Digitale Camera Nikon D300S: handleiding, setup en recensies van professionals

Het resultaat D300 modellen geplande vernieuwing was de geboorte van de camera Nikon D300S. Reviews professionals geven aan dat de beslissing van de fabrikant moet worden genoemd in plaats van een marketing zet dan een noodzaak. Het feit dat de vorige wijziging is nog steeds relevant en in de grote vraag in de Europese en Amerikaanse markten.

De belangrijkste verschillen ten opzichte van zijn voorganger

De nieuwe camera van de vorige wijziging heeft een aantal fundamentele verschillen. In het bijzonder is het de snelheid verhoogd. Hij verscheen op de connector voor een externe microfoon, directe video-opnamen startknop, HDMI sleuf en twee aansluitingen voorziene extra geheugen (CF-kaart en de SD). Daarnaast heeft de gebruiker de mogelijkheid om video op te nemen met een resolutie van 1280x720 in HD-formaat met autofocus met contrast. Er zijn een aantal interessante innovaties. Voor meer informatie over het nieuwe product en zal verder worden besproken.

algemene beschrijving

Het model heeft een lichaam uit één stuk vervaardigd van een magnesiumlegering, en daardoor lichte gewicht en hoge sterkte staal kenmerken camera Nikon D300S. Reviews eenheid eigenaren geeft aan dat het geen kwaad toen zich een lichte daling. Een ander interessant kenmerk van de nieuwe items zijn geworden vrij groot knoppen die makkelijk in te drukken zijn, zelfs bij het dragen van handschoenen. Met andere woorden, de ontwikkelaars maakte het mogelijk om te werken bij koud weer, wat erg belangrijk is voor ons land. De rubberen afdichting aanzienlijk verminderd en bleef alleen op de plaats van de instroom van de duim. Werken met de twee geheugenkaarten wordt zodra zij in de door de gebruiker bestelling te vullen uitgevoerd. Indien nodig, op te slaan personeel is erg belangrijk, kunnen ze automatisch worden opgeslagen in verschillende formaten op beide schijven. In verband met de komst van de Info-knop en richt de lancering van Camera model verloren slot vak met geheugenkaarten. Wat het ook was, zijn toevallige ontdekking is mogelijk.

Maak foto's en video's een gebruiker kan bewerken zonder zelfs te sluiten op uw PC-camera Nikon D300S. Lenzen van het arsenaal van de fabrikant, op zijn beurt, maken het mogelijk om een verscheidenheid aan creatieve effecten te bereiken.

ergonomie

Het apparaat is zeer comfortabel in de hand. Reviews eigenaars modellen tonen aan dat zelfs een beginner zal nadenken over welke knop en die, na een paar dagen van het gebruik van de camera. Vooral op het gebied van ergonomie gemakkelijk wennen aan de machine zullen de eigenaars van andere spiegelreflexcamera's van Nikon. Zacht rubber, die is bekleed met bekleding, beschermen de inrichting wegglijdt uit zijn handen. Zelfs met het gebruik van de algemene doelstellingen te werken met de camera en het is erg handig voor transport, maar vanwege het lichte gewicht handen niet moe.

menu

Een grotere mate van congestie kan een kenmerk van camera menu Nikon D300S worden genoemd. instellingen zijn zeer breed. De gebruiker heeft de mogelijkheid om hen te redden als profielen en volwaardige schelden. Door deze voor te bereiden op de schietpartij vereist een minimale hoeveelheid tijd. HELP-toets is in wezen helpt om te gaan met menu ontwikkeling, want het is in staat om de tekst aan een toelichting op zijn punt te brengen. Bijzonder relevant, wordt deze functie voor beginnende fotografen.

Het display en de zoeker

Model LCD-uitgeruste liquid crystal display met een hoge resolutie van 920 miljoen pixel voor het direct bekijken van beeldmateriaal. De hoeken van zijn overzicht - ongeveer 170 graden. Ondanks het gebrek aan anti-reflecterende coating, zelfs op de zon informatie blijft leesbaar. Bovendien heeft de inrichting een extra scherm monochromatisch type. Hij benadrukte in groen, en dient ervoor te zorgen dat de fotograaf snel fundamentele parameters van de schietpartij kan beoordelen. Het geeft ook informatie over de status van de batterij, het opnameformaat, de hoeveelheid beschikbare geheugen en een aantal andere nuances.

