissen - "Champion" (2010). Het is een ongelooflijke verhaal over een paard met de naam secretariaat dat drie keer op rij de meest prestigieuze races in de Verenigde Staten won - "Triple Crown" Voor die begaan dergelijke konden geen paard in de afgelopen 25 jaar. "Champion" - de film is niet alleen over de concurrentie, maar ook over de menselijke relaties en de vorming van de persoonlijkheid. "Zeer diepe, informatief en nauwkeurig beeld," - schreef in zijn recensie, louter toeschouwers.

"Westerse" films

Deze foto's moeten een aparte categorie vormen. Ze vertellen over het leven van cowboys en, uiteraard, de rodeo en paarden, want ze zijn een integraal onderdeel van hun leven. Daarom is de lijst is dun. films over paarden blijft gefilmd door Martin Ritt film "Shadow Casey" (1978). De film is vrij oud. Ondanks dit, is het echt presenteert het publiek het verhaal van de vriendschap tussen een jongetje en veulen. De jongen woont in een familie van echte cowboys, zodat de eigenschappen van het racen, fokken en trainen van paarden, hij is goed bekend met de zeer jonge leeftijd.

Een andere oude film over cowboys - "The Electric Horseman" (1979). Het zal een beroep op degenen die verliefd op avontuur en reizen. Immers, de foto vertelt over de reis, die wordt gedaan door heel Amerika, voormalig cowboy en zijn trouwe paard. De rode draad van de films dient de liefde van een persoon voor dieren. De belangrijkste held te redden zijn geliefde paard gooit alles wat hij heeft, en wordt verstuurd naar de canyon, die van plan is om een dier vrij te geven in het wild. De film speelde de beroemde actrice Dzheyn Fonda, haar bedrijf maakte Robert Redford en Valerie Perrine.

Films over de wedstrijd

Want veel zorgen te maken, zelfs de meest koelbloedige publiek films over paardenraces. Een lijst van deze schilderijen is onuitputtelijk, maar eerst en vooral wil ik de goede oude cinema "International Award" Velvet markeren "(1978). De verhaallijn draait om het lot van het meisje Sara. Orphaned, komt ze om te verblijven met haar tante, die in de provincie woont. Vrouw fokt paarden, leidt hen op en stuurt om deel te nemen aan diverse competities. Voor de kleine Sarah begint een nieuw leven, vol spannende avonturen en nieuwe kennissen. Onder haar nieuwe vrienden - een mooie renpaard, waarmee het meisje in een speciale warme relaties.

Een andere film over de race - "Hidalgo: De achtervolging in de woestijn" (2004) - geliefd bij critici en publiek. En geen wonder: in frames, kunt u de spectaculaire scènes die werden doodgeschoten in de woestijn van Saudi-Arabië en de uitgestrektheid van het Wilde Westen te zien. De hoofdpersoon wordt verzonden naar Azië, waar hij werd de eerste in de geschiedenis van de buitenlandse concurrent. Een lokale sheikh heeft een enorme hoeveelheid te maken aan de illustere gentleman te winnen thuis. Tegelijkertijd worden de andere deelnemers zijn niet tevreden met de overwinning gedurfde vreemdeling en ze zijn klaar om alles te doen mogelijk, zodat hij nooit kwam naar de finish.

Legends of kampioenen

Zoals u kunt zien, de lijst van films over paarden is zeer uitgebreid: dit onderwerp is populair en relevant voor verschillende tijdsegmenten, landen en volkeren. Maar combineert ze een algemene waarschuwing - elk schilderij vertelt het verhaal van de liefde, genegenheid, verlangen naar de overwinning, edele dieren. Daarom is de omvang van de categorieën zijn vervaagd. Dit zou wenselijk zijn in de eerste plaats om film "Abduction kampioen" te voeren zijn (1999) met zijn hoofdpersoon - de legendarische racer Shergarom, winnaar van de race en de race. Ierse terroristen stal van het paard en verborg het op een afgelegen boerderij. Escape from het paard helpt de jonge man: samen gaan ze op een reis vol gevaren en avonturen.

