Twee op één: wat leren jonge publiek 'Bears-Neighbors'? Recensies over de cartoon

Chinese filmmakers zijn nog ver van Hollywood-collega's, maar van jaar tot jaar brengen ze verschillende films los. Kinderanimatie is een speciaal genre waarin het erg moeilijk is om te werken. Geschikt voor zeer jonge toeschouwers, moet het niet alleen een mooie foto interesseren, maar ook een origineel verhaal presenteren, samen met grappige karakters die in het geheugen staan, of een diepe implicatie die het kind dan zelfstandig kan begrijpen.

Aziatische filmbedrijf Fantawild Animation in 2010 presenteerde de premiere serie van de nieuwe geanimeerde serie "Bears-Neighbors". Recensies na de eerste shows werden waargenomen door de makers als een verdere gids voor de release van het langspeelproject, ontworpen voor kinderen uit de leeftijd van 6 jaar. De korte film kreeg 104 afleveringen. In 2014 kwamen de avonturen van onbreekbare bosgenoten in Rusland. Nu kan de cartoon vaak gevonden worden op de centrale televisiezenders, evenals op de losgelaten DVD's.

Bekendheid met de helden

Het idee om een multi-karaktertrio op het scherm te maken ontstond na het analyseren van de klassieke voorbeelden van animatie, bekend over de hele wereld - "Tom and Jerry", "Luni Tunz" en "Well, wait!". De plotcomponent maakte gebruik van de interactie van helden op het principe van "slecht goed", zoals bijvoorbeeld oorspronkelijk in "Tom en Jerry" werd gelegd.

Met het feit dat de kat door de geanimeerde serie de muis achtervolgde, viel het niet op. Integendeel, in aparte afleveringen waren twee helden tijdelijk vrienden of, vergeten over vijandschap, verenigd voor het gemeenschappelijke doel. Behalve het feit dat besloten werd om de karakters met verwante banden te geven, werd het idee ook in de cartoon "Bears-Neighbors" gereviseerd. Commentaar van het publiek zei dat ze het leuk vinden.

Het hoofdidee was als volgt: in de wereld van de wilde natuur, waar bosdieren perfect bij elkaar komen, breekt een houthakker in, die onmiddellijk wordt beschouwd als boos en slordig. Hij heeft bomen nodig, waarvoor hij niet bang zal zijn om het hele bos af te snijden. Voor de redding van huishoudelijke ruimten beantwoorden dappere beren, die de ongenooide gast zullen leren.

Geboren vervolgingen

Scenario fictie was genoeg voor vele afleveringen om zoveel mogelijk de jonge toeschouwers te vermaken, die de avonturen van bosbewoners hielden. De houthakkers en berenburen werden even waard om wie zich zorgen te maken. Bij de 2013 Nieuwjaar vakantie werd de eerste full-length film, getiteld "Winter Holidays", vrijgegeven. Het plot, dat logisch is, is gerelateerd aan Kerstmis en het komende weekend, waarin de houtsnijder naar zijn huis gaat. Dat is gewoon het geld voor een kaartje is niet genoeg, en ondernemende dieren besluiten om een auto voor hem te maken ...

De film werd uitgebracht in China. Rusland, die de 'Bear-Neighbours' beschutte, kon niet in de steek gelaten worden. De uitvoer van de foto in ons land is gepland voor 2015.

Een andere full-length foto verscheen met dezelfde naam - "Bears-Neighbors". Recensies over haar waren meer positief. In het origineel heet het "Beren-buren, tot de redding!". Het tweede deel werd in het najaar van 2014 uitgebracht in het Russische box office. Hierbij zijn de heldenvrienden en de alomtegenwoordige houthakker nodig om menselijke (en zelfs vaderlijke) kwaliteiten te tonen - in het bos is een klein meisje verloren, op zoek naar welke bandieten worden genomineerd. Om ze te confronteren en de jonge heldin te beschermen is voor onze kennissen, die ieder in deze strijd erg slim zijn ...

"Bears-Neighbors": feedback van kijkers

Degenen die naar een van de bovengenoemde stukjes van de geanimeerde serie keken, reageerden zeer dubbelzinnig en legden twee parallelle tracks op met tegengestelde reacties. Sommigen hielden niet van hoe de makers de logger een echt negatief karakter hadden, dat kwam om het bos te snijden, en dappere beren gaf de kwaliteiten van verraad. Elke serie van de cartoon vindt plaats in verschillende maar herhalende wijzigingen. In eerste instantie komt de logger op hoe om de verveelde buren te ontdoen, en na de rol verandert, en nu stoppen de beren op alle manieren. Met andere woorden, met een interessant plot, voorzien van vonken van humor en goede graphics, is er een mate van agressie in het plot. Dit kan niet mogelijk worden geassocieerd met het doel van de cartoon voor peuters.

Meer vriendschap!

Als reactie daarop, veel van de moeders-toeschouwers, die hem met hun kinderen kijken, express hoop. Als de houtsnijder zelf een beetje meer welwillend was, lijken de beren niet zo kwaadaardig af te stemmen. In plaats daarvan, met een gemakkelijke, winderige humeur, zijn ze leuk om deel te nemen aan boswedstrijden. Zoetgetand, altijd levend en ongelooflijk grappig! De houtsnijder heeft ook een origineelheid - hij vindt zich vaak in grappige situaties, eerst vliegt, en zijn broek doet denken aan zelfgemaakte tights, die spreekt van de ambities van een familie (en dus goed) persoon.

En toch moet iedereen tenminste eens kijken naar de cartoon "Bears-neighbors." Niet moe uit voor een lange serie (slechts 13 minuten), het creëert een sfeer voor de pijn van de geliefde Tom en Jerry, wat betekent dat hij aangename herinneringen uit zijn jeugd opwekt.