De beste films over verslaving: een lijst met recensies en beoordelingen

Cinema hebben lange tijd om ons te laten wennen aan het feit dat het vaak verhoogt onderwerpen van de dag. In het bijzonder hebben de bestuurders niet door de verschillende menselijke ondeugden, of hebzucht, woede, alcoholisme en drugsverslaving. Speciale aandacht verdient het laatste punt. In de hele geschiedenis van de cinema het is gemaakt van een groot aantal verschillende films, de helden waarvan er waren mensen die lijden aan drugsverslaving. Dit kan ofwel ostrosotsialnye drama en zijn teen comedy waarin dit probleem wordt behandeld met humor. In dit artikel zullen we praten over de beste films, het thema van die verslaving.

Films over teen verslaving

Begin een gesprek, besloten we op een van de belangrijkste en meest ernstige problemen van de moderne samenleving - drugsmisbruik onder jongeren. Helaas, in deze dagen te krijgen verboden stoffen onder de kracht van zelfs een gewone student. De politie probeert om al het mogelijke te doen om het verkeer te stoppen. Maar in de meeste gevallen, zijn ze machteloos. We presenteren onze beste films over drugsverslaving onder tieners.

"The Basketball Diaries"

Misschien wel de meest bekende film in zijn soort. Het vertelt het waargebeurde verhaal van een jonge man genaamd John, die als tiener die heroïne geleerd. In het begin was het gewoon een hobby. Maar na een paar maanden, was hij klaar om te stelen, liegen en zelfs te doden voor hun volgende dosis. Zal hij in staat zijn om uit deze situatie te komen?

Veel critici hebben opgemerkt dat in dit specifieke Motion Picture een toekomstige ster van Hollywood - Leonardo DiCaprio - kon zijn eerste grote rol te kunnen vervullen. Al in 1995 is hij volledig onthulde potentieel van zijn acteur. De film zelf, velen als "moeilijk te begrijpen", met het oog op de maximale realisme en urgentie van het probleem.

"Dazed and Confused"

Het effect van deze tiener komedie die zich afspeelt in de verre jaren '70. Dat is wanneer het gras ongelooflijke populariteit gewonnen onder tieners. De plot draait rond een groep van jonge jongens en meisjes die op het punt om de school af te maken. En voordat je in de volwassenheid te voeren, zij beslissen hoe af te komen. Dit alles leidt tot een aantal merkwaardige en zeer grappige situaties. Seks, drugs en rock 'n' roll - al deze dingen zullen de belangrijkste thema van hun jeugd.

Het is dankzij deze film , Richard Linklater werd een favoriet van professionele critici. Ondanks het feit dat het grootste deel van zijn carrière, hij films ontworpen voor tieners gemaakt, velen zeggen dat ze ernstig afwijken van de typische vertegenwoordigers van het genre. Deze film is al lang cultstatus onder de toeschouwers. De hoofdrollen worden gespeeld door tal van sterren als Mettyu Makkonahi, Milla Jovovich, Ben Affleck, Dzheyson Londen en vele anderen.

binnenlandse films

Onze cinema is veel minder bevalt publiek met kwaliteit films op het gebied van drugs. Maar toch waren we in staat om de meest verdienstelijke Russische films te identificeren over verslaving.

"Morfine"

Een van de beste films van de moderne Russische klassiekers - Alekseya Balabanova. Hij gaf ons veel goede films, waarvan vele zich onderscheiden door de meest betrouwbare afspiegeling van de werkelijkheid. De meest deprimerende zijn werk was de film "Morfine", de plot van die is gebaseerd op een reeks korte verhalen Mihaila Bulgakova "Aantekeningen van een jonge arts." De actie van de film speelt zich af in het begin van de vorige eeuw. Jonge arts komt in de Russische heartland, door te gaan met de medische praktijk. Als gevolg daarvan, het wordt geconfronteerd met een aantal problemen, die leiden hem naar de top van het gebruik van morfine ...

Gast kijkers overweldigend positief. Velen hebben nota genomen van de algemene somberheid en wanhoop van wat er gebeurt op het scherm. Maar op hetzelfde moment op een andere manier om een beeld van de geleidelijke overname van drugsverslaving portretteren is simpelweg onmogelijk. Balabanov is bekroond met tal van lovende recensies en raves collega's.

"Needle"

Cult Sovjet-drama, de belangrijkste rol die de bekende rockmuzikant Viktor Tsoi gespeeld. Hij de rol van een jonge man speelde, een paar jaar later besloten terug te keren naar zijn geboortestad. Dat is gewoon dat hij niet wilde weten over de komst van zijn familie. En dan herinnert hij zich de beste vriend, die ooit verliefd was. Het vinden van geen andere manier, beweegt hij zich in met haar. Maar na een tijdje, de hoofdpersoon beseft dat ze al lang genoeg tijd om verslaafd aan drugs ...

Volgens de meeste mensen in ons land, deze film is een van de beste in de geschiedenis van de cinema. Het bijna alles perfect. En zelfs na al die jaren nog steeds relevant te zijn en een succes bij het publiek.

documentaires

Dit onderwerp, voor de hand liggende redenen, niet kon vermijden en documentaire. In het bijzonder, in dit geval de Britse geslaagd, die zijn meer bezorgd over de andere situatie in zijn land. Introductie van uw aandacht dock. films over verslaving.