Zoeker Nikon D300S beschikt over een honderd procent beelddekking en een heldere uitgebreide informatie over de schietpartij. Opgemerkt dient te worden dat deze functie niet typisch is voor de meeste concurrenten modellen. Beginnende gebruikers kunnen een vrij grote hoeveelheid informatie die hier in verlegenheid te brengen. Voor wat betreft de weergave van de zoeker frame, dan toont zij de zoekraster en informatie over hoeveel geheugen vol is.

Belangrijkste kenmerken

In het hart van de camera is CMOS sensor, effectieve resolutie waarvan 12,3 miljoen pixels. In combinatie met een eigen processor EXPEED het laat de creatie van scherp en levendig beeld, gekenmerkt door een minimale hoeveelheid digitale ruis en fijne gradatie. Lichtgevoeligheid bij normale werking varieert 200-3200 en in Advanced - 100 tot 6400. Het focussysteem bestaat uit 51 punten ten opzichte van de vorige wijziging was enigszins verbeterd. Tegelijkertijd moeten ontwikkelaars de mogelijkheid van automatische en handmatige scherpstelling Nikon D300S overwegen. Instructies om het apparaat op zijn beurt zal gemakkelijk omgaan met een virtuele elektronische waterpas, ingebouwd in dit model is ontworpen voor landschapsfotografie te vergemakkelijken.

De camera is uitgerust met een oplaadbare batterij met een capaciteit van 1500 mAh. De praktijk blijkt, is het meestal voldoende middelen om maximaal duizend shots. Deskundigen op te roepen een dergelijk cijfer is zeer indrukwekkend, zoals de kleine camera die iets soortgelijks heeft.

modes

Expert Reviews en eigenaren van het apparaat geeft aan dat het model Nikon D300S genieten van een uitstekende reputatie in alle modi. De enige bijzonderheid hierbij kan worden genoemd een beetje anders hun schakelen. In het bijzonder werd in plaats daarvan gemeengoed PASM wiel hier, een knop speciale release. Kan vormen van time-lapse (R), de lage-snelheid seriële (CL), een snelle seriële (CH) en rustig (Q) opnamen activeren. De gebruiker heeft de mogelijkheid om toe te passen aan uw smaak toning en filtereffecten. Daarnaast dient te worden opgemerkt en andere functies met de flexibiliteit om de instellingen aan te passen.

videografie

Zoals hierboven reeds vermeld, in vergelijking met zijn voorganger, heeft het nieuwe product video-mogelijkheden, waarvan het niveau overeenkomt met de moderne camera's verbeterd. Wat het ook was, wordt de frequentie beschouwd als niet de sterkste kant van Nikon D300S zijn. Ze is 24 frames per seconde. In dit geval is het beter zichtbaar wordt het effect van een zogenaamde floating gate. Het apparaat is in staat om videoclips in HD-formaat maken met een maximale resolutie van 1280x720. De lengte van de video op hetzelfde moment is beperkt tot twintig minuten. De ontwikkelaars hebben hier geleverd als sight-modus liquid crystal display, waarin hij speelde de hele informatie crew, compositorische net en live histogram. Schot bij weinig licht of een kleine scherptediepte clips prima uitziet. Dit wordt voornamelijk bereikt sot goed matrix. In alle andere kwaliteit videobeelden past op de meeste moderne van soortgelijke apparaten.

conclusie

Om samen te vatten, moet worden opgemerkt dat de wijziging van de Nikon D300 was en is nog steeds zo cool camera voor zijn prijscategorie, die specifieke verbeteringen die het niet nodig is. Wat het ook was, de Japanse ingenieurs in staat waren om de beeldkwaliteit en de snelheid van de Nikon D300S te verbeteren, alsook om de functionaliteit van het apparaat uit te breiden. Deze functies in combinatie met de relatief lage kosten maken het toestel erg populair op de markt vandaag.