De beste films van de aardbeving: een lijst van reviews en ratings

In onze wereld komen regelmatig genoeg zware ongevallen die honderden levens eisen. Natuurrampen - dit zijn verschijnselen die vrijwel onmogelijk te voorspellen zijn. Je weet nooit wanneer ze kunnen optreden. En als een ongeval onvermijdelijk is, de maximale operationele maatregelen die nodig zijn om zoveel mogelijk mensen te redden mogelijk te maken.

In dit genre van de film genaamd "ramp film". Dit soort films zijn enorm. Er zijn filmpjes over aardbevingen, overstromingen, vulkaanuitbarstingen en andere verschrikkelijke dingen. Vooral populair dit genre bereikt in 90 jaar, toen ramp films volgde een na de ander. Vanwege de omvang en het geld besteed aan de productie, ze zien er nog indrukwekkend. Onlangs heeft deze trend van de cinema weer zijn succes. Modern speciale effecten kunt u meer films gegevens realistischer te doen. In dit artikel zullen we praten over de beste ramp films.

De beste films over aardbevingen. De film "2012"

Begin uw top hebben we besloten om misschien wel de meest populaire films gefilmd in dit genre. Veel mensen herinneren zich nog wat een geweldige hype rond de release van "2012". Het ding is dat voor vele jaren was het gebruikelijk mythe is dat dit jaar zal iets zijn dat de hele mensheid zal vernietigen. Maya's voorspelden het einde van de wereld, die, gelukkig voor ons, is niet gebeurd. Maar als gevolg van de relevantie van dit onderwerp, de film "2012" plotseling werd een grote hit. Hij filmde voor de enorme hoeveelheid geld, dus we kregen een echt meesterwerk, dat nog voor vele jaren niemand in staat zijn om te verslaan zal zijn.

De plot draait rond een heel gewone Amerikaan die probeert om al het mogelijke om de betrekkingen met zijn ex-vrouw te verbeteren en te winnen van het vertrouwen van de kinderen te doen. Eens, tijdens een van zijn wandelingen, ernstige natuurrampen begon te gebeuren. Zo is de hoofdpersoon krijgt in een moeilijke situatie. Voor hem zal wachten op de meest gevaarlijke reis van je leven. Zal hij in staat zijn om dierbaren te redden?

De film werd goed ontvangen door het publiek en het verzamelen van een grote som in de box office. Critici hebben condescendingly gereageerd op haar, maar ook van bewust dat dit genre een diepe dramatische verhaallijn met een bos van verborgen betekenissen niet betekent. "2012" - een typische zomer blockbuster, gemaakt kwalitatief. En dit is niet verwonderlijk, gezien het feit dat de directeur van de film was de koning van het genre Roland Emmerich.

"Earthquake"

Wat zijn aanbevolen voor het bekijken van films over de aardbeving? De lijst zal onze Russische films, gefilmd Sarik Andreasyan voort te zetten. Deze man is nooit bekend geweest voor een speciaal talent, en vaak het slachtoffer van massale kritiek in zijn toespraak. Maar het duurde niet schelen Sarika als films op een regelmatige basis terugverdiend in de box office. Het is echter "Earthquake" critici beschouwd als zijn beste werk van zijn carrière. De regisseur erin geslaagd om een echt grootschalige film over de aardbeving in Armenië nemen. De film is gebaseerd op echte gebeurtenissen. Visual range, volgens de normen van de nationale cinema, ziet er indrukwekkend uit. En het verhaal is heel interessant. Dat is de reden waarom het publiek waardeerde dit schepsel.

"San Andreas Fault"

Sommige films over de aardbeving, was ongetwijfeld een meesterwerk van de wereld filmindustrie. Zo is de "San Andreas Fault". Dwayne "The Rock" Johnson is niet het eerste jaar is de meest populaire en best betaalde acteur in Hollywood. Bij dit alles verwijderde hij niet alleen in actiefilms template. Vaak kan worden gevonden in de komedies. In 2015 besloot hij zijn hand te proberen op het genre van de "ramp film" en niet verloren. "San Andreas Fault", is ongetwijfeld een van de beste films van deze soort, die in de 21e eeuw. Dan moet je en de aardbeving en overstromingen, en nog veel meer. De speciale effecten zijn een lust voor het oog, en de acteurs zijn opgepakt vrij goed.

Johnson speelt de rol van redder, elke dag hun leven riskeren omwille van anderen. Hier zijn slechts een gezinsleven dat hij niet op rolletjes. Zijn vrouw verliet hem en nam haar dochter, omdat de vader was nooit thuis vanwege werk verplichtingen. Nu heeft ze een nieuwe rijken vriendje. De hoofdpersoon heeft hoop in zijn oude geluk te herwinnen verloren. Maar zodra er een natuurramp, die de hulpverlener om al hun vaardigheden te tonen dwingt. Het publiek en critici zijn zeer van harte welkom deze film. Volgens hun reacties, de blockbusters verdient zeker de aandacht.