"Hoe drugs"

Het volstaat ongebruikelijke documentaire over de beroemde BBC Britse bedrijf. Het vertelt van drie populaire drugs. De kijker zal gedetailleerde informatie over hoe ze handelen op het menselijk lichaam en de gevolgen van een of andere dosering te krijgen.

"Farmaceutische industrie"

Gezien de documentaire film over drugsverslaving, dient aandacht te worden uitgesloten van de "farmaceutische industrie". Dit beeld wordt verhoogd voldoende belangrijke kwestie van distributie en verkoop van drugs in grote staten. Meer dan een halve eeuw geleden tot zware drugs te komen was vrijwel onmogelijk. Maar deze dagen, zij worden verhandeld, ook op scholen. Dit alles leidt tot tiener drugsverslaving. Volwassenen vaak ook verslaafd raken aan de naald. De filmmakers proberen om de situatie te analyseren en identificeren van degenen die verantwoordelijk zijn voor de situatie.

Films gebaseerd op echte gebeurtenissen. "The Doors"

The Doors - een van de bekendste en meest invloedrijke rockbands uit de muziekgeschiedenis. In het bijzonder, slaagde hij hun beroemde leider - Jim Morrison. Hij was uiterst precair en excentrieke persoonlijkheid. Bovendien, Jim is een grote fan van drugs, waardoor hij stierf op jonge leeftijd. Over zijn werk zal in deze artistieke biopic worden besproken. De film "The Doors" heeft een groot succes onder de toeschouwers en fans. Fans groepen zeggen dat zo nauwkeurig mogelijk op het scherm getoond, evenals een goede selectie van de hoofdrolspelers.

"Cocaïne"

Rekening houdend met films over verslaving op een waargebeurd verhaal, kan men niet vergeten over deze cult dramatisch beeld. We hebben het over de beruchte criminelen betrokken zijn bij de verkoop van drugs op grote schaal. Volgens de fans van Johnny Depp in deze film, speelde hij zijn laatste grote rol. Er wordt aangenomen dat nadat hij eindelijk omgezet in een freak, branden meer dan een ton van de make-up en in staat alleen te grimas in de voorkant van de camera.

Lijst van de beste art films over verslaving

Tot slot presenteren wij u een overzicht van de beste buitenlandse films over verslaving, geschoten in verschillende perioden. U zult zowel de echte klassiekers, en de relatief nieuw werk te vinden.

"Requiem for a Dream"

Je moet beginnen met de film, die regelmatig wordt gerangschikt in de lijst van de beste films aller tijden. De zeldzame geval wanneer zowel critici als publiek overeengekomen. Bijna zonder uitzondering, hou van de "Requiem for a Dream" voor zijn drama. Ook, zonder twijfel, het is hier dat Dzhared Leto is gebleken dat voor het eerst als acteur. De film vertelt over een paar vrienden zitten op harddrugs. Met elke dosis, ze allemaal meer ondergedompeld in de sociale bodem.

"Goodfellas"

En natuurlijk, een lijst met films over verslaving kan doen zonder misdaad drama's? Criminaliteit en drugs zijn direct gerelateerd aan elkaar. En de beste vertegenwoordiger van het genre is ongetwijfeld de film van Martin Scorsese "Goodfellas." Weinigen zouden stellen met het feit dat dit beeld is een van de beste in zijn carrière. Dat is wat de fans denken van zijn werk. Ook opgetogen fans gebleven en handelen Roberta De Niro. De film vertelt het verhaal van een jonge jongen die geleidelijk aan begon te bezetten in de maffia steeds hogere posities. Maar zijn positie was teleurstellend nadat hij was verslaafd aan drugs ...

"Scarface"

Een andere gangster drama over maffia, die gewoon graag critici filmen. Zelfs op het moment dat veel opgemerkt onovertroffen stijl en sfeer van de film. Het is bijna geen gebreken. Speciale vermelding werd bekroond met de Al Pacino, die in "Scarface" zijn beste rol gespeeld.

De plot draait rond een jonge man die in een grote Amerikaanse stad kwam met het oog niet alleen om extra geld te verdienen, maar ook om de koning van de onderwereld te worden. En om zijn doelen te bereiken is hij klaar om te gaan voor alles.

"Trainspotting"

Legendarische zwarte komedie Danny Boyle, maakte een ster acteur Ewan McGregor. De film was in staat om het publiek te imponeren met zijn buitengewone gevoel voor humor, die soms heeft alle mogelijke grenzen. In dit geval is de film is niet zonder serieuze boodschap en een billijk aandeel in drama. Ongetwijfeld, een geweldige film, terecht een klassieker geworden.

Dit is een verhaal over een groep jonge mensen die elkaar meer sinds de kindertijd weten. Ouder worden, worden ze verslaafd aan heroïne. Elke maand hun relatie serieuzer. Elke poging om de beurt binden in mislukking. Kunnen ze ooit stoppen?

We hebben opmerkelijke films over verslaving beschouwd. Deze lijst kan worden voortgezet naar eigen goeddunken. Immers, hoeveel mensen - zoveel meningen. Veel kijkplezier!