Nog meer publiek vond de film "Favorite" (2003) - over een beetje bescheiden paard waarop enkele plaatsen op het circuit. Wat was de verrassing van het publiek, toen de onopvallende dier, bestuurd door een half-blinde jockey, begint langzaam maar zeker de sportieve top te veroveren. Deze film verhaal over de triomf van de meest beroemde paard in de geschiedenis van het Amerikaanse continent. De afbeelding geeft de kijker om het tijdstip waarop de aarde vol wolkenkrabbers en asfalt was niet, en de edele en intelligente dieren getaxeerd zijn gewicht in goud.

over vriendschap

Dit onderwerp werd opgevoed zonder uitzondering films over paarden. Lijst van Beste Regisseur wordt geleid door een prachtige film van de vorige eeuw, "National Velvet" (1944). Shot in de oorlogsjaren, de foto echt toont ons het Verenigd Koninkrijk in de jaren '20 van de twintigste eeuw. Velvet Brown meisje per ongeluk de loterij wint, paard Pye. Ze beginnen vriendschappen: mens en dier zijn verenigd niet alleen liefde, maar ook een gemeenschappelijke droom - de prestigieuze wedstrijd te winnen. Voor dit meisje wordt beroofd van lang haar, die zich voordeed als een jongen jockey, huurde een ervaren coach en neemt deel aan de races. of het zal de finish te bereiken? Is het gooien van een langverwachte overwinning? De antwoorden worden geopend tijdens het kijken naar deze interessante film.

Film "Clara" (2010), hoewel de film is eigentijds, maar, in tegenstelling tot de "National Velvet", beschikken over een hoge scores niet. Ondanks dit, het verhaal van een meisje en een paard - zeer helder, warm, ontroerend. Het meisje na de scheiding van haar ouders en verplaats de school. In de nieuwe klasse, veel kinderen zijn geïnteresseerd in paardrijden. Om het respect van klasgenoten die het meisje voorzichtig nam winnen, besloot ze om deel te nemen aan wedstrijden. "Clara" - een film voor het hele gezin, goed en indrukwekkend.

nieuwigheid

"War Horse" (2011) - de beste film over paarden. De lijst van nieuwe items die zeer worden gewaardeerd door critici en publiek, te beginnen met het werk van Steven Spielberg. Het laat ons zien dat de gehechtheid aan het dier kan veel sterker dan de liefde voor het leven zijn. Als het paard Joey mobiliseerde de slagvelden van de Eerste Wereldoorlog, zijn jonge meester, verbergt zijn leeftijd, op vrijwillige basis wordt een militaire en gaat op zoek naar zijn vriend. Zoals geschreven in recensies louter toeschouwers: "Het beeld in de ouderwetse". En dat is waar. Ondanks de aanwezigheid van speciale effecten, is het gestileerde films van de 60-er jaren van de vorige eeuw. Dit geldt ook voor de dialoog, en het landschap en achtergrondmuziek.

Maar dit is niet de enige hedendaagse film over paarden: de lijst (nieuwe items) zou onvolledig zijn zonder dergelijke films als "The Turin Horse" (2011) zijn, "Flicka" (2006) en "Flicka 2" (2010). Alle filmrol personages zijn zeer individueel, diep en sensueel. Ze tonen de kracht van de gevoelens die kunnen ontstaan tussen dieren en mensen. Deze films zijn vereist voor het bekijken.

andere schilderijen

Lijst van films over paarden tot het einde kan niet compleet zijn. Over dieren verwijderd een groot aantal schilderijen: een lijst van hen in een enkel artikel is onmogelijk. Tot slot zou het wenselijk zijn om te noemen werken een paar bestuurder zijn aandacht waard zijn. Ten eerste, dit is een oud Australisch film "Far Lap: Road to Victory" (1983) en de relatief nieuwe Amerikaanse film "Winnaar" (2007). Beide films - over de wedstrijd, triomf en de zoektocht naar een leider te worden.

Ten tweede, critici raden volwassene en kind publiek sport en avontuur "The Black Stallion" (1979). In het midden van de plot - een hengst en een man, die zich na het wrak van het schip was een onbewoond eiland. Ten derde, goed geplaatste foto van "Born Free" (2005) - over een klein paard, dat een symbool van hoop en cavaleriemilitairen is geworden tijdens de Burgeroorlog in de Verenigde Staten. Vergeet niet dat elk van deze films in hun eigen bijzondere en unieke. Dus zorg ervoor om tijd te besteden aan de hele familie van deze goede en ontroerende films bekijken.