De beste documentaires en speelfilms over de Holocaust: een lijst van reviews en ratings

World War II - een van de meest verschrikkelijke gebeurtenissen van de vorige eeuw. De nazi's maakten een groot aantal gruwelijke daden die nog in het geheugen van vele mensen. De Duitsers geleidelijk veroverde het ene land na het andere, de invoering van nieuwe wetten en de invoering van de kracht van hun bondgenoten, zich houden aan de fascistische ideologie. Dit alles heeft geleid tot zoiets vreselijks als de Holocaust. In enge zin, is deze term achtervolging Joden. Ze onder dwang naar concentratiekampen gestuurd, waar de gedwongen om onmenselijk werk te doen. En degenen die niet konden werken, gewoon de meeste brute wijze vermoord. In dit artikel zullen we de meest opmerkelijke speelfilms en documentaires over de concentratiekampen, de Holocaust te onderzoeken.

Best Feature Film

In de hele geschiedenis van de cinema het is gemaakt van een groot aantal verschillende films over de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust. Ze werden gefilmd, zowel in Amerika en Europa. Uit een uitgebreide lijst, hebben we gekozen voor de beste films over de Holocaust voor elk wat wils. Ze vertellen ons over die vroege gebeurtenissen veranderde de wereld voor altijd.

"Schindler's List"

Dit is de beste film over de Holocaust (artistieke). Een van de belangrijkste meesterwerken van de wereld cinema, gemaakt door de uitstekende Amerikaanse filmregisseur Stivenom Spilbergom. Tijdens zijn lange carrière heeft hij ons gewend aan het feit dat is een meester op het gebied van entertainment cinema. Op grond van zijn talloze bokbasterov het hoogste niveau. Maar in het midden van de jaren negentig, Steven besloten om van richting te veranderen en neem een realistische oorlogsfilm met de titel "Schindler's List." Movie draaide low-budget zwart-wit, en het was vrij ongebruikelijk voor de moderne cinema. Maar dit alles is toegestaan om de atmosfeer van die verschrikkelijke gebeurtenissen volledig te ervaren.

De hoofdpersoon - een succesvol persoon en ondernemer op het gezin Schindler. Hij is een echte persoon bestond, die een groot stempel op de geschiedenis achtergelaten. Zijn connecties, besloot hij niet te gebruiken voor persoonlijk gewin, maar om de Joden te helpen. Zo was hij in staat om meer dan honderd levens te redden en uitgegroeid tot een nationale held. Zijn lot zal worden verteld in deze film.

"Het leven is mooi"

Begrijpelijk, kan dit thema niet de Italiaanse cinema negeren. Dit volk had ook te gaan door een moeilijke periode van tijd voordat het fascisme uiteindelijk werd verslagen. Maakte deze film over de Holocaust, de Joden vrij bekende Italiaanse komiek door de naam van Roberto Benigni. Gezien het feit dat voor dat hij nooit nam serieuze onderwerpen in dit genre was het zeer ongebruikelijk om te observeren. In eerste instantie, de film ziet er gemakkelijk, maar door het midden begint een serieuze aandacht voor het drama geworden. Benigni was in staat om met succes het vinden van een evenwicht te vinden tussen zoveel verschillende genres en het creëren van een echte meesterwerk van de wereld cinema.

In het midden van de plot van de film is een jonge man die komt uit de provincie naar de stad. Hij droomt van het vinden van een baan en het opbouwen van een gezinsleven. De hoofdpersoon - een vrolijke heel mede, die alles zeer positief vindt. Vanwege dit is het voldoende om snel in geslaagd om het hart van de lokale schoonheden, die hij werd verliefd bijna op het eerste gezicht te winnen. Ze woonden samen voor meerdere jaren. Ze hadden een leuke kleine jongen, die zij geprobeerd om alles wat je nodig hebt. Maar alles veranderde na de nazi's aan de macht kwam. Vanaf dat moment op het gezinsleven van de hoofdpersoon verandert in een nachtmerrie ...

"The Pianist"

Roman Polanski - de man is uiterst moeilijk. Tijdens zijn lange leven had hij een flink aantal verschillende incidenten meegemaakt. In de tweede helft van de vorige eeuw gedood Charlz Menson zijn jonge zwangere vrouw, na een tijdje, als Polanski werd beschuldigd van verschillende onaangename dingen, als gevolg van wat hij nog steeds niet kan werken in de Verenigde Staten. Niet minder belangrijk is het feit dat hij als kind werd gedwongen om de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog getuige en op wonderbaarlijke wijze overleefde. Toen was hij een kind. Dus er is niets verrassends in het feit dat, zodra hij uit zijn hoofd om een beeld over dit moeilijke en nogal persoonlijk onderwerp te zetten. Deze film over de Holocaust, de Joden bleek vrij uitgebreid en verdiende een groot aantal prestigieuze awards. Volgens velen, "The Pianist" is het toppunt van creativiteit deze bestuurder.

De plot draait rond een jonge man, die is een Jood. Hij woont rustig met zijn gezin precies zolang men geen oorlog komen. De Duitsers begonnen systematisch uitroeien van de Joden, zodat de hoofdpersoon had geen andere keuze dan om te proberen te ontsnappen. Ahead zal wachten lange en pijnlijke jaren die voor altijd zijn gewone kijk op het leven zal veranderen. Zal hij in staat zijn om te overleven in zo'n moeilijke tijd voor het land en niet het volgende slachtoffer te worden?