"The Crew"

National cinema neemt ook een heel goede film over de aardbeving. Eén daarvan is de "crew". Ondanks het feit dat deze film is nog steeds de moeite waard om te verwijzen naar het drama, dat in "Crew" ongeveer 70% van het scherm de tijd betaald is er een grote scène met de aardbeving en de daaropvolgende vulkanische uitbarsting. Camerawerk in de film is gewoon geweldig. Moeilijk te geloven dat onze filmmakers in staat zijn om zulke films van hoge kwaliteit die kunnen concurreren met Hollywood te creëren. Geen wonder dat de "crew", was de film van het jaar, op basis van niet alleen de critici, maar ook de toeschouwers. Alle, zonder uitzondering, zeggen dat deze film, we nog nooit eerder gehad.

De hoofdpersoon - een jonge piloot die wanhopig pech met het werk. Keer op keer wordt ontslagen als gevolg van de complexe aard. Hij heeft een laatste kans om zich te bewijzen. Maar dit zou niet erg gemakkelijk zijn. Zijn nieuwe baas wordt cynisch en ervaren piloot met ervaring, die in de jonge man enige verwaand loser die niet in staat zal zijn om te gaan met de taken ziet. Maar al snel, na één van de vlucht, bevinden zij zich in een zeer moeilijke situatie ...

Films over de tsunami en overstromingen. "Onmogelijk"

Prachtige film over een aardbeving, overstroming, geschoten door vooraanstaande Spaanse regisseur. Ondanks het bestaan van kaste in zulke grote Hollywood-sterren als Naomi Watts en Yuen Makgregor, is meer van de cinema van de auteur dan de typische massa ramp film. Het staat vol met drama, hoewel de dynamische en grootschalige scènes zijn ook aanwezig. De film werd goed ontvangen op de grote festivals en heeft zeer positieve feedback ontvangen van de jury. Helaas werd de film genomineerd voor slechts één award "Oscar". Het lijkt erop dat veel kijkers, is het onterecht verstoken van aandacht.

De plot draait rond een jong echtpaar, gaan op een vakantie op zee. Ze konden zich niet voorstellen dat een gewone zonnige dag voor hen in petto eerst een aardbeving en een tsunami. Een groot deel van de kust overstroomd. Panic. Mensen sterven door tientallen. Zullen ze krijgen er levend uit?

"Metro"

Russische film, die in een relatief bescheiden geld voor het genre is verwijderd. Maar dit belette niet dat de regisseur om een zeer strakke patroon, die reactie van het publiek gevonden te creëren. Uitstekende overgedragen menigte gedrag in noodsituaties. Het is moeilijk om een film van een hoofdpersoon te onderscheiden. Maar het kan zeker niet worden toegeschreven aan de nadelen. De film had een brutowinst een stevige box office kassier en ratings van "Metro" overwegend hoog. Dus het kan worden aanbevolen om te bekijken.

Top films over vulkanen. De film "Volcano"

Films over aardbevingen, overstromingen, vulkaanuitbarstingen laten altijd een levendige indruk van het publiek. Echter, "Volcano" - misschien wel de meest succesvolle beeld van de uitbarsting, gefilmd in Hollywood. Movie werd twintig jaar geleden uitgebracht, maar is nog steeds in staat om zijn innovatieve special effects imponeren. In die jaren, "Volcano" was een hit video. Alle, zonder uitzondering, bleef onder de wilde onder de indruk van wat hij zag. Het is waar dat deze film uiteindelijk cultstatus verworven.

"Dante's Peak"

Een andere prachtige Hollywood-film uitgebracht in de verre jaren '90. Op dit moment wordt de hoofdrol gespeeld door de welbekende Pierce Brosnan. Hij kreeg de rol van een volcanologist wetenschapper die zijn leven gewijd aan het werk. Once upon a time is er gebeurd met hem een tragedie voor altijd veranderde het leven van de hoofdpersoon. Tijdens een vulkaanuitbarsting, verloor hij zijn geliefde vrouw ...

En nu was hij toevertrouwd de opdracht: ga naar Dante's Peak schijnbaar traditionele werk, waarin de hoofdpersoon is gewoon niet meer moe te pakken. Hij heeft geen idee dat deze reis zal resulteren in een nieuwe nachtmerrie voor hem. Er is een nieuwe, veel krachtiger uitbarsting. Hij is de hoofdpersoon in staat om zijn leven andere mensen in zo'n moeilijke situatie te redden en te helpen zal zijn?

We beoordeeld de meest opmerkelijke films over tsunami's, aardbevingen, vulkaanuitbarstingen. Deze schilderijen zal u niet verlaten niemand onverschillig toeschouwer. Veel kijkplezier!