"De jongen in de gestreepte pyjama"

Deze film serieus verschillend van die hierboven weergegeven. Het ding is dat de protagonisten van dit verhaal zijn normale kinderen die nog niet de tijd om de volledige horror van wat er gebeurt in de wereld te realiseren hebben gehad. Ze hebben door de enorme rooster te communiceren. Een van hen - een jood, die in een nazi-kamp. De andere, op zijn beurt, is een veel voorkomende naïeve jongen en de zoon van een van de heersers van deze verschrikkelijke tijd. Het kind weet niet wat verschrikkelijke dingen doet zijn vader. Voor hem te wachten op een heleboel verschrikkelijke ontdekking die voor altijd zijn visie zal veranderen.

"De zoon van Saul"

Zoals we al eerder gezegd, films over de Holocaust niet alleen in Amerika, maar ook in vele andere landen over de hele wereld verwijderd. "Sauls zoon" - een zeldzaam vertegenwoordiger van de Hongaarse cinema, heeft wereld publiciteit gekregen en kreeg tot de grootste festivals in de wereld. Met name de "zoon van Saul" won de "Oscar" in de categorie "Best Foreign Language Film". Een welverdiende overwinning.

De film vertelt het verhaal van een man genaamd Saulus. Hij is één van de vele gevangenen verschrikkelijke plaats genaamd Auschwitz. Het was daar dat was de meest verschrikkelijke dood kamp, waar de Joden werden verbrand. De hoofdpersoon - een man wiens taak het was om de gevangenen in de laatste rit te ondersteunen. Maar dit betekent niet het einde zijn taken. Saul vervolgens gedwongen om alle sporen van de gevangenen te strippen. In een van de doden vindt hij zijn zoon. En dan besluit dat hij in alles wat was om hem te begraven volgens de wetten van hun religie. Zal de hoofdpersoon om het te doen?

"Dief van boeken"

Het volstaat ongewone film is een bewerking van het gelijknamige boek, dat een bestseller werd. De plot draait rond een jonge negen jaar oud meisje, die in Duitsland woont. Ze wordt gedwongen in een wereld vol geweld te leven. Rond de plaats een echt angstaanjagende ding: moord, jodenvervolging, verzet tegen de fascisten en anti-fascisten ... dit alles draaide het leven van het meisje in een nachtmerrie. Als gevolg daarvan vond ze troost in het lezen van boeken waarin het leven was veel kleurrijker en gelukkig. Om een nieuw boek te krijgen, begint ze te nemen aan diefstal. Maar als het lezen zal u alle nachtmerrie gebeurt in de wereld te vergeten?

"Paradise"

Russische films over de Holocaust zijn ook de aandacht waard. "Paradise" - foto, genomen een uitstekende regisseur Andrei Konchalovsky. Ondanks zijn hoge leeftijd en lange carrière, gaat hij verder om ons te verrassen met zeer origineel en ongebruikelijk voor de Russische cinema films. We zijn al lang gewend aan het feit dat als een oorlog film gefilmd Russische regisseur, zal hij altijd vertellen over de Grote Patriottische Oorlog. Maar Konchalovsky besloot te gaan tegen de gebruikelijke principes en maakte de eerste Russische film over de Holocaust. Starring briljant zijn mooie vrouw gespeeld.

De plot draait rond een jong meisje dat is een leraar in de plaatselijke Franse school. Het houdt toezicht op reeds alle horror die gaande is in de wereld. En op een dag, besloot ze om te helpen sommige joden te ontsnappen dood. Zoals zo vaak gebeurd in die tijd, de Duitsers zonder een druppel aarzeling opgevoerd aanvallen op woonwijken en doorzocht het appartement, in de hoop een beschuttende Joden vinden. Als gevolg daarvan is de hoofdpersoon ook meegenomen naar een concentratiekamp, waar het zal wachten op een echte nachtmerrie. Zal ze in staat zijn om te ontsnappen uit daar en mijn leven gered?

Lijst van documentaire werken

De speelfilms zijn vaak verhalen zijn versierd en zachter. In documentaires u niet aan. Ze zijn allemaal verteld met maximale betrouwbaarheid, dus stel voor dat je ook aandacht besteden aan deze films.

"Night and Fog"

Alen Rene - eminente Franse regisseur, die een groot aantal klassieke films geschoten. De meest populaire werk van de regisseur wordt beschouwd als "Night and Fog" zijn - een documentaire film over de Holocaust, dat wil iedere kenner van ons verleden te zien.

"Shoah"

"Shoah" - een monumentale negen uur durende documentaire over de Holocaust, waarvan de productie is besteed een aanzienlijke hoeveelheid tijd en moeite. Het vertelt over de vervolging van de joden tijdens de Tweede Wereldoorlog. De film raakt op vele andere belangrijke onderwerpen, voorbij dat is gewoon onmogelijk.

Recensies van critici en publiek

Films over de Holocaust, waarvan de lijst is niet beperkt tot die beschreven in het artikel, is altijd een succes, en het publiek en de critici. Dat is de reden waarom ze een antwoord gevonden, en verzamelde vaste stof geld aan de kassa. Alle bovengenoemde films worden beschouwd als meesterwerken op vele manieren. Het publiek en critici unaniem gevierd en mooi verhaal, en de ongeëvenaarde prestaties van de acteurs, en de muzikale begeleiding. Echter, over hun creatie, veel mensen werkten in goed vertrouwen. Ze hebben elk nodig hebben om hulde te brengen, zoals we hebben nu de kans om een prachtige speelfilms genieten en leren de details van die verschrikkelijke tijden van documentaires. Sommigen van hen dragen een diepe gedachte, terwijl anderen hebben een ongewone campagne om de verschillende concepten. Dus je zal niet teleurgesteld na het bekijken zijn.